fbpx

Sokkal több, mint egy újabb lifestyle autó – Volkswagen ID. 3 1st Edition Max teszt

A legújabb elektromos Volkswagen már akkor hatalmas médiavisszhangot váltott ki, amikor még csak koncepció formájában létezett. Már akkor számos pletyka látott napvilágot, a hatótávval, az akkupakkal és a technológiával kapcsolatban. Ahogy ez lenni szokott, az egyik része igaz is volt…

Mosolyra görbült a szám, mikor megtudtam, hogy elkészült a matricázás és elhozhatom új ID.3-at tesztelni. Korábban már említettem, hogy imádom a hasonló, lifestyle modelleket, és abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy párat ki is húzhattam már az „ezeket az autókat szeretném vezetni egyszer” listámról, amin ez a modell is szerepelt.

Mielőbb belekezdenék a sűrűjébe, szeretném tisztázni a benzinvérű ismerőseim előtt, hogy nem zöldültem be teljesen. Csupán nyitott vagyok az újdonságok irányába…

A Volkswagen ID.3 fiatalos külseje

Már képeken is tetszett, élőben pedig még jobban. Mikor megálltam szemben az autóval a fényszórók között elhelyezett VW embléma és a közöttük húzódó fénycsík, vagyis az autó tekintete megbabonázott – ha lehet ilyet mondani, illetve írni. A rendszámtábla melletti rész, a rombusz mintákkal és az alatta húzódó fekete, műanyag betéttel igazán remek összhatást kelt.

Oldalról nézve a hatalmas, 20 colos felnik tűnnek fel először, majd az, hogy mennyire a sarkokon vannak elhelyezve. A vonalai nincsenek túlvariálva, a 1st plakettől indul meg egy vonal, amely összeköti a kilincseket, és a hátsó lámpatest felső sarkában ér véget. Az ajtó aljára raktak egy műanyag elemet, amitől magasabbnak tűnik az autó. A kerékdobok kialakításának köszönhetően nagyobbnak tűnnek az amúgy is méretes kerekek. A C- oszlop szürke matricája kifejezetten jól mutat, a markáns hátsó szárny előtt.

Az ID.3 hátulja korántsem olyan kedves, mint az eleje, mégis mutatós: a lámpatestek szögletesek, a fekete panel közepén szembeötlő a fehér VW embléma és a típus jelölés. A lökhárítóban található „X” alak kicsit érdekes számomra, de összességében tetszik a far része is.

A Volkswagen ID.3 belseje

Zsebemben a kulccsal az ID.3-hoz közeledve, a kilincset megfogva kinyílik az autó, beülve pedig már menetkész állapotban van az autó, nem kell megnyomni a Start/Stop gombot. Csupán rá kell lépni a fékpedálra, amin egy „Pause” piktogram található, kiválasztani a menetirányt és már mehetünk is.

Az irányváltó helyét meg kell szokni, mivel a kormány mögötti kijelző jobb oldalán található, és végtelenül egyszerű a kezelése. Csupán a menetiránynak megfelelően kell elforgatni a kart, melynek a végén a P mód gombja kapott helyet. A digitális „óracsoport” (már ha ezt még lehet annak nevezni) végtelenül letisztult, három nézet közül tudunk választani, melyek nagyon hasznosak, akárcsak a head-up display.

További ötletes funkciók közé tartozik a vezető oldali ajtókapcsoló panel kialakítása. Sikerült két gombot megspórolniuk, ugyanis a „REAR” feliratot végig simítva, a tőle hátrébb elhelyezett gombokkal tudjuk a hátsó ablakokat leengedni. Normál esetben az első ablakokat működteti.

Az alul lapított kormány átmérője pont megfelelő, mivel így nem takar ki semmit a kijelzőből. Alján az 1st felirat exkluzivitást sugall, míg a két oldalon található érintésérzékeny gombok jópofák és fiatalosak. Másképp reagálnak, ha kicsit, ha erősebben nyomjuk meg, illetve másképp, ha csak „simogatjuk” őket.

A középső infotaimnent kijelzőt a vezető felé fordították, ezzel is növelve az otthonosság érzetét. A rendszer átlátható és jól működik, bár a navigációval nem mindig értettük meg egymást. A kevés dedikált gombot ez alá pakolták be, többek között a meghajtási mód, a vezetési segédek, illetve a klíma vezérlője is itt található. Lejjebb a szellőző nyílás, majd egy kisebb rekesz bújik meg. Az ülések között két italtartó, a vezeték nélküli töltő, és még egy nagyobb tároló kapott helyet.

Az ülések kényelmesek, elektromosan könnyen beállíthatók, még masszázsfunkciót is raktak bele. Az anyaghasználat miatt kicsit olyan érzésem támadt, mintha egy utópista nappaliban ülnék. Már csak a fehér belső hiányzik, ami egyébként választható is…

A hátsó ajtót kinyitva feltűnik, hogy hatalmas bent a hely. Hátul szedánokat megszégyenítő lábtér található, a méretes napfénytetőnek köszönhetően kinyílik a világ. Az A-oszlop keskeny, így jó a kilátás is: a városban is jól használható mérethez egy olyan tágas belső kialakítást terveztek, hogy leesett az állam. Ami a csomagteret illeti, az a 385 literes kapacitásával még életszerűbbé teszi az autót.

Az anyaghasználatot és anyagminőséget többször is méltatlan jelzőkkel illették a világ autós médiumai. Nos, nekem személy szerint nem volt problémám az anyagok minőségével, és a látható helyeken az illesztések is rendben voltak. Meg különben sem tapogatja az ember állandóan a műszerfalat, vagy az ajtó alján lévő borítást. Jól néz ki, és ennyi. Használni kell nem fogdosni.

A Volkswagen ID.3 vezetési élménye

Nehéz leírni azt az élményt, amit az 1800 kg-os hátsókerékmeghajtásos, elektromos autó nyújt a forgalomban. A 204 lóerőnek megfelelő teljesítménnyel és 310 Nm-rel rendelkező ID.3 kiváló menetdinamikával és tulajdonságokkal bír. Papíron 7,3 másodperc alatt teljesíti a 0-100 km/órás sprintet, viszont ez kevesebbnek érződik. A 20 colos kerekek ellenére sem ráz a futómű, szépen kisimítja az útegyenlőtlenségeket, arról nem is beszélve, hogy meglepően sportosra hangolták. Mind autópályás, mind városi közlekedésben tökéletesen és hangtalanul megállta a helyét. Imádtam vezetni, és persze nem esett rosszul az sem, hogy az emberek mindenhol megcsodálták, mivel nem olvad bele az utcaképbe.

A kormányzás meglehetősen pontos, a gázreakció direkt, a fék néha kicsit fura volt, de meg lehet szokni. Az egy pedálos vezetést nem tudja, szemben a kategória néhány harcosával.

Az eddigi tesztautók közül, talán a legjobban működő vezetéstámogató csomaggal találtam magam szemben az ID.3-ban. A radaros távolságtartó tempomat figyeli a közlekedési táblákat és jelzi a nagyobb kanyarokat, kereszteződéseket, körforgalmakat, és még fékez is előttük. Szépen működik és tényleg hasznos, nem idegesítő. Található még benne sávtartó-asszisztens, aki rám is szólt, hogy tartsam a forgalmi sáv közepén a járművet. Na, ez viszont idegesítő volt.  A forgalomban felismeri, hogy milyen autó van előtte, külön figyelmeztet, ha például motoros van előtte. Ez egy jópofa funkció, és nem mellesleg a színház egy fontos „kelléke”.

 

A Volkswagen ID.3 1st Edition fogyasztása és töltése

Elérkeztem a sarkalatos ponthoz. A tesztautóban egy 58 kWh-s akkupakk található, mivel jelenleg csak ezzel kapható. Hamarosan érkezhet a 77 kWh-s és a 45 kWh-s is. Tölteni Type 2 és CCS csatlakozón keresztül lehet, maximum 100 kW-tal. Így, egy 30 perces kávészünet alatt körülbelül 200 km-re elegendő energia tölthető bele. Amikor elhoztam akkor, 431km-es hatótávot írt ki, amin meglepődtem, hiszen gyári adat szerint, vegyes használatban 416-ot kéne tudnia. Nos, ha az ember ésszerűen közlekedik vele, akkor tudja ezt!

Ennél a pontnál jöhet a hangos „VÉGRE” felkiáltás, hiszen adott egy modern, fiatalos elektromos autó, amely városi használatra tökéletes, tágas, könnyű vele parkolni és nem kell 200 km megtétel után rögtön tölteni. Ez már az a hatótáv, ami élhetővé tesz egy villanyos járművet. A fogyasztás nyilván a vezetési stílus függvénye, így, ésszerű használat mellett a 14,5 kWh/100 km-t tudja, viszont ez könnyen felszökhet 18 környékére is.

A VW ID.3 1st Edition exkluzivitása

Csupán 80 modell készült ebből az erősen limitált első kiadásból, amit tavaly pár óra alatt el is kapkodtak a virtuális térben. A Volkswagen legújabb elektromos autójának exkluzív kiadása különlegesen magas alapfelszereltségekkel rendelkezik. Tesztautóm Max felszereltségű volt, melynek lista ára 18 millió forint körül mozgott.

Nem kell csüggedni, ha nem jutottál hozzá a korlátozott kiadáshoz, hiszen a normál VW ID.3 már elérhető a konfigurátorban és kedvedre alakíthatod. Ráadásul nem is 2, hanem rögtön 6 felszereltségi szint közül választhatsz. Melyek a Life – Business – Family – Style – Tech – Max. Ezek árai 14,1 millió és 17,5 millió forint között mozognak 2020 októberében.

Összességében nekem nagyon tetszett, bár van még pár apróság, ami fejlesztésre szorul, de sokkal jobb volt vezetni, mint azt előzetesen vártam. Rengeteg erő van benne és telepakolták elektronikával, hogy nehogy bárki hülyeséget csináljon vele.

https://www.facebook.com/tesztelok.hu/videos/342075776899830

Kövess minket Te is

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu

Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztautót a Ferihegy Autó Kft. biztosította.

A tesztautókat Lotus Cleaning termékekkel takarítjuk és ápoljuk!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb