275 lóerős gyári Renault Clio
Meglehetősen ütős tanulmányautót készített a francia gyártó, a Clio R.S. 16-ot a hétvégi Monacói Nagydíjon mutatták meg a nagyközönségnek, és ha már elvitték a hercegségbe, Kevin Magnussen – a Renault F1-es csapatának pilótája – ment is vele pár kört az utcai aszfaltcsíkon.
Merthogy ez a Clio bizony simán illik a pályára, nem egy hétköznapi darabról van szó, minden szempontból alaposan átalakították, külön érdekesség, hogy a Renault Sport szakembereinek csupán öt hónapra volt szüksége ahhoz, hogy megépítsék az autót. A külső változtatások érintették a kasznit, hat centiméterrel lett szélesebb a karosszériája az eredeti modellhez képest, de a futómű és a motortér is jelentős módosításokon esett át. Ezen kívül 19 colos abroncsokat, speciális fényezést és első világítótesteket kapott, mindennek a tetejébe pedig még egy hátsó légterelővel is ellátták.
Bár a Renault nem adott ki tájékoztatást a menetteljesítményről, azt azért lehet tudni, hogy a 2 literes, 275 lovas turbómotort, továbbá a hatsebességes manuális váltót, és a fékrendszert is a Mégane RS Trophy-tól „örökölte meg”. Természetesen a kipufogó sem úszta meg változások nélkül, egy Akrapovic rendszer került alá, mely remek hangot biztosít az egyébként ízlésesen morcosított Renaultnak.
Bármennyire is vonzó azonban a Clio pályaváltozata, sorozatgyártásról egyelőre szó sincs, mindössze két darab készült belőle, azonban az elkövetkezendő hetekben, hónapokban több európai helyszínen is tiszteletét teszi majd az egyedi Renault.
A monacói debütálás mindenesetre elég meggyőzőre sikerült, az alábbi videón meg is lehet nézni, hogyan terelgette a Cliót a dán pilóta:
Bense Róbert