fbpx

Mercedes G-Code – a jövő előfutára

A nagyobb autógyártók mindig is szerettek előre tekinteni, bár általában a koncepcióautók nem, vagy csak jelentősen módosított változatukban kerültek az utakra. A G-Code látványban és technológiai szempontból is erős, kérdés, hogy mennyit sikerül átültetni belőle a valóságba.

G Code01

Évtizedekkel ezelőtt is készültek már olyan koncepciójárművek, amelyeket maximum egy sci-fi díszleteként tudtak volna elképzelni az emberek. Valójában azonban még mindig évtizedekkel vagyunk lemaradva attól, amit anno elképzeltek a gazdag fantáziával megáldott tervezők. Ez persze nem azt jelenti, hogy ezeknek az egyszeri autóknak semmi hasznuk nincs, hiszen sok újítás és megoldás köszönhető nekik, attól függetlenül, hogy nem kerültek sorozatgyártásba. Vélhetően a G-Code sem a holnap emberének járgánya lesz, de érdekes lehetőségeket hordoz magában, és valószínűleg a fejlesztések valamikor, valamilyen formában megjelennek majd.

gcode

A G-Code egy apró, gömbszerű crossover, elől rendkívül látványos világító hűtőmaszkkal, hátul enyhe Robotzsaru-beütéssel. A mindössze 4.1 méter széles és 1.9 méter hosszú tanulmány az autó hátulja felé nyíló hátsó ajtókat kapott, hasonló megoldással már találkozhattunk a Mazda RX-8 esetében. A külseje még csak-csak hihető, a hidrogénüzemű turbómotor és a mellé besegítő elektromos erőforrás már kissé meglepőbb. A tervek szerint a G-Code használható lenne hidrogén, elektromos és hibrid üzemmódban is, valamint energiavisszanyerő-rendszerrel is ellátnák. Még hajmeresztőbb elképzelés, miszerint az autó fényezése egyfajta napelemként működne, és a menetszél hasznosításával is töltődnének az akkumulátorok.

Belülről még érdekesebb lenne a Mercedes, a gombnyomásra előbújnának a visszapillantók, kinyílnának az ajtók, a fedélzeti számítógép és a kormány is elhagyná rejtekét. Jogos a kérdés, hogy ez miért jó? Egyrészt az önvezető járművek tanulmányainál – akár még a Mercedesnél is elképzelhető –  már találkozhattunk hasonló elképzeléssel, azoknál pedig nincs minden esetben szükség a kormányra, másrészt hiába a legjobb védelmi rendszer, kormány nélkül szinte már tényleg lehetetlen ellopni egy autót. A jövő extrái a 3D-s szkennerrel ellátott memóriás ülések és a vízbontó rendszer, amely a légkondi forradalmasított utódja lenne. A hátul is különálló ülések előrehajthatóak lennének, növelve ezzel a valószínűleg igencsak apró csomagteret, amely alatt két elektromos robogó lapulna. Nem mi találtuk ki.

Nem valószínű, hogy ebben a formában megvalósul a G-Code, talán még nem is áll készen az autós társadalom a befogadására, de az biztos, hogy nagyon érdekes gépezetet sikerült megálmodniuk a fejlesztőknek.

Bense Róbert

Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb