fbpx

Villanykabrió

A Model S mindig tud újat mutatni, ám ezúttal nem valamilyen sci-fi filmekbe illő újításról, vagy a legfrissebb szoftverről van szó, hanem egy külső módosításról. Kabrió Tesla ugyanis eddig még nem volt, ám a borsos összegeket felemésztő átalakításban valaki mégis látott  fantáziát.

teslacabrio2

Szögezzük le, a tető nélküli Model S minden olyan jegyet magán hordoz, ami általában egy amerikai kabrióra jellemző. Az elektromos jármű amúgy is nagy méreteit csak még inkább kiemeli az átalakítás, de ez igazából nem hátrány, hiszen bőven jut hely benne hátul is. De ahogyan a Tesla gyártmányokért, úgy a nyitott tetejű kivitelért is mélyen bele kell nyúlni a pénztárcába. A vászontetős módosítás 29.000 dollárba kerül, de lehetőség van keménytetős átalakításra is, ehhez azonban még plusz húszezret kérnek el, forintra átszámítva nagyjából 11 millió forint a móka vége, ami még egy Tesla-tulajnak sem aprópénz. Jogos persze az árakon élcelődni, de tény, hogy az anyaghasználat és az aprólékos munka dobja meg igazán a költségeket, emellett a módszer kidolgozása is sok időbe – és természetesen – pénzbe került. Magáról a megvalósításról már áprilisban is hallhattunk híreket, így a legoptimistább becslések szerint is fél évig tartott a munka.

A történethez hozzátartozik, hogy a – viszonylag ritka – négyajtós kabriót nem a Tesla Motors gyártja, hanem egy kifejezetten autóátalakításokra specializálódott cég, a Newport Convertible Engineering hozza létre. Bár állítólag magától az anyacégtől is várták a kabrió-bejelentését, mégis az NCE-nek tulajdonítják az ötletet. Egy darabig ugyan találgattak, hogy a fotókon látható jármű vajon kitől származik, de az NCE honlapján látható kabrió Model S a megszólalásig hasonlít az utcán lekapott verzióra. Ez nem is lenne különösebb meglepetés, mivel a cég elvileg egy kínai megrendelőtől száz darab kabrió legyártására kapott megbízást.

cabriotesla

A cég meglepően sok országban munkálkodik, az átalakítás javarésze Kaliforniában történik, de Spanyolországban, az Egyesült Arab Emírségekben és Dubaiban is működnek részegységek. Ami biztos, – és valószínűleg ezért is éri meg az NCE-nek is foglalkozni a Teslával – hogy a Model S kabrióváltozatából nem sok fog szaladgálni az utakon, az egyedi típus pedig vonzó lehet a piac felsőbb rétegeiben.

Az 1983-ban alapított NCE egyébként számos hasonló projektet valósított már meg, érdemes körülnézni a newportconvertible.com galériájában.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb