fbpx

Új Espace – űregyterű

A negyedik generációs Espace után addig kavarták a franciák a lapokat, mígnem egy totálisan vegyes érzéseket keltő, egyterű-kombi-űrhajó stílusú autót sikerült létrehozniuk. A korábbi koncepcióból merítő Espace V. megszakította a kapcsolatot elődeivel, hogy ez pozitív, avagy negatív irányba viszi el a modell megítélését? Olvass tovább, és döntsd el te magad.

espace1

Az 1984-ben debütáló Espace igazán furcsa jövevénynek számított annak idején, nem is nagyon tudták hová tenni a kategóriát, de azért szépen-lassan megbarátkoztak vele az emberek, és ennek következménye egy szép sikersorozat lett, mely még harminc évvel később is érezteti hatását. Nos, a négyes Espace még valóban hasonlított is nagy elődeire, ami azért el is várható egy modellsorozat esetében, azonban az ötödik széria olyan, mint egy lázadó kamasz, aki nem veszi fel az anyutól kapott pulóvert, hanem inkább újít valami vagányabb cuccot és abban megy ki az utcára. Érthetetlen, hogy a Renaultnál nem vették figyelembe a hű célcsoport igényeit, ugyanis a családi egyterűt egyfajta sportos crossover-szabadidőautó vonalon fejlesztették tovább, minek köszönhetően ugyan szépséges formát kapott, magasabb is lett, viszont egyrészt az eddig megszokott üvegfelületekből is jócskán lefaragtak, de ami fájóbb, az az eddig tágas tér szűkülése. Előbbin segít a panorámatető, utóbbit azonban le kell nyelni, nincs mese. Persze azért az új Espace így sem mondható aprónak, de valahogy mégis szűkösebb hatást kelt.

espace3

A futurisztikus belső, a prémium hatást keltő anyagok mind-mind szépen mutatnak a katalógusban, de ha a gyerek leeszi fagyival az ülést, vagy éppenséggel összetaperolja az óriási középkonzolt, már egyből más a helyzet. Mindemellett a tárolórekeszek szépen el lettek találva, mint ahogy a 604 literes csomagtérre sem lehet panasz, főleg úgy, hogy a gombnyomásra síkba dönthető ülések további 1.4 köbméternyi hellyel jutalmazzák meg a pakolós kedvében lévő tulajt. Valószínűleg a dinamikáját sem lehet majd kifogásolni, az új alapokra épülő Espace 250 kilogrammal lett könnyebb, mint elődje. Az 1.6-os motorokkal érkező jármű fogyasztása és teljesítménye is sokat javult. A benzines erőforrás 200 pacival lett ellátva, de kapott egy hatgangos, duplakuplungos váltót is, vélhetően jobb – és drágább – választás lesz, mint a 130 lóerős, kézi váltós. Aki az arany középutat választaná, annak ott lesz a 160 lovas dízel, melynek fogyasztása valahol 6 liter körül várható, ami elég jól hangzik.

espace2_filtered

Ki tudja, lehet a Renault előhúz még valahonnan jó néhány vásárlót, akiknek ez az Espace lesz majd az igazi, bár valószínűbb, hogy csak kihasználták a jól csengő nevet, hogy kipróbálhassanak valami újat.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb