fbpx

Subaru körkép

A japán márka számos ismerős és új névvel jött ki az elmúlt időszakban, legyen szó takarékos városi cirkálóról, sportautóról, vagy masszív terepjáróról. A választékot szemügyre véve ismét rádöbbenhettünk, hogy a Subaru igényességét és minőségét kevés márka tudja felülmúlni, négy típust jártunk körül, a legfontosabb tények érintésével.

Subaru-Trezia-Image-01-1024Subaru Trezia

Kezdjük a legkisebb kategóriával, a Trezia csak ránézésre apró, hiszen belül kissé meglepő módon egész tágas tér fogadja az embert. Az 1.3-as és 1.4-es dízel, valamint benzinmotorral is piacra dobott Trezia 90 és 99 lóerejével, valamint 175 km/órás végsebességével egyáltalán nem a vérszegény kisautók táborát erősíti, hatfokozatú automata váltója szintén ezt az állítást erősíti meg. Variálhatósága igen hasznos lehet, a 363 literes csomagtér a hátsó ülések síkba döntésével 1,38 köbméteresre növelhető, ami – főképp az autó külső paramétereit nézve – igen szép teljesítmény. Az alacsony fogyasztás a japán autóknál már alapkövetelmény, a jó felszereltség szintén, ezek fényében az 5 millió környéki árral vonzó az európai piacon is.

2014-subaru-xv-crosstrek-hybrid-photo-510419-s-1280x782Subaru XV

Klasszikus formatervezésű, minden felesleges jópofizást nélkülöző autóról van szó, megjelenésében egy magasabb Imprezára hasonlít. Pont ez a stílus adja az XV különlegességét, hiszen a vásárló azt kapja tőle, amire valóban szüksége van. Terepen is egészen jól elboldogul, szimmetrikus összkerékmeghajtással van ellátva, mégis kompakt, városi használatra tökéletesen alkalmas modell. A boxermotor masszív, kapható 1.6/2 literes benzines és 2000 köbcentis dízel változatban is, utóbbi jóval energikusabban mozgatja az 1525 kilós XV-t. Belül a jól ismert Subaru-stílus várja a sofőrt, letisztult középkonzolja és műszerfala nem hozza zavarba azt sem, aki először ül volánja mögé. A magas üléspozíció jó kilátást biztosít, úttartása – magassága ellenére – stabil. A felszereltség –és teljesítményfüggő vételár 6,5-8 millió forint között mozog.

025199-subaru-brz-and-new-impreza-make-european-debut-2012-geneva.1-lgSubaru BRZ

A BRZ vérbeli sportautó, meglehetősen könnyű kasznival, és 200 lóerős, kétliteres szívómotorral. A négyüléses gép a vezetési élményt helyezi előtérbe a száguldozással szemben, dinamikája és vezethetősége szinte tökéletes, amely leginkább az autó jól eltalált súlypontjának és az alacsonyan elhelyezkedő boxermotornak köszönhető. A 230 km/órás végsebességre képes BRZ 7.6 másodperc alatt van százon, hatsebességes manuális váltója mellett rendelhető kormányról kapcsolható változat is. Fogyasztása 8 és 10 liter között változik, értelemszerűen országúton kevesebbet eszik. A modell a piacon is rendkívül pozitív fogadtatásban részesült, a jó eladási statisztikák főképp a – sportautókhoz képest – barátságos árnak köszönhető, nálunk hozzávetőlegesen 8 millió forintért lehet beszerezni.

2014-subaru-forester-japanese-spec_100408004_mSubaru Forester

A végére hagytuk az igazi nagyágyút. A Forester szelíd arcát levetve igazi vad terepjáróvá nőtte ki magát. A japán tervezők (nagyon helyesen) felállítottak egy fontossági sorrendet, ha már újraálmodták a terepest. Kijelenthető, hogy a Forester nem látványterepjáró, valóban megállja a helyét a konkurens márkák számára már bajosnak számító útviszonyok között is. Lejtmenetvezérlésének köszönhetően nem kell félni, hogy meredekebb helyeken megindul az 1500 kiló, és ha már lejtő, a halkan duruzsoló, kétliteres motor felfelé is könnyed magabiztossággal halad. 6-7 literes fogyasztása igazán pénztárcabarát, főleg a SUV méreteit figyelembe véve. Belül is a praktikusság volt a fő szempont, egyszerű elrendezésűek a műszerek, a kárpit könnyen tisztítható, ami szintén fontos, lévén egy terepjárót nem feltétlenül makulátlan csomagok szállítására használják. A Forester tágas akár az utastérről, akár a csomagtartóról van szó, alaphelyzetben 505 literes a mérete, természetesen ez bővíthető. És, hogy mennyiért lehet hozzájutni? 8,5 és 12 millió forint közötti összegért bárki hazavihet egy Forestert, lehet, hogy ez első hallásra soknak tűnik, de tény, hogy ez a terepjáró még 15 év múlva is egyben lesz, ami azt mutatja, hogy az ár és a minőség aránya – mint általában a Subaruknál – összhangban vannak.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb