fbpx

Rámarkol az aszfaltra az új Ford Fiesta ST

A Ford további részleteket hozott nyilvánosságra a kifinomult Sport Technológiákról, amelyek révén a Fiesta ST minden eddiginél élvezetesebb és dinamikusabb vezetési élményt nyújt. Az új ST menetdinamikáját részlegesen önzáró differenciálmű és egy szabadalmaztatott technológia emeli új szintre

Rámarkol az aszfaltra

A harmadik generációs Fiesta ST az első modell, amelynek opcionális Quaife differenciálzár rendszere (LSD) az első kerekek tapadásának optimalizálásával még jobb kanyarstabilitást biztosít, ami különösen a kanyarokból kihajtva érezhető. A mechanikus rendszer a kisebb tapadású (például egy kanyarban az ívbelső) kerékre kevesebb vonóerőt juttat, csökkentve ezzel a kerék kipörgését, ugyanakkor több vonóerőt küld a jobban tapadó kerékhez, teljes mértékben kiaknázva így a motor teljesítményét.

Az új LSD összehangoltan működik a Ford fejlett nyomatékvektor szabályozásával, ami kanyarodás közben az ívbelső első kerék fékezésével javítja az úttartást és csökkenti az alulkormányzottságot. A Ford Performance mérnökei aprólékos munkával hangolták össze a két rendszer működését, hogy a Fiesta ST optimális tapadással haladjon a száraz útfelületen, de a vizes aszfalton is magabiztosan mozogjon.

Akcióban a rugók

A Fiesta ST kettős csatolt lengőkaros hátsó futóművében a Ford mérnökei által kifejlesztett és a Ford által szabadalmaztatott erővektor-szabályozású rugók találhatók, amelyek javítják az autó menetstabilitását, fordulékonyságát és kormányreakcióit, még élvezetesebbé varázsolva az autó vezetését.

A Fiesta ST az első Ford hot-hatch, amelyben elérhető ez a technológia. A nem szabványos, nem felcserélhető, egyedi tekercsmintázatú rugók szabályozzák a hátsó futóműnél ébredő erőhatásokat, így a kanyarodás során jelentkező erők egyenesen a rugókra hatnak, fokozva a futómű oldalirányú merevségét és iránytartását.

A különleges futómű-konfiguráció előnyei:

  • Élesebb kanyarvételi képesség és pontosabb reakció a kormányparancsra
  • A jellemzően a merevség fokozására alkalmazott Watt-rudas konstrukció 10 kilogrammal kisebb tömeget eredményez
  • Kompatibilis a hagyományos lengéscsillapítókkal
  • Nem jelent kompromisszumot a rugózási kényelem és a kifinomult futás tekintetében

A fokozott tartósság és szilárdság érdekében a Ford erővektor-szabályozású rugói hidegformázással készülnek, és változó menetemelkedésüket és átmérőjüket kifejezetten a Fiesta ST-ben történő alkalmazásra tervezték.

A kifinomult felfüggesztési rendszerben elöl kétcsöves, hátul egycsöves Tenneco lengéscsillapítók találhatók, amelyeknek RC1 szeleptechnológiája frekvenciafüggő csillapítást biztosít, hatásosabban szabályozva a karosszéria mozgását, ugyanakkor megőrizve a nagy sebességű haladás finom rugózását. A kettős csatolt lengőkaros hátsó futómű torziós merevsége 1400 Nm/fok, ami a legjobb érték a Ford Performance modelljei közt.

Parádés állórajt

A kizárólag versenypálya-használatra kifejlesztett opcionális Rajtprogram segítségével a vadonatúj Fiesta ST tulajdonosai egyenletes és lendületes gyorsítást élvezhetnek, amikor autójukkal álló helyből startolnak.

Az egyszerűen használható Rajtprogram funkció a kormánykeréken elhelyezett kapcsolóval aktiválható, és a rendszer működését a műszeregységben elhelyezett grafikus kijelző mutatja. Ha a vezető ilyenkor teljesen lenyomja a gázpedált, a rendszer felpörgeti a motort, és a fordulatszámot automatikusan a megengedett felső határon tartja; mindez a kijelzőn megjelenített műszeren követhető nyomon, ami jelzi, ha az autó készen áll a rajtra.

