fbpx

Közülük kerül ki az év pickupja

A rangos „Év Haszongépjárműve” (IVOTY) díj elismert szakújságírókból álló nemzetközi zsűrije kétévente “Az év Pickupja” győztesét is kiválasztja az adott időszakban bemutatott új modellek közül. Az először 2009-ben megrendezett IPUA díj mára fontos elismeréssé nőtte ki magát az autóiparban, s az évek során egy olyan szakértő zsűri is kiformálódott, amelynek tagjai 15 európai államot képviselnek.

az év pickupja

A pickupok manapság minden eddiginél népszerűbbek, hiszen egyre több szolgáltatást kínálnak, amivel számos vásárlói igényt képesek kielégíteni. A japán gyártók hagyományosan uralják ezt a szegmenst (közülük is leginkább a Toyota legendás modellje, a jövőre 50 éves Hilux, amelyből az elmúlt öt évtizedben több, mint 18 millió darab talált gazdára világszerte) a mezőnyt mindössze néhány európai versenytárs színesíti némiképpen. Mostanára ugyanakkor három további márka is meglátta a növekedés lehetőségét az egyre közkedveltebb pickupokban, és bemutatta – vagy éppen bemutatni készül – saját modelljeit.

A Fiat Professional voltaképpen nem más, mint a Mitsubishi L200 duplakabinos pickupja, csak éppen más emblémával és más névvel (Fullback), miközben hajtásláncuk és utastér-kialakításuk megegyezik. Az összkerékhajtással összekapcsolt 2,4 literes dízelmotor 150 vagy 180 lóerős (430 vagy 380 Nm-es) változatban választható. Két másik márka, a Renault és a Mercedes-Benz is közös autót készített, s mindketten a 2016-os IPUA-győztes Nissan Navarát vették alapul saját 1 tonnás pickupjuk megalkotásához.

az év pickupja

A Renault Alaskan és a Mercedes-Benz X-osztály tervezői kihasználták ugyan a japán hasonmás kiforrott technológiáit, ám így is eurómilliókat költöttek arra, hogy az autót a saját képükre formálják. Az Alaskan láthatóan jobban hasonlít a Navarához, hiszen annak motorválasztékával és karosszériájával készül. Az autó szíve a Renault-Nissan Alliance 2,3 literes, ikerturbós dízelmotorja. A Mercedes-Benz megnyújtotta a Navara karosszériáját, sőt kissé le is ültette és kiszélesítette a felépítményt. Kezdetben ők is ugyanazt a 2,3 literes blokkot használják 161 és 188 lóerős változatban, később pedig egy 3,0 literes V6-os dízel is megjelenik a kínálatban. A külső és belső változtatások mellett az X-osztály futóművét is feszesebbre hangolták. Mindkét pickup a Nissan barcelonai üzemében készül, vagyis ugyanott, ahol a Navarát is gyártják.

az év pickupja

Az új V6-os dízel bevezetésével tovább bővült a legújabb Volkswagen Amarok motorpalettája, emellett pedig az autó felszereltsége is gazdagabb lett. Mindez azonban nem csupán a vásárlók igényeinek kielégítését szolgálja, hanem azt is, hogy az autó továbbra is állja a sarat a piaci versenyben – különösen az újonnan érkezőkkel szemben.

A SUV szegmenshez hasonlóan a pickupok háza táján is izgalmas időknek nézünk elébe, hiszen a következő évek során több nagy autógyártó is belépni készül a szegmensbe. Az IPUA 2018 hivatalos bejelentésére és prezentációjára novemberben kerül sor a franciaországi Solutrans közlekedési és szállítmányozási szakkiállításon.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb