Opel Astra K menetpróba
A napokban a Fábián Kft. jóvoltából „elkaptuk” egy alapos, de még nem teljes körű szemrevételezésre az új Astrát, összeismerkedésünk után pedig azt kell mondanom, az Opel nagyon eltalálta a generációváltást, ugyanis ez tényleg egy friss és átgondolt modell. Egyértelmű tehát, hogy egy „nagy” tesztet is megérdemel a K Astra, erre pedig heteken belül sort is kerítünk. Addig is nézzük, hogy az első találkozásnál milyen tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak.
Igazságtalanok lennénk, ha elkezdenénk ekézni a J Astra dizájnját, hiszen egy 2009-es konstrukcióról van szó, amikor még más irányzatok számítottak divatosnak. Viszont valahogy mégis úgy éreztük, hogy a K-generáció meglepően nagyot frissült, ez pedig már a külsőségekben szembetűnik. Nyoma sincs már a régi igáslovaknak, sok-sok megszokott hagyománnyal szakított végleg az Opel. A K Astra visszafogott, ám mégis elegáns, pazar vonalvezetésű autó, nagyon jól eltalált arányokkal. Talán a visszapillantó formája igényel némi megszokást, de ezen gyorsan átsiklottunk, mert ahogy beültünk az autóba, egyből lekötötte a figyelmünket az áttekinthető, szemnek valóban kellemes műszerfal és középkonzol, amely tökéletesen egyensúlyozik a középkategória, és az eggyel magasabb szegmens határai között. Az anyagminőség igényes, a lakkozot felületek igyekeznek feldobni a műanyagokat, egész szép sikerrel, és persze rengeteg ujjlenyomat begyűjtésével. Az első ülések oldaltartása korrekt, a helykínálattal sincsen probléma, persze hátul azért nem fogunk jógagyakorlatokat végezni, igaz nem is szerettünk volna. A csomagtartó 367 literes, nem új keletű, mégis nagyon praktikus megoldás: ha valaki be szeretné pakolni a fél házat, válasszon inkább kombit, ezt valószínűleg az Opelnél is így gondolják.
Alanyunkat beizzítva halk duruzsolásba kezd az 1.6-os, 136 lóerős dízelmotor, amely egész dinamikus haladást biztosít. A meggyőző összhatáshoz még hozzájön a precíz hatgangos kéziváltó is, illetve a jól eltalált futómű, amely szépen kiegyenesíti a hepehupákat és elnyeli az úthibákat. Minden klappol, élvezhető vezetési élményt ad az új Astra, a menetzaj pedig elhanyagolható.
Gondolhatnánk, hogy ez már majdnem a csúcsa az Astráknak, és nem is járunk messze az igazságtól, ugyanis tesztünk hőse meglehetősen erős felszereltséggel büszkélkedhet. Az „Innovation”-szint tartalmazza a navit, IntelliLink rendszerrel, az adaptív LED fényszórókat, a fedélzeti számítógépet, és egy kevésbé hasznos, ám annál mutatósabb cápauszony antennát. Valamint ez a példány el lett látva téli csomaggal is, ami a fűthető első üléseket és a szintén fűthető kormánykereket jelenti. Járt továbbá első- és hátsó parkolóradar is, ezt további 70.000 forintért lehet kérni. Mindennel együtt jön ki a kedvezményes 7.335.000 forintos ár, ami a középkategória magasabb szintjein elfogadható, aki viszont szeretne lejjebb menni, az akár már 5.8 millióért választhat magának 1.6-os, 110 lovas dízelt, vagy 4.850.000-ért 1.4-es, 100 lovas benzinest.
Bense Róbert