Elkezdődött a megújult 7-es BMW sorozatgyártása
A luxuslimuzin új generációjának érkezésére a BMW átfogó fejlesztéseket hajtott végre dingolfingi üzemében, ahol a tömegtermelési folyamatokat immár innovatív digitális megoldások is segítik. A márka zászlóshajója a hatodik modellgeneráció világpremierje után csaknem három és fél évvel újult meg.
Az úgynevezett „digitális indulás” kiváltképp összehangolt termelésbeindítást igényelt, hiszen a technológia fejlődésével párhuzamosan az újdonság sorozatgyártása már az első naptól kezdve maximális napi kapacitáson zajlik. A rendkívül magas minőségi szabványokat már a legelső elkészült modelltől az egyes alkatrészek és illesztések összetett virtuális tesztelése garantálja.
A 7-es BMW-ből eddig több mint 1,9 millió darab készült, a luxuslimuzin már az első nemzedék óta a világ minden táján elérhető, a modellt övező globális népszerűséget pedig mi sem bizonyítja jobban, mint hogy a 7-es sorozat az alsó-bajorországi üzem elsőszámú exportcikkének számít. 2018-ban a Dingolfingban készült modellek több mint 90 százalékát külföldön helyezték forgalomba, amelyben Kína kiemelt jelentőséggel bír: tavaly a 7-es BMW globális értékesítésének 44 százalékát a kínai ügyfelek tették ki.
A BMW 7-es sorozat tömegtermelését innovatív digitális megoldások segítik
A Dingolfingban készülő zászlóshajó sorozatgyártását egy sor innovatív digitális megoldás segíti. Ha egy olyan „különleges” példány érkezik a gyártósoron, amely exkluzív felszereltségi opciót, például hátsó középkonzolt is tartalmaz, az adott termelési fázisban dolgozó kollégát az okosórája előbb rezgő funkcióval figyelmezteti, majd részletes utasításokkal látja el.
A modellek összeszerelését végző munkatársak továbbképzését okosszemüvegek támogatják: új munkafolyamatok elsajátításakor a szemüveg virtuálisan a viselő látómezejébe vetíti az adott környezetet és az összes lépést, az összetett alkatrészek előzetes összeszerelése így jelentősen felgyorsítja és hatékonyabbá teszi a tanulást. A továbbképzésen résztvevő kollégák a kiterjesztett valóság segítségével feladatkörre szabott, pontos iránymutatásokat kaphatnak és újabb technikákat sajátíthatnak el, a technológia pedig a folyamatfejlesztési és IT részlegekkel is szorosabb együttműködést garantál.
A digitalizáció ráadásul már a gyártósorok alkatrészellátását végző folyamatokban is jelen van: az automatizált szállítórobotok legújabb generációját már hosszabb távokon, a raktár és az egyes összeszerelési csarnokok közötti utakon tesztelik a mérnökök. A vezető nélkül közlekedő szállítórobotok leendő kvalitásai messze túlmutatnak a korábbi automatizálási megoldásokon: az új, minden korábbinál okosabb logisztikai kisegítők a jövőben összetett útvonalakat, több kitérős feladatokat és rögtönzött kéréseket is képesek lesznek kezelni, az adott alkatrészek leszállítási sürgősségétől függően, aktív akadálykerülő rendszerrel.