Nissan Pulsar – igényekhez igazítva
A Pulsar tervezői valószínűleg minden óhajt-sóhajt egy kalapba gyűjtöttek és igyekeztek a lehető legjobb módon megfelelni az autóstársadalom kívánalmainak, hiszen egy igazán jól sikerült modellel rukkoltak elő idén.
Kellemes, tágas, egész korrekt a felszereltsége, valamint az ára is simán elfogadható. Néhány szóban így lehetne jellemezni a Pulsart, amely hivatalosan a középkategória alsóbb lépcsőfokát célozta meg, ami elég szerény megfogalmazás, ugyanis ha már mindenképp be kellene tuszkolni egy kategóriába, leginkább a „mindent tud, amit el lehet tőle várni” csoportba kerülhetne.
A Pulsar nagyon Nissanos, minden olyan jegyet magán hordoz, ami jellemző a japán gyártóra. Külsőleg nem törekszik polgárpukkasztásra, viszont sokkal nagyobb annál, mint amekkorának tűnik. A 4.7 méter hosszú, 2.7 méter széles Pulsar tekintélyes méretű belső térrel rendelkezik. Visszatérve még kicsit a külsőhöz, a krómdíszek, a motorháztető domborodása és a hátsó traktus meglepően részletgazdag, csakugyan kellemes a szemnek.
Belül sem észlelhető túl sok különlegesség, de nem róható fel a Pulsarnak, hogy egy hagyományos autó képét mutatja, igazából ezt előnyként is fel lehet fogni. Nincsenek extravagáns elemek, inkább az átláthatóság és az egyszerűség jellemző, hogy legyen azért egy kis változatosság, a króm elemek itt is megtalálhatóak. Azért az nem mondható a Nissanra, hogy ódivatú lenne, mert az intelligens kulcs és a nyomógombos motorindító mellett Start/Stop rendszer, „aktív biztonsági pajzs” és vezetéstámogató kijelző is helyet kapott a felszereltségek listájában. Ami talán a beltérre leginkább jellemző, az az érzékelhető, valódi tágasság. A 692 mm-es hátsó lábtér a legjobbak között van kategóriájában, de a 385 literes (hátsó üléseket előrehajtva 1395 literes) csomagtér is megsüvegelendő.
Az 1.2-es, benzines DIG-T turbómotor 115 pacijával már önmagában elegendő erővel rendelkezik, ötliteres fogyasztása elfogadható, a dízel azonban jóval kevesebbet eszik, a 110 lóerös 1.5-ös dCi-vel szerelt változatért viszont hétszázezerrel többet kérnek. A benzines alapváltozat (Visia) kedvezményes áron 4.4 millió forintért hazavihető, a legmagasabb felszereltséggel rendelkező, dízelmotorral ellátott Tekna 6.5 millió forintot kóstál. Az autóhoz alapból 3 év, vagy 100.000 kilométer garancia jár. Ár/érték arányban a Pulsar jó választás lehet, bár motorválaszték terén még van hova fejlődni, ám ettől függetlenül így is népszerű típussá válhat Európában.
Bense Róbert
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!