Bemutatták a Lada Xcode-ot
A Ladánál továbbra is igyekeznek az új modelleken tartani a figyelmet, emellett viszont a lehetséges jövőképeket is előszeretettel vázolják fel, most éppen egy SUV-koncepcióról rántották le a leplet.
Néhány hónapja a Vesta Signature került a középpontba, a napokban pedig az Xcode fantázianevű szabadidő-tanulmányt mutatták meg a nagyközönségnek. Az X nem véletlenül szerepel a nevében, hiszen lényegében az Xray alapjaira épül az elképzelés, de nyomokban a Vesta jellegzetességei is felfedezhetőek benne.
A jól eltalált arányú, azonban – a koncepciók formaterveihez híven – kissé elnagyolt Xcode a 4.16 méteres Xray-nél mintegy 15 centivel hosszabb, a méretnövekedés pedig a karosszériaelemek kialakításának köszönhető. A műszerfal szintén ismerős lehet, a légbeömlők és az ülések viszont modernebb kialakításúak lettek. Hogy mi marad ezekből a szériagyártásra, még kérdéses, de tény, hogy a dizájn egész modernnek hat, egyáltalán nem kizárt, hogy a Lada európai szinten is szeretne betörni vele a szabadidőautók meglehetősen zsúfolt piacára.
A Lada műszaki szempontból is újításokat tervez, a széria Xcode-ot már turbómotorral is meg lehetne vásárolni, a tanulmányba azonban egy 1.8-as, 122 lovas szívó került. Hogy az oroszok mennyire komolyan gondolják a modernizálást, jól példázza, hogy vezetéstámogató rendszerekkel is ellátják majd a modellt, parkolóasszisztens, automatikus vészfékező rendszer és távolságtartó tempomat is várható.
Ami biztos, hogy az Xcode még pár évig tanulmányautó-státuszban marad, de ha teljesül a Lada ígérete, miszerint az évtized végéig még több friss típust mutatnak be, akkor könnyen lehet, hogy – talán más néven, átdolgozva – de találkozunk még az SUV-val.
Bense Róbert