Honda HR-V e:HEV Advance Style Plus teszt – Csendes társ hosszú évekre
Csodálatos időben, az egyik utolsó októberi melegben érkezett meg hozzám a Honda HR-V sorozatának legújabb, 2025-ös modellje. Az idei e:HEV teljesen hibrid változat a Honda jelenlegi legkelendőbb európai modelljének továbbfejlesztett változata – középkategóriás SUV kivitelben. A hozzám érkezett tesztautó Advance Style Plus felszereltséggel érkezett.

A Honda HR-V e:HEV visszafogott külseje
A Honda HR-V egy stílusosan szép, különleges de kissé rejtőzködő formával debütál. Megtartották a szériára jellemző vonalakat, viszont sokkal inkább egy visszahúzódó autó képét kelti – nem akar kirívó lenni, nem akar kitűnni a forgalomból. És pont ez adja az eleganciáját.

Az első lökhárítótól indulva kissé vízcseppszerű kialakítással találkozunk, teljesen LED-es fényszórókkal, adaptív technológiával, így folyamatosan alakítja a vetített képet, megakadályozza, hogy a fényszóró a szembejövők szemébe világítson. Emellett felszerelték még kristályfekete felső díszléccel, vonalazott hűtőráccsal, benne egy nagyon egyedi, zászlószerű kis színfolttal. Oldalról is látszik a dinamikus vízcsepp-kialakítás, széles kerékjárati ívekkel és 18 colos keréktárcsákkal. Kívülről ránézve az autó összességében gyönyörű és van egy erős kiállása.
Az autó jelen állás szerint ötféle színben kérhető, a szürke három árnyalata, mélykék és olivazöld. Nálam az Urban Grey kiadás járt, kéttónusú fénnyel. Én örülnék neki, hogyha ezt a jövőben kibővítenék néhány izgalmasabb színkombinációval is.
Hátulról ránézve egy számomra nagyon tetsző kialakítással találkozunk, ahol az autó teljes szélességét átfogó LED-lámpatest kapott helyet. Nekem ez az egyik legkülönlegesebb pontja az autónak. Mindemellett motorosan mozgatható csomagtérajtó is a felszereltség része.
Rátérve a méreteire: hossza 4355 mm, szélessége 1790 mm, magassága pedig 1582 mm. Ehhez pedig egy 1415 kg-os saját tömeg jár.
Honda HR-V e:HEV tényleg elegáns belső tere
Helyünket elfoglalva a vezetőülésben pedig egy nagyon elegáns, igazi japános belsővel találjuk szembe magunkat. A beltere egyébként nagyon hasonló a 2025-ös Toyota Camryhez. Anyaghasználata meglehetősen jó és elegáns: világos szintetikus bőr és sötét szövet kárpitozást kapott, illetve néhol zongoralakk bevonat és sötét színű minőségi műanyag található. Nagyon jól ötvözték a modernitást és a hagyományos elemeket – azt is mondhatnánk, hogy egy 15 évvel ezelőtti csúcskategóriás autóban ülünk, csak minden új okossággal, amely azóta megjelent a piacon. Nekem nagyon bejött, mivel nincs telepakolva minden extrával, amit viszont tud, azt tökéletesen tudja – de erről majd később.

A fűthető kormány fogása rendkívül kényelmes, hasonló, mint a Subaru Foresteré, keménységre pedig szintúgy a Camry érzését adja át. A gombok elhelyezése kiváló, használatuk kényelmes és átgondolt. Menürendszere is onnan irányítható.
A műszeregység nagyon meglepő és ritka megoldást kapott, digitális és analóg egyszerre. Jobb oldalt található az analóg műszer, baloldalon és középen pedig egy egyedi, kijelzős megoldás. Elrendezése kissé Suzukis. Ha már kijelző, nem haladhatunk el szó nélkül a 9 colos középső infotainment rendszer mellett, amely korrektül működik, módosítható és lehet rá programokat is telepíteni (ha jól értelmeztem). Apple Carplay-t vezeték nélkül, Android Auto-t pedig csakis vezetékkel lehet használni. Ez az egyik legnagyobb problémám ebben az autóban, kategóriáját tekintve „kötelező” lenne, már a feleannyiba kerülő régebbi modellek is támogatják vezeték nélkül a használatát.
Csatlakozók terén el vagyunk látva, található egy USB-A adatátvitelre és egy USB-C csakis töltésre. Véleményem szerint kissé elavult, lehetne az USB-C is adatátvitelre alkalmas. A másik legnagyobb problémám pedig a napfénytető. Elöl és hátul is kaptunk rá lehetőséget, elöl kézzel behúzható árnyékolóval, hátul viszont két műanyag panelt kell kipattintani, majd az autóhoz mellékelt tasakba behelyezni, amely egyébként rengeteg helyet elfoglal a csomagtartóból.
Sokat elárul az autóról összességében, hogy ezek a legnagyobb kiemelendő „hibák”.
Pár szó a belső élményekről. Az autó kényelmileg vetekszik egy limuzinnal. Az ülések a gyártó által a Magic Seats fantáziaelnevezést kapták, amely kategóriájában tényleg páratlan. Hosszútávra is használtuk az autót – és valóban, több óra után is ugyanolyan kényelmes. A hátsó lábtér hatalmas, pedig az autó méretéből adódóan ez nem magától értetődő. Viszont a hátsó üléssor maga az igazi kényelem. Ha másért nem is, emiatt mindenféleképpen érdemes egyszer megtekinteni az autót. Rátérnék az audiorendszerre is, amely a Honda szerint „az élő zenéhez lehető legközelebbi élményt” nyújtja, 10 hangszóróval, elszórva az autó különböző pontjain. És igazuk van. Nagyon kellemes, kiegyensúlyozott hangélményt kaphatunk, szép mélyekkel, gyönyörű magasakkal. Egyébként vetekszik a Peugeot E-3008 GT Focal hangrendszerével, amely több százezres felárral érkezik.
Meghajtása
Az autóban egy hibrid hajtáslánccal támogatott Intelligent Multi Mode Drive e:HEV 1.5 literes motor található, négy hengerrel és EURO 6e besorolással. Ez 107 lóerőt ad nekünk, a 96 kW-os villanymotorral megtámogatva pedig 131 lóerő lesz a rendszer össz. teljesítménye. 0-100 km/h-ra 10.8 másodperc alatt gyorsul fel. Végsebessége 170 km/h. A váltásokért pedig egy CVT rendszer felel. Véleményem szerint ez hátrány – mivoltából adódóan magas fordulatszámon pörgeti a motort, miközben alig gyorsul. Bár az autó visszafogottsága ezt meg is indokolja, ezt a városra és hosszabb távokra, családi utazásra tervezték.

Csomagtér, pakolhatóság
A csomagtér nem túl nagy, de hétköznapi használatra, kisebb-nagyobb csomagok szállítására, pár napos kiruccanásokra így is bőven elég. Felszereltségtől függően 304-319 liter között mozog, alsó üreggel együtt maximum 335 liter használható ki. A lehajtott ülésekkel pedig 1274 liter érhető el. Az Advance Style Plus csomag kapta a kisebb értékeket.

Vezetési élmény és fogyasztás
Az autó egy igazi kezesbárány. Nagyon könnyen rá lehet érezni a dimenzióira és amennyire kompakt, pont annyira nem érződik a mérethiány a mindennapokban. Pont eltalálták, a beltérben bőven van hely, a csomagtartó kivételével, ahová még elférhetett volna egy pár liter pluszban.
A kanyarokat gyönyörűen veszi, a felfüggesztése is kényelmes, főként a városi utakra van hangolva. Amint a cikk elején is írtam, ez az autó nem akar különc lenni. Elegánsan, stílusosan elengedi a trendeket és a jól bevált, időtálló minőséget választja.

Rátérve a fogyasztására, egy meglepő értéket kapunk: 5.7 liter/100 km, ezer kilométerre vetítve, vegyes használatban. Ez összességében egy jó érték, tekintettel arra, hogy ennek egy nagy hányadát autópályán tette meg. Részletesebb méréseim alapján a városi fogyasztási érték (a hibridnek köszönhetően) nagyjából 4.6 liter/100 km környékén megáll, „külvárosi-ingaüzemmódban” pedig 5.3-5.6 liter/100 km között mozog. A tankja pedig 40 literes. Észrevételem, hogy fogyaszthatna sokkal kevesebbet is az autó egy másféle váltóbeállítással, hiszen egy közepesebb gázadásra, például előzésnél tulajdonképpen 5-6 ezerre is felpörgeti a motort, ami teljességgel indokolatlan. Ez vitte fel a fogyasztást.
Összegzés és árlista
A Honda ezzel a modellel is hű maradt a nevéhez és maradandót alkotott: egy ilyen autót nem egy-két évre vesz az ember, hanem feltételezhetően sokáig fog elkísérni. A fent említett kellemetlenségeken felül a HR-V egy hibátlan és tartós autónak ígérkezik és egy korrekt opció azok számára, akik nem szeretnének egy kirívó autóban ülni, tele kísérleti funkciókkal. Ebben az autóban ami benne van, az tudja a dolgát. Viszont a Honda el is kéri az árát. Magyarországon az Elegance belépőszint kb. 13.600 000Forinttól indul 2025 novemberében, a nálunk járt tesztautó pedig Advance Style Plus felszereltséggel rendelkezik, aminek kezdőára 16.411.500 Forint.

Ezenkívül kérhető hozzá számos külső-belső kiegészítő, de ezek tulajdonképpen optikai tuningok. A tesztautó Urban Grey színű, melyet 300.000 Forintos felár ellenében kérhetünk. A legjobban felszerelt változatra jelenleg 1.600.000 Forintos kedvezmény érhető el, így az már 14.811.500 Forinttól elérhető a szalonokban. Az árlista 2025. novemberében lett letöltve a Honda.hu oldaláról.
A tesztlehetőséget nagyon köszönjük a Honda Magyarországnak,
Írta / fotózta: Jakab Benedek
Kövess minket Te is!
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna



















