fbpx

Kia Telluride – természetgyógyász aprótank

A Kiának nagyon megy az Egyesült Államokban, a koreai gyártó a Soul okozta sikerhullámot simán meglovagolhatná a Telluride elnevezésű tanulmányával, amely már jelen állapotában is nagy port kavart az autós berkekben.

tellur3

Ami persze nem véletlen, hiszen a nemrégiben leleplezett koncepcióautó elképesztően masszív és formabontó lett. Azt hihetnénk, hogy a hétszemélyes SUV-ok esetében sok újat mostanában nem tapasztalhatunk, ám ez korántsem így van. A Telluride-ról persze villámgyorsan kitalálható, hogy sorozatgyártás esetén az amerikai piac meghódítása lehetne a célja, ám a hipermodern Kia nem csupán robosztus méreteivel, hanem minimalista, ám minden igényt kielégítő, óriási utasterével is kitűnik.

Furcsamód akár még szépnek is mondható a gömbölyded és szögletes formákat kitűnően vegyítő karosszéria, igaz B-oszlopot hiába is keresnénk, hiszen nincs. Hogy ez előny-e, vagy inkább hátrány, mindenki döntse el maga, mellette szól, hogy jóval szellősebbnek hat az amúgy is nagyméretű beltér, ráadásul a hátrafelé nyíló ajtók miatt a beszállás is könnyebb lenne. Más kérdés, hogy biztonsági szempontból mennyire jó megoldás a merevítőelem elhagyása.

tellur2

Nem ez az egyetlen szokatlan dolog a Telluride-ban, az egyébként korszerű felszereltségű (mindenféle érintőképernyős szórakoztató és támogató rendszert magáénak tudó) jármű kapott pár igazán furcsa extrát is, ebből az egyik a napfénytető alatti LED-es világítás, amely fényterápiás célokat szolgál. A másik érdekesség az ülésekbe helyezett szenzorok, melyek az utasok egészségi állapotát rögzítik, az adatokat pedig egy kijelzőre továbbítják. Sokat elárulnak a helykínálatról a fekhellyé alakítható hátsó ülések, persze ez nem számít újdonságnak, ám a fényterápiánál némileg hasznosabb lehet, főleg, ha alkalomadtán le is szeretnének hencseredni a megfáradt utazók. A csomagtérben egyébként ott figyel a harmadik üléssor is, nyilván az lett volna a pláne, ha azon mondjuk auraelemzés folyna, míg előtte eggyel éppen gyógyító fénnyel töltődnének az utasok. De ne legyünk telhetetlenek.

tellur1

Viccet félretéve az összkerekes Kia igen komoly hibrid hajtásrendszert kapott, mely egy 270 lóerős, 3.5 literes V6-os motorból és egy 130 lovas elektromotorból áll, ez a gyártó szerint 8 liter alatti átlagfogyasztást eredményez, ami egy ilyen óriásnál egész jó mutatónak számít. Bár a koncepció jövőjéről még nem sok szót ejtettek, nem kizárt, hogy valamilyen formában találkozhatunk vele a jövőben. A Kia fejlődését és térnyerését elnézve bőven el tudunk képzelni egy ehhez hasonló szériamodellt, és vélhetően elég kellemes sikereket érne el.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb