fbpx

Volkswagen Passat Variant – minőségi munkaautó

Ismét egy Volkswagen került a kezeink közé, méghozzá egy 2012-es Passat, amelyről a gazdája is csak elismerően tudott nyilatkozni. Félre most a – valóban kínos – dízelbotránnyal, hiszen ez tényleg egy korrekt autó, kellemes tudással és fenntartási költségekkel.

Talán nem árulunk el nagy titkot azzal, hogy ezt a majd’ három éves Passatot nem hétvégi autónak tartják, ugyanis 156.000 kilométert gurult már. Azonban cseppet sem érződik rajta a használat, számunkra szinte újnak tűnt, és ez nem csupán illúzió volt, hiszen maga a tulaj is számos alkalommal megerősítette, hogy jól szolgál a tartós, német konstrukció.

passat6

A 140 lovas, kétliteres dízelmotor hibátlanul teszi a dolgát, manuális váltója pontosan kapcsolható, nem is túl hosszú úton, igaz nem egy sportváltó. A modell kedvenc terepe az autópálya, jó utazóautó, bár kissé orrnehéz, hosszú a tengelytáv is, kanyarokban ezt érezni is, emiatt pedig picit szereti dobálni a fenekét. Lehet vele gyorsan menni, viszont oda kell figyelni rá, a vezetési élmény nem tökéletes, de ez talán nem is elvárható egy ekkora „doboznál”.

A Passat csomagtartójában sokszor és sok mindent szállítottak már, időnként több száz kilónyi teher is került bele, ezért nem is csoda, hogy 130.000 kilométernél kompletten ki kellett cserélni az összes lengéscsillapítót, mert 30% alattiak lettek. Összességében azonban teljesen jól bírja a strapát, gömbfej/szilentek/kettőstömegű sem volt cserélve, két szoftverfrissítést kellett eszközölni még az elején, illetve néhány koccanást is átélt már, de ezek márkaszervizben voltak javítva, eredeti alkatrészekkel. Az eredeti alufelnik meglepően jó állapotban vannak, viszont a téli abroncsok nem gyári felniken vannak, ezeket meg is eszik a magyar utak, minden évben görgőztetni kell őket. Ezeken kívül csak a tervezett szervizköltségek adódtak, korrekt fenntartású autónak mondható a Passat.

Főleg akkor, ha a fogyasztást is nézzük, a nagy átlag 6.5-6.7 liter százon, igaz sportos vezetésmódnál, itt megjegyeznénk, hogy a járgány mindig be volt melegítve (és vissza is hűtve), ezt csak ajánlani tudjuk a többi tulajdonosnak is. Visszatérve a fogyasztáshoz, volt már 4.9-es átlag, német autópályán, nagyobb tempónál 7.2-őt is mértek. Ami szintén lényeges, az a 70 literes tank, ha telitöltik, 900 kilométert simán le lehet menni vele egyhuzamban.

passat3

Beszéljünk egy kicsit a belső térről is, a könyöklő kivételével tényleg minden újszerű, makulátlanok az ülések és a kormánykerék is. A Highlight felszereltség pedig tartalmazza többek között a sebességfüggő szervót, az elektromos rögzítőféket, valamint az EDS-t és az EDP-t is. De gerinctámasz, fáradtságérzékelő szenzor, első ülésfűtés, de még fűthető ablakmosófúvókák és szervizintervallum-kijelző is járt az újkori, 10.7 millió forintos vételárért. Ezen felül még kényelmes is a Passat, ráadásul az alapból 603 literes csomagtér 1.7 köbméteresre növelhető a második üléssor előredöntésével.

A tulajdonos élete egyik legjobb autójának vallja, relatíve jól fogyaszt, nagyon kényelmes hosszú utakon is, négy ember pakkokkal bőven elfér benne. Amire tervezték, arra a célra tökéletesen megfelel, a költségek is teljesen vállalhatóak, újból venne ilyen autót. Mivel évi 60.000 kilométert megy vele a gazdája, úgy hisszük, szavai teljes mértékben tükrözik ezen Passat valós tulajdonságait.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb