Rajtol a Budapest Bamako Rally, avagy Bárki. Bármivel. Bárhogy.
Azt hiszem, kevés olyan ember van, aki ne hallott volna már valahonnan a Bamako Rally-ról, de a jelmondatát szerintem már kevesebben ismerik:
„BÁRKI. BÁRMIVEL. BÁRHOGY.”
Ebben a 3 szóban úgy gondolom, minden benne van, de azért néhány sorban még bemutatnánk ezt a szuper túrát.
SZÓVAL, MI IS EZ AZ EGÉSZ?
A VILÁG LEGNAGYOBB AMATŐR RALLYJA
A Budapest-Bamako egy közös jótékonysági túra és verseny Budapesttől Bamakoig, a legendás Dakar Rally egyetlen szellemi örököse. A Budapest-Bamako (B2) azoknak szól, akik már álmodtak a Dakarról, Afrikáról, közös kalandozásról extrém körülmények között. A korai Afrikai rallyk kalandját és hangulatát idézi a futam. A B2 egy minimál asszisztenciás esemény, ami azt jelenti, hogy baj esetén mindenki csak saját magára számíthat. Verseny és túra kategóriában lehet indulni.
Mindenki a talpraesettségére, a szerencséjére és a felkészültségre számíthat. A Bamakon egy dolog biztos: minden bizonytalan. De a kaland erről szól. A Bamako nagy közösségi esemény, ahol esténként a tábortűznél hozzád hasonló őrültekkel oszthatod meg a napi élményeket és a sólet konzerved. Ebben lesz része Antal Györgynek, Horváth Péternek, Kiss Barnának és Molnár Tamásnak, a 4 fiatal magyar kalandornak is, akiket következő bejegyzésünkben mutatunk be nektek, addig viszont pár szó arról, honnan is jött nekik a Bamako Rally ötlete:
Ők 4-en már több mint 20 éve ismerik egymást, többször voltak már külföldön együtt. 2012-ben a srácok az USA-ba mentek dolgozni, kintlétük alatt többször beszéltek poénból arról, hogy milyen jó lenne egy túra autóval, keleti partról a nyugati partra. Ez odáig fajult, hogy utolsó évükben (2015), mikor már tudták, hogy költöznek haza, kicsit komolyabbra fordult a terv. Belevágtak a szervezésbe és végül 2015.10.27-én elindult az amerikai kaland. Vettek egy Ford kisbuszt, Econoline-t 3700$-ért, felkészítették az útra és elindultak vele.
„37 napos túra volt, 11.346km-t mentünk, 20 államban voltunk, mind a 4 évszakot megéltük:) Az útvonal nem volt megtervezve, csak 3-4 város volt, ahova tudtuk, hogy szeretnénk menni. Illetve a Tomi szülinapja 11.04, ekkor New Orleansba töltöttünk pár napot, az én szülinapom 11.19, ekkor pedig Las Vegasban voltunk 3 napot. A többit mindig előtte terveztük meg. 2015.12.03-án lett vége a kalandnak. Visszautaztunk a kiinduló pontra, majd hazarepültünk Magyarországra. Nagyon sok élménnyel gazdagodtunk a túra során, és élveztük minden pillanatát.” – emlékezik vissza Kiss Barna.
És akkor hogy jön ide a Bamako RALLY?! Íme:
„Ebből az élményből táplálkozva és kalandvágyat keresve a Peti 2017 tavaszán említette először a Bamako-t, ahová 2018-év elején be is neveztünk így négyen. Az volt a mondás, hogy míg nincs gyerek, menjünk, mert azért ebben van rizikó. Ez így is lesz, annyival kiegészítve, hogy a Peti kisfia márciusban fog megszületni!”
Van ám rizikó, hiszen az idei rally minden eddiginél hosszabb és izgalmasabb lesz. A futam történetében először halad át Guineán a mezőny és ér majd célba az Ebola járványból és polgárhábórúból ébredező SIERRA LEONE-ben.
A srácok jóvoltából ennek a hatalmas kalandnak ti is részesei lehettek, ha olvassátok folyamatos blogbejegyzéseinket, hiszen ígéretet kaptunk tőlük, hogy elsőkézből küldik nekünk élménybeszámolóikat a túra során.
És mivel autós média vagyunk, természetesen a csapat 5. legfontosabb “tagjáról”, az autóról is lerántjuk a leplet, aminek felkészítéséről szintén külön beszámolóval készülünk majd nektek.
Cikk: Kajári-Hamar Ágnes
Fotók: Antal György, Horváth Péter, Kiss Barna, Molnár Tamás