Maserati Levante – luxus-SUV
A legendás olasz gyártó a Genfi Autószalonon leplezte le első városi terepjáróját, amely húszmillió feletti árával vélhetően a Porsche Cayenne-nel versenghet a vásárlók kegyeiért.
A Maserati nem éppen az átlagautókról híres, most mégis egy viszonylag népszerű kategóriában, a SUV-ok között próbálja megvetni a lábát. Nem ez az első komolyabb próbálkozásuk, egészen 2011-ig kell visszamenni az időben, ekkor mutatták be ugyanis a különleges nevű és külsejű Kubang-ot, persze akkor még tanulmányautó formájában. Egyébként ezt a nevet már egyszer elsütötték, még 2003-ban, mondhatni a nyolc évvel későbbi koncepcióautó előzménye volt. A Levantéhoz azonban (szerencsére) ezeknek nem sok közük van. A Maserati persze egyáltalán nem siette el a dolgot, míg a többi márka sorra adta ki szabadidőautóit, a Levante kissé késve érkezett meg, ám az biztos, hogy egyedi konstrukció.
Az új modell távol áll a bohókás, vagy indokolatlanul nagyra nőtt SUV-októl, inkább az agresszívabb, ám sportos, mégis kecses vonalat képviseli, ráadásul – amennyire lehetett – sikerült megőrizni a márka jellegzetességeit.
A modellt egyelőre benzines és dízel kivitelben dobják piacra, bár egyes híresztelések szerint a hibrid hajtású variáns gyártása is szerepel a tervek között. A háromliteres, duplaturbós V6-os alapmotor 350 lóerős, de készül egy erősebb verzió is, az S-jelzéssel ellátott változat 430 paripával gazdálkodhat majd, rövidesen azonban bemutatják a V8-as erőforrással szerelt kivitelt is. A Levante kifejezetten ehhez a típushoz hangolt futóművel, intelligens összkerékhajtással, valamint nyolcsebességes automata váltóval büszkélkedhet.
A gyártás Torinóban zajlik majd, az alapmodellért közel 72.000 dollárt kell fizetni. Nagy kérdés, hogy mennyire lesz sikeres a típus, ugyanis a SUV-ok esetében a magasabb árkategóriában is jelentős a verseny, azt pedig kár tagadni, hogy egyes márkák már több éves előnyben vannak a Maseratival szemben, már ami a hobbiterepjáróikat illeti.
Bense Róbert