fbpx

Itt az új BMW 7-es sorozat

Bemutatkozik az új BMW 7-es sorozat, amellyel a bajorok még tovább erősítik zászlóshajóik összetéveszthetetlen karakterét. A luxuslimuzin új nemzedékének jövőbe mutató formanyelve a magabiztos kiállás szerint öltött testet, amely az ajtók mögött részletekbe menően kidolgozott, pihentető környezetet és hosszú távú menetkomfortot garantál.

A külső leginkább meghatározó eleme egyértelműen a mintegy 40 százalékkal megnövelt, egyetlen keretbe foglalt hűtőrács-pár. Minden korábbinál keskenyebbek lettek továbbá az első fényszórók, melyet az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Laserlight lézerfény-technológiával láttak el. Az első lökhárító alsó felének két szélét elegáns, a karosszéria színére fényezett légterelő lapok törik meg, amelyeket látványos krómcsíkok nyomatékosítanak. A hátsó lökhárítón a modell frontrészén elhelyezett nagyméretű légbeömlő motívuma köszön vissza. A kipufogóvégek nagyobb króm keretet kaptak, miközben az új BMW 7-es sorozat háromdimenziós hátsó lámpái az elődmodellhez viszonyítva hozzávetőlegesen 35 milliméterrel keskenyebbek és elegáns, vörös / fekete bura mögött világítanak. A hátsó lámpákat egy élesen meghúzott, rendkívül vékony (mindössze 6 milliméter vastag) fénycsík köti össze.

Az új BMW 7-es sorozat utasterét kifinomult elegancia jellemzi: Nappa bőrkárpitozás, fa utastéri betétek, valamint a füstüveg mögé épített hangulatvilágítás egysége teremti meg az összhangot. A bőrkormány multifunkciós gombjainak elrendezését és a vezeték nélküli okostelefon-töltő tálca elhelyezkedését ugyancsak újragondolták a készítők. A BMW Touch Command táblagép korszerűbb szoftverrel és frissített hardverrel dolgozik. A hátsó üléssorban utazók szórakoztatásáról Full HD felbontású érintőképernyők gondoskodnak.

A hosszabbra nyúló utazások kényelmét szinte tökéletes zajcsillapítás fokozza: a hátsó kerékjárati ívek környékére, a B-oszlopokba és a hátsó üléssorba erősített biztonsági övek környékére részletes szigetelést építettek be a tervezők. A hátsó és az oldalsó ablakok vastagabb üvegből készültek (a modellváltozat függvényében).

Továbbfejlesztették a motorpalettát is, amelynek minden egyes tagja maradéktalanul teljesíti az Euro 6d-TEMP emissziós szabvány előírásait. A BMW M760Li xDrive modell orrában dolgozó V12-es erőforrást benzinüzemű részecskeszűrővel szerelték fel. A BMW 750i xDrive és a BMW 750Li xDrive modellpáros új V8-as szíve 60 kW-tal / 80 lóerővel erősebb lett, maximális teljesítménye így immár 390 kW / 530 lóerő. A portfólión három dízelüzemű erőforrás is megtalálható, akár négy turbófeltöltővel lélegeztetve, tökéletesen lefedve a 195 kW / 265 lóerő és 294 kW / 400 lóerő közötti teljesítmény-tartományt.

Az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtásláncában egy típus-specifikus módosításokon átesett, soros hathengeres benzinmotor és egy minden korábbinál fejlettebb nagyfeszültségű akkumulátor kettőse dolgozik, amely SPORT vezetési üzemmódban 290 kW / 394 lóerő rendszerteljesítményre képes. A plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt 7-es BMW tisztán elektromos hatótávolsága 50 – 58 kilométerre nőtt.

Az opcionális extrafelszereltségek palettáján az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive Pro kiegészítő futómű-szabályzás is megtalálható (kivéve a plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatok esetében). A BMW M760Li xDrive modell és az új BMW 7-es sorozat plug-in hibrid hajtáslánccal szerelt modellváltozatai típus-specifikus futómű-hangoláson esnek át.

További fejlődés az automatizált járművezetés területén a végtelenül széleskörű vezetést támogató rendszerek innovációinak köszönhetően. Driving Assistant Professional csomag torlódás-asszisztenssel (Traffic Jam Assistant) kiegészített kormányzó- és sávtartó asszisztenssel (Steering and Lane Control Assistant). Az alapfelszereltség részeként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) már a vadonatúj tolatási segédletet (Reversing Assistant) is magába foglalja.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb