fbpx

Ismét összegyűltek a szuperautók – Cars and Coffee II. felvonás

A tavasszal Siófokról indult, licenszelt hazai Cars and Coffee sorozat második rendezvényét tartották szeptember végén, mi pedig ismét elhoztuk nektek a nap legizgalmasabb autóit, hogy a délutáni kávé, vagy éppen az esti vacsora mellé egy kis kikapcsolódást biztosítsunk. Az esemény ezúttal teljes mértékben zártkörű volt, így csak az előzetesen regisztrált fotósok és újságírók lehettek jelen a résztvevők mellett a találkozón, mely legutóbb két helyszínnel tette még izgalmasabbá a programot.

Elsőként az etyeki lovaspóló klubban gyűlt össze a csapat, hogy kora délutánig egy laza kávé, majd ebéd kíséretében mindenki meg tudja csodálni az összecsődült luxus és sportautók tömkelegét. A felhozatal most is rendkívül színes volt, a német, olasz, amerikai autógyártás krémje egyaránt megmutatta magát. Lelkes fotósként jó pár barátom kíséretében már kezdés előtt elfoglaltuk pozíciónkat a klub előtti egyenesben, hogy levadásszuk még menet közben az érkezőket.

11 óra magasságában már szinte mindenki elfoglalta a helyét, így bezárult a klub udvarán a kör – szó szerint, ugyanis a legkülönlegesebb gépeket látványosan, kör alakzatban helyezték el a rendezők, míg a többiek a teret körbeölelve helyezkedtek el kétoldalt. Számos ismerős autót láthattunk, melyek már a tavaszi rendezvényen is megjelentek, azonban új résztvevők is akadtak szép számmal.

Az ismerősök közül kiemelném a fekete-narancs Lamborghini  Murciélago párost, illetve a sárga, egyedi Ferrari 612 One to One-t is. Mellettük számos újdonság is kiverhette az autórajongók szívében a biztosítékot, mint például a szürke Porsche 911 (991 MkII) GT3-as (később pedig egy narancssárga is csatlakozott a csoporthoz). A legizgalmasabb vendég egyértelműen a limitált szériás Ferrari F12tdf volt. Az olasz ritkaság lelkét egy 6,3 literes, szívó V12-es adja, melyből 780 lóerőt préseltek ki a mérnökök. Csupán 799 darab készült az F12berlinetta limitált, megnövelt teljesítményű, exkluzív változatából, mely joggal nyerte el a találkozó legszebb autójának járó közönségdíjat!

 Kiemelném még az első sirályszárnyas Mercedes, azaz a 300SL Gullwing modern leszármazottját is, az ezüst SLS AMG-t. A különleges, múltidéző típusból mindössze pár ezer darab készült, továbbá amellett a tény mellett sem szabad elmenni, hogy egyike az utolsó downsizing előtti Mercedeseknek, melyek még a 6,2-literes, szívó V8-ast hordozzák magukban, mely az SLS esetében 571 lóerős teljesítménnyel bírt. Kultikus motor és forma, kortalan dizájn, nem csoda, hogy tartják, illetve bizonyos esetekben akár már meg is haladják eredeti értéküket ezek az autók. Egyébiránt az utód modell, azaz egy fehér AMG GT R is megjelent az eseményen, így a legújabb, kihegyezett turbós AMG-k szerelmeseinek is volt miért rajongania.

A statikus bemutató után átautózott a csapat a Hungaroringre, ahol a szervezők második felvonásként egy laza, oldott hangulatú pályadélutánra csábították a tulajdonosokat. Egy közös kép erejéig felállt a teljes mezőny a ring rajtrácsára (kiegészülve olyan autókkal, mint a Köenigsegg CCXS és a Lamborghini Aventador SV), majd egy lassú közös kör után megkezdődött az őrület – aki akarta, kiautózhatta az utolsó másodperceket is nemzetünk grand prix pályáján.

A hab a tortán, hogy épp néhány kamionnyi GT Porsche is a Hungaroring területén tartózkodott, így részben egy Porsche Experience rendezvény áldozatai is lettünk. Bizony, alkalomadtán igazán szörnyű a fotósok és autós újságírók élete… Napközben csak finoman mozgolódtak a 911-esek, 18 órát követően, a C&C zárása után azonban elkezdték átvenni az uralmat a helyszín felett. Így a narancs és szürke GT3-asok mellett még számos GT3 és GT2 RS-sel gazdagodott a fényképgyűjtemény. A teljesség igénye nélkül három különleges színű példányt emelnék ki.

A nap sztárpilótája és kiemelt vendége Keszthelyi Vivien volt, a 17-éves versenyzőtehetség. Stílusosan egy tűzpiros TT-RS-sel érkezett, majd a pályán ki is aknázta az Audi-ban rejlő lehetőségeket, ahogy azt illik.

Nehéz lenne eldönteni, melyik volt a nap legizgalmasabb pillanata, így nem is tennénk le a voksunkat egyik gép, vagy fotó mellett sem. Két izgalmas Lamborghini kombóval zárnám soraimat, illetve a szúrós-szigorú élek ellensúlyozásképp egy sportosan elegáns, gömbölyded Porsche 911 Turbo-val a 996-os szériából.

Köszönjük a részvételi lehetőséget és a remek hangulatú rendezvényt Bodrog Péter főszervezőnek!

Bacsa Zoltán

Javasolt cikkek

Ez is érdekelhet
Bezárás
'Fel a tetejéhez' gomb