fbpx

Orca 113 – svájci erőbajnok

Furcsa név, nem mindennapi külső, és komoly teljesítményadatok, az Orca C113 próbálkozásnak erős volt, a sorozatgyártást azonban nehezen lehetett elképzelni. A kétezres évek elején/közepén viszont erősen felkeltette a szupersportautók iránt érdeklődők figyelmét.

ORCA-C113_Prototype-2004-1024-01

Közel 200 darabot terveztek legyártani, ám végül mindössze hét prototípus készült el a René Beck által megálmodott különleges gépezetből. Az nem titok, hogy nehéz labdába rúgni az autópiac ezen részén, – hiszen egy nagyon szűk és viszonylag kényes rétegnek kell megfelelni, akik bizony a márkanévre is érzékenyek – így azon sem lehetett különösebben meglepődni, hogy az Orca végül nem vette sikerrel a sorozatgyártás akadályát. Ettől függetlenül érdemes megemlékezni a modellről, hiszen a mai napig a leggyorsabb utcai autók között tartják számon az R113-as kivitelt.

A történet azonban nem itt, hanem a C113 fejlesztésénél kezdődik, melyhez egészen a nyolcvanas évek végéig kell visszaugrani az időben. Ekkor kezdtek el ugyanis gondolkodni a modellen, melyből 2001-re lett tesztképes prototípus, amit még egy 380 lóerős Volvo erőforrással láttak el, az öthengeres turbómotorral szerelt típust azonban lecserélték, méghozzá egy saját fejlesztésű blokkra, amivel a 8.5 mázsás sportautónak mindössze 3 másodpercre volt szüksége a százas sprint teljesítéséhez, valamint 360 km/órás végsebességet produkált.

ORCA-C113_Prototype-2004-1024-05

2003-ban a Genfi Autószalonon is megjelent a C113, majd két évre rá szó esett egy kisebb széria piacra dobásáról, ám ebből nem lett semmi, nem úgy, mint az R113-ból. A csúcskivitelnek számító koncepcióból összesen két darab készült, ezek viszont igen komoly mutatókkal büszkélkedhettek. Az R113 az Auditól kapta a motorját, nem is akármilyet, egy 650 lovas, 4.2 literes V8-ast, minek köszönhetően 2.5 másodperc alatt érte el a százas tempót, és egészen 410 km/óráig gyorsult.

Nem mondhatni, hogy az Orca egy Ferrari, vagy egy Lamborghini küllemű és presztízsű jármű, de nagy kár, hogy a feledés homályába merült.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb