MotoParts autóalkatrészek
Renault Crossoverek a Renault Budapestnél

Ön itt van most: Tesztelők.hu » Cikkek » Skoda Fabia 1.2 TSI teszt – ügyes generációváltás

Skoda Fabia 1.2 TSI teszt – ügyes generációváltás

2016. április 21.

Végre alaposabban is megismerkedhettünk a harmadik generációs Fabiával, amely kategóriájában elegánsnak hat, karakteres külsővel rendelkezik, ráadásul amellett, hogy minőségileg is javult, egész jó helykínálattal is rendelkezik.

A Skoda friss modellpalettájának nagyágyúi közül már az Octavia és a Superb is járt a nálunk, itt volt már tehát az ideje, hogy a márka városi autójával, a Fabiával is szorosabb ismeretséget kössünk. Szolnokra, a Juvenal Kft.-hez vezetett az utunk, ahol egy vadonat új tesztpéldány állt rendelkezésünkre. Ketten voltunk a tesztelok.hu csapatából, ezért a királyi többes, és abban már az első pillanatban megszületett az egyetértés, hogy a Fabia nagyon eltalált dizájnt kapott, távolról sem hasonlított az esetlen kisautókhoz. Épp ellenkezőleg, a formatervezők minden dicséretet megérdemelnek, eltalált élek, modern, lendületes hatást keltő karosszériaelemek jellemezték a Skodát. Nagyon ritka az, amikor a nagyobb modellek arculatát sikerül épkézláb módon felhasználni a többi kategória típusainál, ám ezt a feladatot most tökéletesen megoldották.

fabi

Talán meglepő, ám méretei ellenére (3992 mm hosszú és 1.73 méter széles) a Fabia helykínálata teljesen rendben volt, azt nem mondom, hogy nagyautósnak hatott, de elől-hátul kényelmesen el lehetett férni benne, a vezetőülés kifejezetten kényelmes üléspozíciót biztosított, a kilátással sem volt probléma. Az alapból 330 literes csomagtartó 1.15 köbméteresre növekedett a hátsó ülések előredöntésével, és mivel ennél a típusnál nem az volt a cél, hogy a fél házat bele lehessen rámolni, ezért bőven elegendőnek mondható a mérete. Az utastér egyébként minden szempontból minőségi volt, kitűnő anyaghasználat, jól elhelyezett, ésszerű kapcsolók jellemezték.

Az abszolút kedvenc a klímapanel volt, amely – pozitív értelemben véve – a régi Skodás időkre emlékeztetett. Itt jegyezném meg: nagyon jó azt látni, hogy a VW nem akarta teljesen a saját képére formálni a márkát, ez az apró kikacsintás számomra azt mutatta, hogy nem felejtették el, honnan indult a Skoda, őszintén szólva én ennél a pontnál kedveltem meg igazán az új Fabiát. Visszatérve a beltér kialakításához, az átlátható, egyszerű műszeregységek a középen végigfutó szürke díszelemnek köszönhetően nem fulladtak unalomba, a nem túl nagy, de könnyedén kezelhető központi kijelző is jó helyre került, egyedül a navigáció hiányzott belőle. Ettől függetlenül a Clever felszereltségi szintbe így is belefért a légkondicionáló, a fűthető első ülések, a függönylégzsák, illetve a háromküllős, négy irányban állítható, bőrborítású kormánykerék.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Az 1.2-es, 90 lóerős TSI erőforrás hozta a kötelezőt, az 1109 kilogrammos Fabia dinamikus haladást biztosított, városban ugrott, de országúton sem vallott szégyent, a szél- és gördülési zaj pedig elhanyagolható volt. A legmeggyőzőbb pontjának azonban a váltó bizonyult, az ötgangos manuális egyszerűen tökéletesen tette a dolgát, minden túlzás nélkül hibátlanra sikerült. Apró, kézre eső, könnyed, mégis pontos kapcsolású volt, egy pillanatra sem zökkentette ki lendületéből a tesztalanyunkat. Az elől MacPherson (alacsony háromszög-csatlakozókkal és torziós stabilizátorral), hátul csatolt lengőkaros felfüggesztés is gond nélkül munkálkodott, az úthibákból szinte semmit nem lehetett érzékelni. A Fabia el lett látva ESC-vel is, a pontos irányíthatósághoz magabiztos kanyarstabilitás párosult. Az elől és hátul is tárcsafékekkel szerelt Skoda minden helyzetben magabiztosan, mégsem agresszív módon reagált a fékpedál használatára. Városi fogyasztása 6.5 liter körül alakult, vegyesen – lábtól függően – nagyjából 5 literre lehet számítani.

Tesztünk főszereplője (kedvezménnyel együtt) 3.390.000 forintos árcédulát kapott, ahhoz képest, amit ez az autó nyújt, meglehetősen kedvező a vételára. Az alapmodell egyliteres, 60 lóerős motorral, Easy felszereltségi-szinttel már 2.8 millióért hazavihető.

A tesztlehetőségért köszönet a Juvenal Kft.-nek!

Bense Róbert

Ajánlott cikkek

Trabant kaland hirdetés

Hírlevél feliratkozás

Cégtaláló banner

Kiemelt partnereink:

Keresés

Autótechnika logó

tkveg

Alfa Romeo Giulia 2.2
Audi A4 1.8 Quattro
Audi A4 2.0 TDI
Audi A8 3.0 V6
Audi TT 3.2 VR6
BMW 116i
BMW 316i
BMW 320ci
BMW 520d xDrive
BMW i3
Chevrolet Corvette C5 / Z06
Citroën C3 1.2 PureTech
Citroën C4 1.6 BlueHDI
Citroën C-Elysée
Citroën Grand C4 Picasso
Citroën Grand C4 Picasso ’17
Citroën C4 Cactus
Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia Duster 1.6 16V
Dacia Dokker 1.5 dCi
Dacia Dokker 1.6
Dacia Lodgy 1.5 dCi
Dacia Logan 1.5 dCi
Dacia Sandero Stepway
Fiat Fullback 2.4
Fiat Punto 55s
Fiat Tipo 1.4 T-Jet
Fiat Tipo 1.4 16V
Ford Focus 1.6 Ti-VCT
Ford Focus 2.0 TDCi X-Road
Ford Sierra 1.6 Pinto
Honda Civic
Hyundai i30u CW
Hyundai ix35 FCEV
Hyundai Santa Fe
Isuzu D-Max 2.0 D
Infiniti Q30
Infiniti Q30S
Jeep Grand Cherokee
Kia Cee’d 1.4
Kia Niro Hybrid
Kia Optima 2.0 CVVL
Kia Optima 1.7 CRDi
Kia Optima PHEV
Kia Optima SW GT
Kia Sorento 2.2 CRDi
Kia Sportage GT Line
Kia Soul EV
Lada 2104
Lada 2107
Lada 4×4 Classic
Lada Granta Liftback
Lada Kalina Kombi
Lada Vesta 1.6 Lux
Lada Vesta tartósteszt
Lexus GS 450h
Lexus LS 600h
Lexus RX 450h F Sport
Lexus RC300h F Sport
Mazda 6 2.0 TE
Mazda 6 2.0 CD
Mercedes-Benz 300 CD
Mercedes-Benz S600
Mercedes-Benz E200
Mercedes-Benz CLK 320
Mitsubishi L200 2.4 DI-D
Mitsubishi Sigma 3.0 V6
Nissan Sunny B11 Coupé
Nissan Pulsar 1.2 DIG-T
Opel Adam Rocks
Opel Astra Classic II.
Opel Astra K 1.6 CDTI
Opel Corsa 1.4T
Opel Insignia 2.0 CDTI
Opel Insignia OPC
Opel Meriva 1.4T
Opel Mokka 1.4T
Opel Mokka X
Opel Vectra B Caravan
Opel Zafira Tourer
Peugeot 208 1.2
Peugeot 301 1.6D
Peugeot 308 SW (2011)
Peugeot 308 SW (2015)
Peugeot 2008 1.2 AUT
Peugeot 2008 1.2
Peugeot 3008 1.6 BlueHDI
Peugeot 5008 2.0 HDI
Polski Fiat 125p
Polski Fiat 126p
Porsche 911
Porsche 911 (993) Carrera
Porsche 924 Le Mans
Porsche 928 S4
Porsche 968 CS
Renault Clio Limited
Renault Captur 1.2 TCe
Renault Captur 1.5 dCi
Renault Kadjar 1.5 dCi
Renault Koleos (2017)
Renault Mégane 1.5 dCi
Renault Mégane Grandtour
Renault Mégane Grandcoupé
Renault Twingo 0.9T
Rolls-Royce Silver Shadow
SEAT Toledo 1.9 TDI
Skoda Fabia 1.2 TSI
Skoda Octavia 1.2 TSI
Skoda Superb Combi
Ssangyong Rexton 2.2 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XDI
Ssangyong Tivoli 1.6 e-XGI
Subaru Forester 2.0 D
Subaru Legacy 2.0 D
Subaru Levorg 1.6 GT
Subaru Outback 2.0 D
Suzuki Baleno 1.2
Suzuki Baleno SHVS
Suzuki Ignis 1.2 DUALJET
Suzuki Jimny
Suzuki Swift 1.0 GA
Suzuki Swift 2017
Suzuki SX4 S-Cross
Suzuki Vitara 1.6 GL+
Suzuki Vitara 1.6 D
Suzuki Vitara Limited
Suzuki Vitara S
Toyota Auris Hybrid
Toyota Auris TS Hybrid
Toyota Auris Touring Sports
Toyota Aygo 1.0
Toyota Avensis 2.0D-4D
Toyota C-HR 1.2T
Toyota C-HR Hybrid
Toyota Corolla 1.6 ’16
Toyota Corolla 1.6 ’12
Toyota Hilux 2.4 D-4D
Toyota MR2
Toyota Prius MK4
Toyota RAV4 2.0 D-4D
Toyota RAV4 Hybrid
Toyota Yaris 1.33
Toyota Yaris 1.5
Toyota Yaris Hybrid
Toyota Verso 1.8
Trabant 601
Vw Beetle 1.2 TSI
Vw Golf IV Cabrio
Vw Golf VII. 1.4 TSI
Vw Passat 1.9 TDI
Vw Passat 2.0 TDI
Vw Sharan 2.0 TDI
Volvo S40 2.0

Fortuna Bt. a motorfleújítás szakértője

Autómentés Budapesten

Autóalkatrészek régi keleti és nyugati autótípusokhoz, retro-autoalkatresz.hu

Baráti Bontó Győrújbarát

Tesztvilag.hu