fbpx

Verseny a ködben – TrackRacing Team

Rendhagyó módon novemberben rendezték meg a Magyar Szlalom Bajnokság utolsó fordulóját. A megszokottól eltérő dátum egy korábban elmaradt verseny helyett került be a módosított versenynaptárba. Így a télies időben még sok kategóriában küzdöttek az év végi dobogós helyekért. 77 induló vett részt a versenyen.

Ahogy a nyitót, úgy most a záró futamot is a monorierdei M-Ringen tartották meg November 16-án. A hideg idő még hagyján, de a nagy köd okozott némi meglepetést a résztvevők számára.

A Sződy fivérek, Szabolcs és Zsolt is a ködös pályabejárás alatt mondták el, mit is látnak:

„Egyelőre nem sokat látunk, csak előre 10 métert gyalog. Ezt autóval, tempóban még nem tudjuk hogy oldjuk meg, de már az is nagy szó, ha a bójákat és a vonalvezetést látjuk. Az, hogy a térlátásunk minimális, a kisebbik gond lesz. Abban bízhatunk, hogy az autós edzésig vagy a mért körig felszáll a köd.” – reménykedtek a testvérek.

A vonalvezetés egyébként egyszerű, gyors és jól átlátható volt. Az nem okozhat problémát a versenyzők számára.

Edzés

A versenyzői eligazítással kezdték meg a napot, ahol elhangzott, kötelezően lámpával kell versenyezni a jó láthatóság miatt. Két és fél kör volt teljesítendő.

Szabolcs inkább kis sebességgel járta be a pályát, hogy a referencia pontokat memorizálja és a helyes vonalvezetést. Zsolti inkább a tapadást tesztelte, meg is forgott egy 180 fokos kanyarban. De inkább most, mint a mért körön.

Versenykörök

Szabolcs 25-ös rajtszámmal indult, hideg gumikkal:

„Első mért körömben még nem tudom megmondani mik a határok, hiszen a gumi hideg, az aszfalt pláne a levegő hőmérsékletéről ne is beszéljünk. Téli idő van, ehhez kell igazodni, nem is fognak a gumik felmelegedni.” – mondta Szabolcs, reálisan. Ehhez képest egy elég jó kezdőkört futott 1 perc 55 másodperc, 060 ezreddel, amiben még maradt természetesen javítási lehetőség.

Zsolt 53-as rajtszámmal, hasonló körülmények között autózott:

„Kétség kívül csúszik az aszfalt, ehhez képest az autót pályán lehet tartani. Legalábbis megfelelő módon terelgetni. A köd mindenképpen zavaró, de próbáltam a bójákra figyelni és a körök számára.” – véleményezte Zsolt a tapasztalatait. 1:52:405 mp-es idővel elég reményteljesen kezdett. 

A második körben hidegebb lett, bár a köd már erősen oszlott. Szabolcs bátrabban vezetett, de néha megcsúszott az autó hátulja, ezt a bójasoroknál tapasztalta. Ez önmagában még nem jelentett gondot, mivel két és fél másodperccel gyorsult. De sajnos bójahiba miatt két másodperc időbüntetést kapott. Körideje így 1:53:270 helyett 1:55:270 mp. lett.

Zsolt elbízta magát. Hideg gumikkal néhány kanyar és bójasor után harmadik fokozatban próbált tempósan szlalomozni egy újabb bójasor között, ezért az autó hátulja megcsúszott és egy fél kört leírva megforgott. Egy bóját magával sodorva, amit az autó végük „kiköpött” alul. Csakhogy ez a manőver fél percébe került, így az óra a célban 2:25:720 mp-et mutatott és még két másodperc járt a bója miatt is. Összesen 2:27:720 mp-cel teljesítette a második kört. 

A harmadik körben Szabolcs hibázott:

„Most én bíztam el magam és egy jó rajt után, nagyon jól sikerült első szakaszt követően egy derékszögű kanyarban nem voltam elég óvatos. Hírtelen mozdulattal vettem a bal sarok kanyart és az autó lassan, de biztosan keresztbe fordult. Gond nem volt, hátratolattam és folytattam a versenyt. De a másodpercek ketyegtek.” – sajnálta Szabolcs, mivel ezt egy összeszedett körnek indult. 2:03:686-os idejével nem lehetett elégedett, hiszen, ha átszámoljuk, ez a hiba nélkül egy 1:53-as kör lett volna.

Zsolt most majdnem teljesen jó kört ment:

A körülményekhez képest optimális volt minden, bár határozottan hűlt a levegő és az aszfalt. Minden jól ment, de valahol bójázhattam, mivel két másodpercet hozzáadtak az időmhöz” -kissé csodálkozott Zsolt, de a szabályok, szabályok. Körideje így 1:48 mp. helyett 1:50:833 mp lett.

Eredmények:

Szabolcs és Zsolt most a szezonzáró futamon pont nélkül maradt. A kilencedik és tizenegyedik helyen fejezték be a futamot, melyekbe sok hiba csúszott.

A záró futam összegzése a Track Racing versenyzőitől:

„Az időjárás megfelelő volt, rosszabbra számítottunk az előrejelzést illetően. Ekkora ködre nem is gondoltunk, ez volt az igazi meglepetés nem a hőfok. Végül megoldódott, mivel csak oszlott lassan-lassan. Még nem mentünk versenyen is sosem. Sajnos, ez a szezonzáró futam nem a mi versenyünk volt. Csúszkált az autó, nem tudtunk felmelegíteni a gumikat és csak óvatossággal lehetett előre jutni, azonban muszáj volt mindig gyorsulni egy kicsit. Ebből lettek a megforgások. Ez most ilyen, megpróbáltuk. Lezárult az év, pontszámaink megvannak, már csak az év végi kategória helyeket kell megnézni. Ezekről és a szezonról adunk egy bővebb beszámolót a hónap végén.” – foglalták össze ezt a rendhagyó versenynapot a Sződy fivérek.

Az éves összefoglalót november végén jelenítjük meg. Olvasóink itt a tesztelok.hu oldalunkon találják.

Fotók: Track Racing

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb