fbpx

Zenvo ST-1 – ezer lóerővel szabadlábon

Egészen pontosan 1004 lovas a dán gép, amely Christian Brands és Jesper Hermann tervei alapján lépett ki a valóságba. A 2008-ban elkészült prototípust egy 15 darabos sorozat követte, és mivel rendkívül különleges jármű, ezért az ára sem mindennapi.

zenvo.jpg

Az első – már megvásárolható – darab 2009-ben készült el, majd jöttek a további megrendelések, hatszázezer és egymillió euró közötti összegekért vihették haza a leendő tulajok a Zenvokat, valószínűleg ma már ennél jóval többet is elkérnek a gondosan karbantartott, megőrzött példányokért. Ám érdekesebb az áránál a teljesítménye, hiszen a modell tervezői minden idegszálukkal egy igazi erőmű létrehozásán fáradoztak. Sikerrel is jártak, ugyanis a 6.8 literes, V8-as erőforrás ideális körülmények között 375 km/órás végsebességet biztosít.

Zenvo-St1-9-600x800.jpg

Persze nem csak ennek köszönhető ez az elképesztő adat, az 1104 lovas, hétsebességes automataváltóval ellátott, középmotoros ST-1 karbonszálas erősítésű műanyag karosszériát kapott, súlya 1376 kilogramm. Ennek köszönhetően a százas sprintet mindössze három másodperc alatt képes elérni a Zenvo, 8.9 szekundum alatt pedig már a kétszázas tempót is átlépi, a már korábban említett végsebesség pedig lehetne akár több is, azonban az elektronika megakadályozza a 375 km/óra feletti gyorsulást, ennek leginkább biztonsági okai vannak.

Azt gondolnánk, hogy egy ilyen autó puritán és kényelmi szempontból is leegyszerűsített, azonban ez nem így van, az ST-1 rendkívül jól felszerelt, a beltere pedig nem követi a minimalista trendet, sőt, inkább a régebbi sportautókra hasonlít a műszerfal és a középkonzol, rettentően jól áll neki ez a stílus. Elektromos bőrülések, kétzónás digitális klíma garantálja a komfortot, de LCD-kijelzővel, navigációval, és BOSE hangrendszerrel is büszkélkedhet a dán sportgép.

Sans titre 1

Emellett kulcs nélkül indítható, állítható felfüggesztésű, ráadásul a borsos árba még a felszereltség és a belső mindenféle variálása is belefért, ha a vásárlónak nem felelt meg a gyári lista. Ráadásképp akár pályázásra is alkalmas abroncsokat is lehetett hozzá kérni, ami nem túl meglepő, hiszen ez az autó versenykörülmények között mutathatja meg igazán, hogy mit is tud, a hétköznapokban sok hasznát nem lehet venni.

Akárhogy is nézzük, a dán gyártónak sikerült elérni célját és egy nagyon különleges típussal gazdagította a hasonló kaliberű sportautók szűkös táborát.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb