Range Rover Evoque Convertible – vászontetős SUV
A világ első SUV kabriójaként beharangozott Evoque Convertible ötlete még 2012-ben vetődött fel, ekkor el is készült a tanulmányváltozata, ám mostanáig kellett várni, hogy a sorozatgyártás fázisába lépjen a különleges négykerekű.
Talán első hallásra furcsa lehet egy városi terepjáróba oltott kabrió, ám a Range Rover Evoque pont azt a vásárlói réteget célozza meg, akiknek erre a robosztus, ámde feltűnő jelenségre indul be a fantáziája. Ugyan népautó nem lesz belőle, mindenképp érdekes mellékhajtása a mostanában néha kissé egysíkú autógyártásnak. Nézzük, hogy mit tudhatunk a hamarosan a nagyközönség számára is elérhetővé váló Range Roverről.
Néhány héttel ezelőtt a Los Angeles-i Autókiállításon mutatkozott be a márka legkapósabb modelljének kabrió változata, immár készen állva a sorozatgyártásra. Három évvel ezelőtt még csupán tapogatózott a gyártó, hogy vajon mekkora sikert érhetne el a piacra dobásával, a 2012-es Genfi Autószalonon viszont egyértelműen pozitív fogadtatásban részesült a bemutatott tanulmányautó. Akkor még viszonylag kevés részletet árultak el róla, mostanra azonban már szinte mindent tudhatunk a hamarosan közutakon is látható típusról.
Többek között azt is, hogy a hangszigetelt vászontetőnek mindössze 18 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy „összecsomagolja” magát, és közel ennyi idő alatt hajtogatja ki ismét a tetőt az automatika, amely menet közben is működésbe hozható. Az extravagáns kinézetű, megerősített karosszériaelemekkel ellátott Evoque Convertible mindkét változata közel két tonnát nyom, méretei ellenére azonban mindössze 251 literes csomagtérrel rendelkezik, ez természetesen a kialakításának köszönhető, valamit valamiért. Megemlítendő, hogy a friss Range Rovert a kiemelkedő biztonsági felszereltségek mellett vezetéstámogató segédletek tömkelegével is felvértezték, illetve az új fejlesztésű InControl Touch Pro rendszert is megkapta.
A motorháztető alatt már nem ennyire vidám a helyzet. Háromféle kétliteres erőforrás közül lehet majd választani, a benzines 240 lóerős teljesítménnyel büszkélkedhet, viszont a dízelek mindössze 150 és 180 pacival rendelkeznek. Előbbivel 8.6 szekundum alatt gyorsul 100-ra a hatalmas kabrió, végsebessége pedig 209 km/óra, utóbbiak esetében 10 és 12.3 másodpercre van szükség a százas sprintre, maximális sebességük pedig 200 km/óra alatt marad. Mindegyik típust állandó összkerékkel, valamint kilencsebességes automataváltóval látják el.
Az egyértelmű, hogy nem a teljesítményéért, vagy az áráért fogják vinni a Range Rover Evoque vászontetős változatát, hanem leginkább a megjelenése miatt, de egy ilyen autónál ez talán természetesnek is mondható, kategóriatársakat pedig kár is keresni, mert nincsenek. Újító szándékú, üde színfoltnak tekinthető, rövidesen meglátjuk, hogy mit mutatnak majd az eladási adatok.
Bense Róbert