fbpx

Keréknyom: Porsche különlegességek

Örömmel jelentem, hogy gyarapodott a fotózott kuriózumok listája, így van szerencsém bemutatni ismét néhány nem mindennapi remeket.

psc4

A 964-esről először talán nem is gondolná az ember, hogy mennyire ínyenc falat. Pedig az, nagyon is! Elölről nézve akár egy mezei Carrera 2 is lehetne, ami tényleg nagyon rendben van. A megfelelő felnikkel és hasmagassággal a 964 nagyon-nagyon vagány tud lenni. Ez a gép pedig pont olyan. Tükrök rendben, felnik rendben, akár gyanakodhatna is az ember, hogy nem egy hétköznapi Carrera-ról van szó, ám egyik sem olyan részlet, amely ne jelenhetne meg a mezei változatokon is, hisz az újabb modellek már ezekkel a visszapillantókkal voltak szerelve (szemben a korai gépek G-szériáról örökölt szögletes tükreivel), ezek a felnik pedig feláras extraként biztosan rendelhetőek voltak, illetve utólag könnyen cserélhetőek.

psc3 psc2

Mindössze 2282 darab készült belőle, ha nem számítjuk az RS America és a 3.8 literes motorral szerelt változatokat, tehát nem túl gyakori verzióval van dolgunk. Az alap Carrera 2-höz képest 155 kilóval könnyebb (1220 kg), s 10 lóerővel erősebb (260 le). Egyébként készült RS Touring változat is, mely valamivel nehezebb, s rendelkezik néhány kényelmi extrával (mint például elektromos ablakemelő). A fentieket és az egyéb, sportos autózást előtérbe helyező technikai módosításokat együttvéve kijelenthetjük, hogy a 964 RS hűen követi a 911 Carrera RS 2.7 által képviselt filozófiát, előtérben a funkcionalitás – ez lejön az autó rendkívül egyszerű, letisztult belteréből is. És mi egy ilyen autónak a funkciója? Többek között az igen tempós haladás, mondjuk egy versenypályán. Vagy esetleg egy kis élményautózás a szerpentineken. Nem mintha a többi 911-es egyébként ne erre (is) lett volna tervezve, de a Porsche példáján is látjuk, a jót is lehet fokozni.

A 964-es mellett álló 991-es sem valami hétköznapi kivitel, az ő személyében egy 911 Carrera S Martini Racing Edition-t tisztelhetünk. A széria olyannyira limitált, hogy mindössze 80 darab Martini 911-es fog készülni. Egyébként kizárólag fekete és fehér színekben lehet megrendelni a modellt. Hihetetlen, hogy két ilyen különlegességet sikerült egy helyen megörökíteni!

psc1 psc5

Az egyedi megjelenésről a Martini Racing dekor elemek mellett az Aerokit Cup csomag is gondoskodik, mely módosított első lökhárítót, hátul pedig Duck tail alapú dupla spoilert tartalmaz. Belül szintén találkozhatunk Martinis elemekkel, még a küszöbökön is megvilágított 911 Carrera S – Martini Racing felirat látható. Szerintem egy ilyen múltidéző, részben a Porsche sikeres versenygépei előtt is tisztelgő kiadáshoz egy kicsivel növelt teljesítmény dukálna, de sajnos e tekintetben nem nyúltak a gyárban az autóhoz. Aki ezt hiányolja, annak ott a Powerkit opció, amely 30 lóerővel egészíti ki a már meglévő 400-at.

A posztért és a fotókért köszönet a Keréknyom blognak, kövessétek facebookon is!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb