Honda e:Ny1 – Elektromos crossover a városi lét szolgálatában
A Honda e:Ny1 a japán gyártó első tisztán elektromos SUV-ja az európai piacon, amely a fiatal, modern autóvásárlók igényeit célozza meg. Kifinomult formaterve, tágas belső tere és fejlett technológiái a városi közlekedésben éppúgy helytállnak, mint a hosszabb utakon. Bár nem mentes néhány kompromisszumtól, az e:Ny1 mégis izgalmas belépő a Honda elektromobilitási kínálatában.
Merész dizájn, átgondolt részletek
Az e:Ny1 megjelenése egyszerre modern és futurisztikus. A zárt, letisztult orr-rész, a LED-es fényszórók és az összefüggő hátsó fénycsík karakteres, de mégis minimalista stílust képviselnek. A rövid túlnyúlások, a széles kerékjárati ívek és a 18 colos felnik gondoskodnak a sportos kiállásról, miközben a fehér Honda-embléma finom utalás a márka elektromos irányvonalára.
Bár az autó alapvetően jól néz ki, a dizájn kissé a HR-V testvérmodelljére emlékeztet, ami csökkenti az egyediségét. A küszöb magas elhelyezése szintén furcsa döntés, hiszen az alacsonyabb akkumulátor miatt padkára parkoláskor fokozott figyelmet igényel, hogy elkerüljük a sérüléseket.
Minőségi belső tér, de nem hibátlan
Az utastér a Honda igényességét tükrözi, a felhasznált anyagok jó minőségűek, az ergonómia pedig átgondolt. A 15,1 colos központi érintőkijelző uralja a műszerfalat, amit egy 10,25 colos digitális műszeregység egészít ki. A rendszer felülete gyorsan megszokható, azonban a képernyő három részre osztása szokatlan és kevésbé modern hatást kelt.
Az Advance felszereltség részeként járó panorámatető sok természetes fényt enged be, tovább növelve a tágas térérzetet. A csomagtér kapacitása 361 liter, ami a mindennapi igényekre elegendő, de a konkurenseknél találunk nagyobb csomagterű modelleket.
Elektromos hajtás: dinamikus, de finomhangolásra szorul
A Honda e:Ny1 szíve a 204 lóerős elektromotor, amely 310 Nm nyomatékot biztosít az első kerekek számára. A teljesítmény dinamikus gyorsulást eredményez: 0-ról 100 km/h-ra mindössze 7,6 másodperc alatt jut el a crossover. Intenzív gyorsításkor azonban hajlamosak kipörögni az első kerekek, ami ront az élményen, különösen nedves útviszonyok között.
A 68,8 kWh-s akkumulátor WLTP szabvány szerint 412 kilométeres hatótávot kínál, ami papíron kifejezetten versenyképes. A valóság azonban árnyaltabb: 11 fokos hőmérséklet mellett a tapasztalt hatótáv körülbelül 280 kilométer volt. Töltési szempontból az e:Ny1 jól teljesít, hiszen 100 kW-os gyorstöltéssel 45 perc alatt 10%-ról 80%-ra tölthető.
Az egyhetes teszt során mért átlagos energiafogyasztás 24,2 kWh/100 km volt, ami a kategória átlagához képest elfogadható érték.
Stabilitás és vezetési élmény
Az e:N Architecture F platform alacsony súlypontot biztosít, ami előnyösen hat a stabilitásra. A futómű hangolása inkább a komfortot célozza, de az úttartás magabiztos marad. Városi közlekedésben fürge és jól manőverezhető, az elektromos szervokormány könnyű kezelhetőséget kínál. A csendes hajtáslánc azonban nem hibátlan: a menet közben hallható elektromos hang halk, de hosszú távon zavaró lehet, míg tolatáskor kifejezetten kellemetlen zaj hallatszik.
Fejlett vezetéstámogató rendszerek
A Honda SENSING csomag teljeskörű vezetéstámogató arzenállal érkezik. Az adaptív tempomat, sávtartó asszisztens és a vészfékezési rendszer kifinomultan működnek. Az Advance felszereltséghez tartozó 360 fokos kamerarendszer és parkolóasszisztens jelentősen megkönnyíti a manőverezést szűk helyeken.
A passzív és aktív biztonsági rendszerek is a legújabb technológiákat vonultatják fel, így az e:Ny1 minden helyzetben megfelelő védelmet nyújt.
Előnyök és hátrányok
Előnyök:
- Letisztult, futurisztikus formaterv
- Minőségi, tágas utastér
- Dinamikus elektromos hajtás
- Fejlett vezetéstámogató rendszerek
- Gyors töltési lehetőségek
Hátrányok:
- Kipörgő első kerekek intenzív gyorsításkor
- A valós hatótáv hideg időben alacsonyabb
- Magasan elhelyezett küszöb és sérülékeny akkumulátor
- Zavaró elektromos hang menet és tolatás közben
- A három részre osztott képernyő szokatlan
Összegzés
A Honda e:Ny1 egy ígéretes és jól felszerelt elektromos crossover, amely városi és elővárosi használatra tökéletesen alkalmas. Bár vannak kompromisszumok – mint az első kerekek hajlama a kipörgésre vagy a valós hatótáv csökkenése – a modell erős technológiai háttérrel, kényelmes utastérrel és modern vezetéstámogató rendszerekkel hódít. Aki egy megbízható, praktikus és stílusos elektromos SUV-t keres, annak az e:Ny1 vonzó alternatíva lehet.
Ár: 16.990.000 Ft (2024. decemberi)
A tesztlehetőségért köszönet a Honada Hungary -nek!
Kövess minket Te is!
Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu
Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Fotók: Háfra Zsolt
Teszt: Kajári Zoltán