Íme az új Lexus CT 200h
Frissebb külső és belső stílussal lép színre a Lexus kompakt modellje: a CT újratervezett, modernebb orrkialakítást és új könnyűfém keréktárcsákat, új belső színválasztékot és nagyobb kijelzőt kapott. A Lexus CT 200h F SPORT változathoz egyedi dizájnelemek is rendelhetők, miközben immár a teljes modellcsaládhoz elérhető az aktív biztonsági és vezetősegítő rendszereket tartalmazó Lexus Safety System + csomag is.
Amikor a Lexus a 2010-es Genfi Autószalonon bemutatta a CT 200h modellt, egyben a kompakt környezetbarát hibridek kategóriáját is meghonosította a luxusautók szegmensében. A CT 200h a márka egyik legkeresettebb modellje lett; 2011-es bevezetése óta a Lexus több mint 300.000 ilyen autót értékesített világszerte, s ezek közül mintegy 75.000 darab Európában kelt el, ami így a márka egyik legnagyobb piacává vált. A mostani frissítéssel a Lexus arra törekedett, hogy megőrizze a CT 200h közismert takarékosságát és megbízhatóságát, ám a frissebb külsővel hatásosan hangsúlyozza az autó élvezetes vezethetőségét – miközben a modell ugyanolyan felhasználóbarát és takarékos marad, mint eddig.
“A CT 200h frissebb, élettelibb és progresszívebb lett. Megújult dizájnja nemcsak sportosabb benyomást kelt, hanem erősebb érzelmeket is ébreszt, így ideális prémium hibrid kompakt lehet a fiatal autósok számára, akik lendületes autózásra vágynak, ugyanakkor környezettudatosak is,” mondta el Chika Kako, a CT 200h főmérnöke.
Külső formaterv: hatásosabb megjelenés
A dizájnerek erőteljesebb megjelenéssel ruházták fel a CT 200h modellt: a Lexus jellegzetes, orsó formájú hűtőrácsa és az első lökhárító letisztultabb, határozottabb formát kapott, a nyílhegy alakú nappali menetfény pedig új helyre, a közös vetítőlencsés LED fényszóró fölé került. Az autó hátsó része is megváltozott (új díszlécek jelentek meg a karosszérián, és más a hátsó lökhárító alsó részének kialakítása), és a formatervezők új 15 és 17 colos könnyűfém keréktárcsákat alkottak.
Frissebb utastéri dizájn
A belső tér hangulatát továbbra is a Lexus-minőség és a kézműves kidolgozás határozza meg; a kiváló minőségű anyagok, a tökéletesen kidolgozott felületek és “a forma követi a funkciót” filozófia látványos megvalósítása tökéletes összhatást kelt. A vásárló által választott multimédia rendszernek megfelelően a központi kijelző mérete is változik (a Lexus prémium navigáció esetében akár 10,3 colos is lehet), így az információk könnyebben leolvashatók a képernyőről. A vásárlók ezentúl többféle belső színkombináció közül választhatnak.
CT 200h F SPORT
A CT 200h F SPORT változat is számos változáson esett át, így az autó megjelenése és hangulata még sportosabbá vált. Az orsó formájú hűtőrácsot új, exkluzív metálfekete hálóminta díszíti, és a kínálatban új, látványos karosszériaszínek jelentek meg (köztük egy kéttónusú fényezés), sőt az utastér kialakításánál is új üléskárpitok és burkolatok közül választhat a vásárló.
Lexus Safety System +
A Lexus CT 200h megújult, gazdagabb kínálatában most a Lexus Safety System + csomag is szerepel, ütközés előtti biztonsági rendszerrel (PCS), adaptív sebességtartó automatikával, a figyelem lankadására is figyelmeztető sávtartó asszisztenssel (LKA), automatikus távolságifény-vezérlésű (AHB) fényszórókkal és jelzőtábla-felismerő rendszerrel (RSA). E rendszerek részletes ismertetése a Lexus Safety System + fejezetben olvasható.
Lexus Hybrid Drive hajtás
A Lexus második generációs benzin-elektromos hibrid technológiáját a CT 200h honosította meg a prémium kompakt szegmensben. A hajtáslánc működését különleges energiavezérlő rendszer irányítja, hogy az autó olyan csendesen fusson, olyan simán gyorsítson és olyan teljesítményt nyújtson, amit a ferdehátú modellek prémium szegmensének vásárlói elvárnak. A hibrid hajtáslánc eleve csekély károsanyag-kibocsátási és üzemanyag-fogyasztási értékeit tovább javítják a fejlett motortechnológiák, például a benzinmotor Atkinson-ciklusú rendszere, a kipufogógáz-visszavezetés (EGR) és a kipufogógáz-hővisszanyerés (EHR).
A hajtáslánc egy 99 LE/73 kW teljesítményű, 1788 cm³ lökettérfogatú, Atkinson-ciklusú benzinmotorból és egy 82 LE/60 kW teljesítményű elektromotorból áll. A rendszer összesített teljesítménye 136 LE/100 kW, és a CT 200h 10,3 másodperc alatt gyorsít 100 km/órás tempóra, majd tovább, egészen a 180 km/órás végsebességig. Ugyanakkor az autó rendkívül csekély üzemanyag-fogyasztással működik (a kombinált ciklusban mért érték 3,6 l/100 km), kategóriaelső CO₂-kibocsátása csupán 82 g/km, ráadásul tulajdonosainak nagyon szerény fenntartási költségekkel kell számolniuk.
A Lexus Hybrid Drive rendszer a levegőminőség megóvásához is hozzájárul, hiszen NOx-kibocsátása és szilárdrészecske-emissziója jóval alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotoros autóé.