Lexus LC – készülődés Európába
Megkezdődött az LC szupersport kupé európai piacra szánt modelljeinek gyártása. A Lexus Japánban található Motomachi üzemében – ahol korábban az LFA is készült – külön gyártósort építettek az új Lexus LC összeszerelésére, amelyet úgy terveztek meg, hogy a különleges szakértelemmel bíró Takumi mesterek minden munkafázisban a legmagasabb szinten összpontosíthassanak a precizitásra és minőségre. Az új luxuskupé-zászlóshajója augusztusban jelenik meg az európai márkakereskedésekben, ám a modellre már most várólista van a legtöbb országban.
Az 5 literes, V8-as benzines és a 3,5 literes, V6-os benzinmotort elektromos hajtással kombináló full hibrid hajtással is elérhető új Lexus LC luxuskupé első, európai piacra szánt példányai múlt héten gördültek le a gyártósorról, amit kifejezetten e modell összeszerelésére létesítettek a japán prémium gyártó Motomachi üzemében. A Toyota luxus márkája, a világ vezető prémium hibrid gyártójaként ismert Lexus átalakította az üzemet, ahol korábban az LFA szupersportkocsik összeszerelése folyt, és olyan munkakörnyezetet teremtett, amelyben a legmagasabb szakértelmet és tapasztalatot képviselő Takumi mesterek tökéletesen összpontosíthatnak a precizitásra, a minőségre és a kézműves kidolgozásra.
A végszereldét teljesen átformálták, és egy minden részletében fehérre festett területet is kialakítottak, hogy a mérnökök a munkájuk során minden zavaró tényezőt kizárhassanak. Az egyes munkafázisok időtartama közel 20 perc, így több idő áll rendelkezésre, hogy a gyártási folyamat minden lépésében garantálható legyen a Lexus kifogástalan minősége. A gyártósor legvégén egy üvegfalú fülke áll, ahol az elkészült autó karosszériájának minden egyes milliméterét LED-világítás alatt vizsgálják át. A kipufogódob vizsgálatára kijelölt területet vastagabb üvegfal határolja, hogy a kipufogóhang apróbb hibáit is kiszűrhessék. Itt ellenőrzik a funkcionális elemek, például az ajtók működését is.
Az LC-t olyan különlegesen képzett, válogatott Takumi mesterek szerelik össze, akik mindannyian sok év tapasztalatot szereztek már a Lexus különböző gyáraiban. Ahogyan már említettük, az LC ugyanabban az üzemben készül, mint az LFA, ám ennél több a hasonlóság, hiszen az új kupé gyártásához több olyan technológiát is alkalmaznak, amit a Lexus eredetileg a gondos kézi munkával összeszerelt szupersportkocsihoz fejlesztett ki. Ilyen például CFRP kompozit anyag gyártásához kidolgozott különleges műgyantaformázási (RTM) eljárás. Az RTM-et a sorozatgyártás igényeihez igazítva a Lexus képes CFRP-elemeket építeni az LC legfontosabb részeibe, jelentős mértékben csökkentve ezzel az autó tömegét.
Az új LC megalkotása forradalmian új fejezetnek számít a Lexus történetében; részint azért, mert a dizájnerek és mérnökök közti, eddig példátlan együttműködéssel valósult meg, részint pedig azért, mert e modell révén a vállalat olyan globális luxusmárkává lépett elő, amely egészen új szintre emelte presztízsautók gyártási módszereit.
Az LC augusztusban jelenik meg az európai márkakereskedésekben, és a vásárlók kétféle hajtás közül választhatnak. A V8-as benzinmotorral felszerelt LC 500 modell erőforrásához – a világon elsőként egy személyautóban – 10 fokozatú automata sebességváltó csatlakozik. A full hybrid LC 500h változatot az új Lexus Multi Stage Hybrid Rendszer hajtja: ez az új generációs technológia nemcsak nagyobb teljesítményt kínál, hanem bőségesebb forgatónyomatékával és közvetlenebb, egyenletesebb gyorsításával a vezetési élményt is magasabb szintre emeli.