fbpx

KGM Musso Grand Black Edition 2.2 e-XDi 220 4WD teszt 2025 – Karakter, erő és nosztalgia

Évekkel ezelőtt egy Musso Grand volt az első tesztautó, amelyről külsős újságíróként cikket írtam a Tesztelok.hu-ra. Akkor még SsangYongként futott a márka, és az autó egyfajta indulópontot jelentett számomra. Azóta eltelt néhány év, rengeteg autót volt lehetőségem kipróbálni, és a márka is megváltozott – KGM néven, új lendülettel próbálja megvetni a lábát Európában. Most, hogy ismét Musso Grand került hozzám, ráadásul a Black Edition kiadás, nosztalgikus, mégis üdítően új élmény volt vele az együtt töltött hét.

A KGM Musso Grand Black Edition külseje

A tesztautó Blackpack Marble Grafit metál fényezést kapott, ami karakteres és visszafogott egyszerre. A Black Edition csomag egyik legfontosabb eleme a teljes sötétítettség: fekete díszlécek, fekete felnik, fekete emblémák és sportosabb megjelenésű hűtőrács. A Musso Grand alapból is testes, robusztus jelenség, a Black Edition pedig még inkább hangsúlyozza ezt a hatást. A méretei tekintélyt parancsolók, 5405 mm hosszú, 1950 mm széles, 1855 mm magas, 3210 mm a tengelytáv és a szabad hasmagasság 220mm. Ezekhez a méretekhez egyáltalán nem tűnik soknak a 12.2 m-es fordulókör!

Ezek az adatok jól mutatják, hogy nem egy városi „kényelmesen beállok bárhová” jellegű pickupról van szó, hanem egy komoly platósról. A Black Edition nagy méretű terepgumikkal érkezett, ami már ránézésre is egyértelművé teszi: ez az autó nem fél a sártól, kövektől, erdei utakról vagy éppen a hótol, ami a teszthét alatt esett becsülettel. A nyugati országrészen az 5 cm-t is meghaladta. Ekkor kezdődött a móka… Az évekkel ezelőtti verzió még nagyon máshogy festett, sokkal baltával faragottabb vonalak határolták, most, 2025-ben pedig már próbáltak belevinni némi játékosságot. Nem is szeretném tovább szaporítani a szót, beszéljenek helyettem inkább a képek:

A KGM Musso Grand Black Edition belseje

A beltér teljesen fekete, ami jól illik a külső komorságához. A Black Edition belül is pluszt ad: különleges kárpitozás, sötétebb dekorbetétek, igényes felületek és egy alapvetően prémium érzetet keltő összhatás fogad. A műszerfal letisztult, logikusan felépített, a kezelőszervek könnyen elérhetők, a vezetési pozíció pedig magas, ami kiváló kilátást nyújt. A duplakabinos kialakításnak köszönhetően hátul is kényelmesen elférnek az utasok, sőt még ülésfűtés is dukál nekik.

 A helykínálat bőséges, a tárolóhelyek száma megfelelő, az ülések pedig meglepően komfortosak – még hosszabb utak során sem fárasztó bennük ülni. A beltér nem akar luxust hazudni, de minőségi, tartós és funkcionális érzetet kelt. A 360-as kamerarendszer meglepően jól működik, a hatalmas infotainment kijelzőn vezetékkel meg tudjuk jeleníteni az Apple Carplay-t és az Android Autót. A klíma panel kezelőszervei szintén érintésérzékeny felületen keresztül vezérelhető, míg az ülésfűtés és szellőztetés fizikai gombon maradt.

A KGM Musso Grand Black Edition hajtáslánca és a műszaki alapok

A Musso Grandban lapuló 2.2 e-XDi dízelmotor 202 lóerős és 441 Nm nyomatékot ad le. Ez a motor évek óta a márka egyik megbízható alapeleme, és nem véletlenül: erős, kulturáltan jár, és a nagy kasznit is könnyedén mozgatja. Az automata váltó finoman, kis késlekedéssel ugyan, de összességében jól dolgozik, terepen és országúton egyaránt.

A hajtáslánc természetesen összkerekes, kapcsolható első tengellyel és felező fokozattal. A Musso Grandnál ez a rendszer bizonyítottan strapabíró, és a teszt során is magabiztosan működött. A saját tömeg 2,2 tonna körül alakul, ami érződik is a vezetésnél, de az autó stabilitása magas szinten van.

 

A KGM Musso Grand Black Edition vezetési élménye

Aszfalton a terepgumik miatt az autó érezhetően hangosabb, és a gördülési zaj is markánsabb, mint egy utcai abronccsal szerelt változatnál. Ez azonban vállalt kompromisszum, hiszen a Musso Grand Black Edition terepen él igazán. Ott viszont remek: a magas hasmagasság, a hosszú rugóút és a masszív futómű könnyedén kezeli a kátyúkat, a mélyebb nyomvályúkat, a murvás vagy saras talajt vagy éppen a havas, jeges körülményeket.

A motor alacsony fordulaton is erős, a 441 Nm-es nyomaték könnyedén húzza az autót, meredekebb emelkedőkön is. A hatfokozatú AISIN automata váltó néha elgondolkodik, főleg nagy terhelésnél, de ezt leszámítva jó partner. A teszt alatt közel 800 kilométert tettem meg az autóval, a vegyes használat (város, országút és komolyabb terep) átlagfogyasztása pedig 9,5 liter/100 km lett. A kategóriát és a gumiméretet figyelembe véve ez teljesen reális érték. 

A KGM Musso Grand Black Edition Árfekvése – 2025. november

A Musso Grand Black Edition ára 2025 novemberében bruttó 18,7–18,8 millió forint körül indul, de akciós készletes ajánlattal 17,6 millió forint környékén is elérhető. Ez a kategóriában versenyképes ár, különösen a 4WD, az automata váltó és a Black Edition felszereltség kombinációját tekintve.

Röviden a KGM Musso Grand Black Edition-ről

A KGM Musso Grand Black Edition egy őszinte, robusztus és karakteres pickup, amely nem akar többnek látszani annál, ami: egy megbízható, erős és rendkívül használható munka- és kalandautó. A Black Edition megjelenése kifejezetten vonzóvá teszi, a beltér kényelmes, már már prémium személyautóban éreztem magam. A motor erős, terepen pedig magabiztosan mozog.

Számomra különleges élmény volt újra Musso Grandot vezetni. Jó érzés volt megtapasztalni, hogy bár a márka és a világ is változott azóta, amióta az első tesztemet írtam, ez a modell továbbra is ugyanazt az őszinte, szerethető karaktert hozza. És ebben a Black Edition még rá is tesz egy lapáttal…

A tesztlehetőségért köszönet a KGM Magyarországnak.

Kövess minket Te is az alábbi elérhetőségeink egyikén:

Facebook:
tesztelok.hu

Instagram:
tesztelok.hu

YouTube:
tesztelok.hu csatorna

TikTok:
tesztelok.hu csatorna

Teszt/fotók: Háfra Zsolt

A tesztlehetőségért köszönet a KGM Magyarországnak.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb