Kia Sportage (V. facelift) 1.6 T-GDI DCT AWD teszt – frissített KIAdás
Magyarországon nagyon nehezen lehetne olyasvalakit találni, aki legalább egyszer ne figyelt volna fel a Sportagekre, meg merem kockáztatni, hogy a Ceed-sorozat után ez a leggyakoribb modellje a gyártónak. Figyelemmel követtük a sorozat alakulását, az előző modellekről írt tesztjeink ide kattintva érhetőek el.
Nézzük meg részletesen, mi változott az elődökhöz képest, mit nyújt ma a Kia frissített, 1.6-os T-GDI motorral szerelt, összkerékhajtású sima benzines hajtású modellje.

Egységesen KIAlakított formanyelv – ilyen az új Kia Sportage
A Kia Sportage a gondosan Kialakított és már előre kitaposott úton indult el: a név lassan egy külön fogalommá vált, ha valaki megbízható, olcsóbb és mégis hatalmas családi SUV-ot keresne, jó sok technikával megpakolva. Ebbe a sorba állt be a legújabb, V. generációs faceliftes kiadás. Kéttónusú szürke-fekete fényben érkezett hozzánk, járjuk is körbe.
Első ránézésre már meg is lehet mondani, hogy Kia – a formái és az alakzatok hajaznak az új EV4-re, látszik, hogy sokat dolgoztak azon, hogy egységesítsék az autók külsejét – csak egy „kicsit” nagyobb teret kapott.
Az autó teljesen LED-es lámpákkal bírnak, melyeket a Starmaps koncepció alapján alakítottak ki, mátrixszal felszerelve – azaz képes adaptívan változtatni a vetített képet, így nem világít bele a szembejövő autósok szemébe. Tovább haladva 19 colos könnyűfém keréktárcsákkal állunk szemben, gyárilag Hankook gumikkal szerelve. Őszintén szólva, nekem tetszik ez a pengés dizájn a felniken. Igaz, ez csak a felszereltségnek köszönhető. Az alap Essence felszereltséghez 17 colos kerék jár. Felfüggesztése elöl MacPherson, hátul pedig Multi-Link. Oldalról is szép az autó, követi a Kia-vonalakat, hátulról pedig szintén egy modern külsőt, egy határozott, kissé kacsa-szerű elválasztóvonalat kapunk. Két oldalon a geometriai formákkal játszó féklámpákkal. A GT-line felszereltséget egy kis felirattal is tudatja a gyártó.
Méreteit tekintve pedig nagy, de mégsem – városi cirkálásra is tökéletes, mindenhová vihető családi autó. Kategóriáját tekintve a kompakt SUV-ok közé sorolható, méretei pedig a következők:
hossza 4540 mm, szélessége 1865 mm (tükrökkel együtt 2085 mm), magassága pedig 1650 mm. 54 literes a tankja és mindösszesen 1577 kilogrammot nyom. Mindez pedig egy robosztus, magabiztos autó összképét adja.
Már ismerős beltér
Az autóba beülve láthatunk már ismerős elemeket korábban tesztelt autókból – a kormány és a gombok kialakítása ismerős lehet, a pedálok formája, ablakelemelők elrendezése, szoftver, stb. De ami bevált, az bevált. Rengeteg apróság van elrejtve az autóban, ami miatt dicsérhető – példaképpen a pohártartó, ami alapesetben tárolóként is használható, egy gombnyomásra pedig kilövi a tartót, mellyel máris bármilyen fél literes palackból kettőt is megtart számunkra.

A kormány fogása rendkívül kényelmes, nem mellesleg fűthető, borítása pedig műbőr, mint végig szinte minden az autóban. Anyaghasználata kiváló, pontosan illik az autó karakterisztikájához és a használati körülményekhez. Rátérve a részletekre: a középkonzolon egy nagy szürke felület található, rajta az irányváltó kapcsolóval, start-stop gombbal és a különböző funkciók, mint a lejtmenetvezérlő, autohold, 360 fokos kamerarendszert aktiváló kapcsoló.

Pár szó a kamerarendszerről: unikális, amit alkot. A képe gyönyörű, éjszaka is kitűnő, a távolságot pontosan mutatja, folyamatosan mozgó keretekkel, a kerekek mozgását pedig külön jelzi minden mozdulatnál. Az egyik legjobb rendszer, amit autóban láttam. Nem mellesleg ez össze van kötve egy vészfékező-rendszerrel, ha keresztirányú forgalom érkezik tolatás közben, figyelmeztet, rezgeti a kormányt, ha továbbra sem állunk meg, akkor vészfékez. Ez néhány esetben kellemetlen, például egy parkoló, ami közvetlenül az út mellett van (de járdával elválasztva) – az autó nem tud különbséget tenni, teljesen érthetően. Viszont ilyenkor is ugyanúgy vészfékez az autó és csak egy padlógázzal oldja fel.
A head-up-display minősége kiváló, minden vezetéshez szükséges információt megtalálunk rajta, ami csak kellhet. Sőt, még többet is, a hívott fél telefonszámát, nevét is kijelezheti, szintúgy mint az aktuálisan lejátszott zene számát. Mindent megad ahhoz, hogy a szemünket ne kelljen levenni az útról.
Kicsivel feljebb található két USB-C port, mely funkciója választható, adatátvitel és töltés, vagy csak töltés. Még feljebb pedig a kezelőfelület található – ez a Kiánál sajátos megoldást kapott. Az EV-kben itt egy haptikus visszajelzésű, rezgőmotorral ellátott sor található – azonban ugyanazon helyen itt kétszer többet kapunk. Egy kis papírrepülőre nyomva a gombokat kapjuk meg, amivel kezelhető az infotainment rendszer, de egy érintésre máris klímavezérlő panellé válik, így nem kell a kijelzőt bogarászni, megkapjuk az összes kezelési lehetőséget. Ez nagyon ötletes.
Infotainment rendszer és a kényelem
Az infotainment rendszerről és kijelzőkről pár szó: a központi kijelző két, egyenként 12,3 colos egységre van osztva: bal oldalt a vezetést segítő elengedhetetlen információk, jobb oldalt pedig az infotainment, egyéb adatok. A szoftvert nem aprózták el, a tesztidőszak alatt egyszer sem akadt meg, korrektül fel van szerelve. Egy megjegyzésem volna, az EV4 Fastback GT-line-ban volt Relax-mód, ami különösen tetszett. Azonban ebben az autóban ezt nem találtam – pedig minden lehetőség adott hozzá. Sokat elárul az autóról, hogyha ez a legnagyobb „gond”. :)
Az ülések Kiától megszokottan nagyon kényelmesek – az egész beltérben végigvezetett fehér-fekete dizájnhoz illőek. Anyaghasználatuk pedig alcantarával kiegészített műbőr. Elöl fűthetőek és szellőztethetőek, hátul pedig „csak” fűthetőek. Lábtér pedig bőven van mindenhol.

A gyártó összes általam kipróbált autójára jellemző a magasfokú átgondoltság és megtervezettség. Éjszaka az autó olyan, mint egy festői műalkotás. Nagyon jól operál a hangulatvilágítással, a gombok világításával, sok apró és halvány fénypöttyel – annak ellenére, hogy szinte minden világít benne, egyáltalán nem zavaró, sőt, alig észrevehető menet közben. Ez ennél az autónál sem volt máshogyan, jól megkomponált mű.
Tovább erősíti a komfortot a Harman Kardon hangrendszer – a név kötelez alapon nem okoz meglepetést. Gyönyörűen szól, teljes koncertélményt nyújt a megfelelő beállítások mellett. A magas hangokat szépen kiemeli, a mélyeknek ad teret, egyáltalán nincsen „olcsó” hangzása. Még a mélykiemelés mellett sem.
Az új Sportage hajtáslánca
A motorháztetőt felpattintva látjuk az autó lelkét, egy 1.6 literes, 132,4 lóerős és akár 265 Nm nyomatékot generáló benzinmotort. Ennél a változatnál hybrid meghajtás nélkül. A motor mellé pedig egy hétsebességes DCT, azaz duplakuplungos váltórendszert kaptunk.

Az autó különlegessége az összkerékhajtás, 4WD LOCK funkcióval. A központi kijelzőn láthatjuk is, hogy éppen hogyan oszlik el a hajtás, hogyan menedzseli a gépjármű. A gyakorlati oldalát nem nagyon látom, hiszen ez nem egy olyan autó, amit bárki szívesen terepre vinne, függetlenül attól, hogy minden képessége és tudása megvan hozzá. Azonban, ha ott az alkalom és a család leutazik a Hortobágyra, az autó nem fog cserben hagyni – vagy akár külvárosokban havazás és sár idején egy pillanatig sem fog habozni az autó.
A hybrid rendszer hiánya érezhető, mind a fogyasztásban, mind a dinamikájában: kicsit nyersebb az autó, azonban így is lehet vele nagyon kényelmesen közlekedni. Viszont a dinamikusabb közlekedést is támogatja – vezetőtől függ. Az autó egyébként 9.8 másodperc alatt van százon.
Pakolhatóság, csomagtér
Az autóban rengeteg terünk van, ennek nagy része valóban hasznos tér. Akár a középkonzolba rejtve, akár a könyöktámasz alatt vagy az ajtózsebekben, mindenhol elegendő helyet kapunk, nem hagy kívánnivalót maga után.

A csomagtere nem egészen 600, pontosabban 591 liter. A hátsó üléssort lehajtva pedig 1780 liternyi helyet kaphatunk. Óriási, megérdemli az igazi családi autó megnevezést. A csomagtartóban helyet kapott egy csúszásgátló gumiborítás is, amit feltétlenül ajánlok akármilyen használat mellett.
A Kia Sportage vezetési élménye
Kényelmes, nyugodt, megengedő, milliméter pontos, Kia. Röviden ezekkel a jelzőkkel illethetném, azonban többet érdemel. A futómű főként városra és külvárosra van hangolva, de még a híres, de inkább hírhedt utakat is jól kezeli. Jó érzés vezetni, a kormány könnyen tekerhető, még sincsen „játékautó” érzése, az ellenállását tökéletesen eltalálták. Súlya menetközben nem érződik, könnyedén lebeg végig az úton. Vezetéstámogató rendszerekkel pedig bőségesen fel van szerelve, így tulajdonképpen egyáltalán nem fárasztó még a hosszabb út sem. Az autó mindenben segít, még a sávváltásokban is. Látszik, hogy a vezetővel együtt gondolkodik, nem csak támogat, időben szól mindenről.

Fogyasztása pedig kissé magas, de teljes mértékben érthető: 8,7 és 10,3 liter/100 km között mozog, a gyártó által közölt adat pedig 7,8 liter/100 km. Ehhez hozzátartozik, hogy az autó mindössze 2000 kilométerrel érkezett hozzám. Tehát ez az érték az idő múlásával csökkenni fog.
Összegzés és árlista
Összességében egy jó autóról beszélünk, ami nem akar többnek látszani, mint ami. Amit nyújt, azt tökéletesen nyújtja, mindemellett tele van mindenféle technikával, ami a hétköznapokban segítségünkre lehet. Nem gond, hogyha le kell térni a főútról, de a hó, sár, vagy csúszós utak sem fognak gondot okozni neki. Viszont egy hybrid, legalább mild-hybrid hajtást örömmel fogadtam volna benne, az szignifikánsan csökkentené a fogyasztását és talán nagyobb célközönséget lőne be.
A Kia Sportage legfrissebb kiadása 1.6 T-GDI motorral, DCT automata váltóval, AWD-hajtással és GT-line felszereltséggel Magyarországon, 2025. decemberében 16.399.000 Forinttól kapható.
A tesztautó majdnem a jelenleg elérhető legmagasabb árú kiadás, Lunar Silver fényezéssel (+250.000 Ft) és Ülés csomaggal (+500.000 Ft). Ezen kívül rendelhető bele 400.000 Forint felárral napfénytető is.

A forgalmazó jelenleg 700.000 Forint kedvezményt biztosít erre a konfigurációra, melynek részletes feltételei a gyártó oldalán olvashatóak.
Így a tesztautó jelenlegi ára 16.849.000 Forint – amely teljesen versenyképes és a belepakolt technika miatt egy tökéletes választás lehet a Sportage modellcsalád. (Az árak a gyártó oldaláról származnak, 2025. decemberében)
A tesztlehetőséget és a vadonatúj tesztautót köszönjük a Kia Magyarországnak.
Írta / fotózta: Jakab Benedek
Kövess minket Te is!
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna