Hyundai Coupé – olcsó és mutatós
Kevés igazán sportos küllemű járgány létezik, melyhez viszonylag olcsón hozzá lehet jutni, jó a felszereltsége és még a fenntartási költségei sem vészesek. Ugyan a Hyundai Coupé nem egy erőmű, valószínűleg sokan szívesen elvinnék egy körre.
Általában ha egy ilyen autót meglátnak az utcán, egyből elkezdődik a találgatás, hogy vajon milyen márka, és mit is tud valójában. Mivel a Dél-Koreaiak morcos arcú kupéjából nem sok szaladgál itthon, így emiatt kérdőjelek tömkelege jelenik meg az átlag autószerető feje felett. Pedig a Tiburon/Tuscani névre is hallgató járgánynak meglehetősen komoly múltja van. 1996-ban kezdték a gyártást, és az erősen Celicás vonalvezetésű Coupé egészen népszerű lett. Az 1.6-os (111 le),1.8-as (130 le), és 2 literes (140 le) motorokkal ellátott vas 4.4 méter hosszúra és 1150 kilogrammosra sikerült, meglehetősen strapabíró jószágnak ítélték meg a tulajok. Ezek jelenleg pár százezer forintért beszerezhetőek, ám el kell fogadni, hogy a kor rajtuk is érződik, alkatrészellátottságuk pedig nem a legerősebb.
A következő generáció már eggyel drágább, viszont komolyabb ábrázattal is rendelkezik. A kerekített ívek helyére a szögletes formák érkeztek, a látvány kellemes, bár néha egy kicsit az az érzése a szemlélődőnek, mintha összenyomták volna a Hyundait. Ennek ellenére a 2001-ben érkezett modell sok kellemes részletet rejtett, ilyen például az első kereke mögötti légbeömlők, a kétezres esetében a dupla kipufogó, vagy a mai napig vállalható megjelenésű beltér. Bár hátul nem éppen királyi a helykínálat, a 312 literes csomagtér meglepően nagynak számít a kategórián belül. Futóműve egyébként az Elantrából származott – igen, ez egy családi autó -, azonban átalakították, ezáltal jóval sportosabb érzetet nyújtott. Az előddel ellentétben a második generációs modell már hatfokozatú manuális váltóval is megvásárolható volt, valamint 2.7 literes, 172 lovas erőforrással is szerelték. Az 1.6-os, 105 lóerős változat – mondani sem kell – jóval harmatosabban muzsikált. 2007-ben aztán érkezet egy alapos vérfrissítés, ekkor ismét visszatértek a kerekebb orrhoz, valamint hátul is faragtak belőle, és mi tagadás, az első, illetve a második széria vegyítése sikerült talán a legjobban. Ebből viszont túl sok már nem készült, ugyanis a gyártást két évre rá leállították. A korai második generációsakból egymillió alatt is lehet vadászni, de a jó állapotú/fiatalabb társait már jobban meg kell fizetni.
Bár utódként konkrétan nem nevezhetjük meg a Genesist, mégis talán ez hasonlít leginkább a Coupéhoz, amely tényleg egész korrekt autónak mondható a saját mezőnyében, bár presztízse nem a legnagyobb, de ez senki kedvét ne szegje. Aki egyszer szeretne egy hasonló kaliberű autót, az nyugodt szívvel elgondolkodhat a sportos Hyundai-on is.
Használt vagy új autóra kérjen ajánlatot az autotveszek.hu weboldalon!
Bense Róbert