Visszatér a Lada Magyarországra
A HungaroLada 2009-es csődje után idén novembertől újra hazánkba érkezik a legendás orosz márka, méghozzá egész korrekt palettával. Ugyan idén még nem találkozhatunk a legújabb modellekkel, ám a következő évtől már bővül a választék, és a régebbi Ladások is örülhetnek, hiszen az importőr a korábbi típusokhoz is biztosítja az alkatrészellátást.
Néhány évvel ezelőtt volt utoljára hangos a Ladától a sajtó, hiszen a válság hatására megszűnt a HungaroLada, mely az utolsó éveiben már meglehetősen gyenge eladásokat produkált. Az autópiac azóta újra magára talált, és a Lada most ismét visszamerészkedik az egyszer már elsüllyesztett hajóra. Nem vitás, hogy a legnagyobb konkurens a feltámadást sikerrel abszolváló Dacia lesz, igaz az új Ladák árai még nem publikusak (ősztől kezdik majd csepegtetni ezzel kapcsolatosan az információkat), de az új Niva, a Granta és a Kalina is valószínűleg hasonló árcédulával lesz ellátva, mint a Duster, vagy a Logan. Ha már szóba hoztuk a modelleket, a Niva új nevet kapott, a 4×4 (Urban) azonban szinte teljesen ugyanúgy néz ki, mint elődje, azért az éleken finomítottak, és felszereltség szempontjából is előrelépés történt, akár már klímával is kérhetjük az orosz terepest. A Granta és a Kalina/Kalina Cross háromféle változatban kerül majd a kínálatba, előbbi a családi autók közé tartozik, utóbbi inkább apró városi cirkálónak számít. A 2016-ban érkező Vesta már a következő generációs Ladák előfutára, az X-Ray pedig igazi crossoverként próbál majd berobbanni jövő év végén.
Hogy mennyire komolyan gondolják a Lada visszatérését, jól jelzi, hogy már készülnek a szalonok, és a főváros mellett két keleti, illetve két nyugati városban is lesz képviselete a márkának, illetve megkezdődött a szervizhálózat kiépítése is. Az újjáéledt Ladának Magyarország az első „bázisa” Európában, és az sem titok, hogy Oroszországban bíznak a korábbi márkakedvelők visszatérésében. A régi Ladásoknak egyébként igyekeznek majd a kedvükben járni, ugyanis a terv az, hogy a régebbi modellekhez is megvásárolhatóak lesznek a gyári alkatrészek.
Hogy sikerül-e a nagy visszatérés, az legkésőbb 2016/2017 körül kiderül, ha jól sikerül az árazás, a Dacia komoly vetélytárssal számolhat.
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!
Bense Róbert