Lamborghini 350 GT – legenda születik
Különleges forma, sportos hangolás, és egy éles váltás az addig leginkább a traktorok világában ismert Lamborghini részéről. Az azóta már legendává vált modell 1964-ben, a Genfi Autószalonon mutatkozott be, ám története nem itt, és nem is ekkor indult.
A 350 GT prototípusát, mely még GTV névvel és bukólámpával hódított, egy évvel korábban, a Torinói Autókiállításon leplezték le, motorterében a Bizzarrini és Dallara közreműködésével fejlesztett V12-essel. A már végleges, kissé átrajzolt, és visszafogottabb erejű, Ferrari-konkurensnek kikiáltott modell ugyanakkor motorikus részről, bizonyos szempontból maga is Ferrari alapokra épült, az Alfa hengerfejekről nem is beszélve.
A 350 GT 3464 köbcentis V12 erőforrásának teljesítménye azonban igen komoly volt a maga idejében. A százas sprintet nagyjából 7 szekundum alatt teljesítette a Lamborghini, az autó végsebessége pedig 245 km/óra volt (más mérések szerint 251 km/óra), és tegyük hozzá azt is, hogy az autó önsúlya megközelítette a 1,5 tonnát – később alumínium karosszériaelemeket vetettek be a súlycsökkentés érdekében.
Az ígéretes számok és a pozitív fogadtatás ellenére a 350 GT nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, 1964 és 1966 között mindössze 143 példány készült belőle, ez köszönhető volt az átszámítva közel 16 ezer dolláros árának is. Utódja az erősebb, 4 literes motorral szerelt 400 GT lett, melyből 1966 és 1968 között 247 példányt gyártottak.