Milánóban debütált a Volvo XC40
Az Volvo XC40 megjelenésével teljessé vált a Volvo kínálata a rendkívüli ütemben gyarapodó prémium szabadidőjármű szegmensekben. A Volvo Cars a napokban újabb taggal bővítette szabadidőjárműveinek választékát, az olaszországi Milánóban rántották le a leplet az új modellről.
Az XC40 érkezésével a Volvo fennállása óta először kínál három vadonatúj, világszerte elérhető szabadidőjárművet az autópiac legnagyobb ütemben növekvő kategóriájában. Az új XC40 az első olyan modell, amely a Volvo Cars új fejlesztésű, moduláris jármű platformjára (CMA) épül, arra a platformra, amely a 40-es széria további, tervezett típusainak – köztük tisztán elektromos üzemű járműveknek – is alapjául szolgál majd. A Geely-vel közösen kifejlesztett CMA felruházza a vállalatot a szegmens meghódításához szükséges méretgazdaságossággal.
Ami a technológiai tartalmat illeti, az XC40 az új 90-es és 60-as szériákban megismert, díjnyertes biztonsági, kapcsolódási és infotainment technológiákat honosítja meg a városi szabadidőjárművek kategóriájában. Ezek a technológiák az új XC40-est a prémium városi szabadidőjárművek kategóriájának egyik leggazdagabban felszerelt képviselőjévé teszik. Az XC40 olyan biztonsági és vezetőtámogató funkciókat kínál, mint a Volvo Pilot Assist rendszere, a City Safety, az útelhagyást gátló biztonsági rendszer, az automatikus fékvezérléssel kombinált, kitolatáskor a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszer, vagy a 360 fokos kamera, ami segíti a manőverezést a szűk helyeken.
Az XC40 emellett radikálisan újszerű választ ad a fedélzeti tárolás kérdésére is. A modell ötletes belső kialakításának köszönhetően az utasok a szokásosnál praktikusabb tárolóhelyet találnak többek között az ajtókban és az ülések alatt. Emellett külön rekesz várja – és tölti vezeték nélkül – a mobiltelefonok nagy részét, egy kihajtható akasztó pedig a kézitáskák és szatyrok elhelyezését könnyíti meg.
Az XC40 bevezetésekor kétféle négyhengeres Drive-E erőforrással: a D4 dízelmotorral, illetve a T5 benzinessel lesz megrendelhető. A későbbiekben további opciók, így többek között hibrid, valamint tisztán elektromos meghajtású hajtáslánc-variációk is rendelkezésre állnak majd. Ezen túlmenően az XC40 a Volvo kínálatában elsőként kapja meg a cégcsoport új háromhengeres motorját. Az új típus gyártása novemberben veszi kezdetét a Volvo Cars belgiumi üzemében, Genfben; a megrendeléseket szeptember végétől fogadja a Volvo.