A vezető ekkor teljesen felengedi a kuplungpedált, és a rendszer az elektronikus stabilitásvezérlés (ESC), a kipörgésgátló, a nyomatékvektor szabályozás és a kormányzási nyomaték kompenzáció összehangolásával optimális állórajtot produkál, önállóan vezérelve a teljesítmény- és nyomatékleadást.

A választható üzemmódok – Normál, Sport, Versenypálya – még rugalmasabbá teszik a vadonatúj Fiesta ST-t, mivel a beállítások segítségével a vezető a pillanatnyi helyzethez igazíthatja a vezetési élményt.

A Ford Performance modellek sportos karakterét a különleges kormányszerkezet is tovább erősíti: az EPAS áttételezése a Fiesta ST esetében 12:1, ami gyorsabb, mint bármely más Ford Performance modellé, és 14 százalékkal gyorsabb, mint a Fiesta ST200 előző generációjáé volt. Ugyancsak a sportos menettulajdonságokra utal az autó nagy teljesítményű fékrendszere is, amelyben elöl 278 mm-es hűtött tárcsák, hátul pedig 253 mm-es tömör tárcsák találhatók.

Az autósok kiválóan elérik a Fiesta ST kezelőszerveit a Ford Performance szakemberei által nagy figyelemmel kialakított vezetőülésből, amit úgy pozícionáltak, hogy tökéletesen érezni lehessen belőle az autó mozgásait. Az ülés a szegmens legszélesebb spektrumú kombinációját kínálja a háttámla és az ülőlap dőlésszögének állításában.

Több erő, több opció

A Ford vadonatúj, 1,5 literes, háromhengeres EcoBoost motorja a nagy nyomású közvetlen befecskendezés, a Kettős Független Változó Szelepvezérlés és a turbótöltés segítségével 200 lóerő teljesítményt produkál 6000 1/perc fordulatszámnál és 290 Nm forgatónyomatékot az 1600-4000 1/perc közti fordulatszám-tartományban. Ez az erőforrás 6,5 másodperc alatt gyorsítja 0-100 km/órára az autót, amelynek végsebessége 232 km/óra.

A szívócső befecskendezés és a közvetlen üzemanyag-befecskendezés újszerű kombinációja mellett a Ford innovatív hengerlekapcsolásos technológiája is segít abban, hogy az üzemanyag-fogyasztás és a CO₂-kibocsátás 11 százalékkal alacsonyabb az előző generációs Fiesta ST200 értékeinél (a Ford adatai alapján).

A kezdettől fogva három- és ötajtós változatban kapható autó kínálatában sportos ST külső stíluselemek és alapfelszereltségként 17, opcióként pedig 18 colos könnyűfém keréktárcsák szerepelnek.

A külső fényezések sorában olyan árnyalatok találhatók, mint a Frozen White, a Magnetic, Moondust, a Performance Blue, a Race Red, a Shadow Black, a Silver és a Silver Fox. Az utastérbe alapfelszereltségként kerülnek a kiváló tartású Recaro ülések és az ST váltógomb, s a lapos alsó karimájú sportkormányt ugyanolyan öltések díszítik, mint a bőrborítású kézifékkart és a váltókar szoknyáját.

A Fiesta ST tulajdonosai az alapfelszereltség részeként kínált SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató rendszerben egyszerű, szokványos hangutasításokkal vagy a 6,5 colos (opcióként 8 colos) képernyőn keresztül kezelhetik az audiót, a navigációt és csatlakoztatott okostelefonokat.

A széria vezetősegítő rendszerek listáján ott a Sávtartó Asszisztens, a Sávelhagyásra Figyelmeztető rendszer és az állítható sebességhatárolóval kiegészített sebességtartó automatika, de opcióként esőérzékelős ablaktörlő, automatikus fényszóró és Közlekedési Tábla Felismerés is rendelhető.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb