fbpx

Honda Civic 1.4 Sport – optikai tuning

Mai tesztalanyunk egy 11 éves Civic, mely a „sport”-jelzővel ellátott hétköznapi autók korszakának hajnalából való, 90 pacija ellenére viszont úgy néz ki, mint egy jóval vadabb masina. A kis Honda egyébként kellemes járgány, nincs is vele sok baj, igaz oldalakat nehéz lenne róla írni.

Nézegettük jobbról, nézegettük balról, szemből, belülről, a 2004-es Civic még most is tetszetős, hiába, a japánok nagyon jók az örökifjú formák kialakításában. A jámbor arcú háromajtós sportos jegyeket hordoz magán, már ami a küllemét illeti. Azonban esetében nem is az volt a cél, hogy egy 300 lovas versenyautóra hajazzon, ez pedig becsülendő, és jól is áll a Hondának.

honda3_filtered

Belül is észrevehetőek ezek a jellemzők, évtizednyi használat után is kényelmesek és jó oldaltartásúak a kagylóülések, de feltűnő jelenség a formás bőrkormány (amely nem kopott porrá az évek során), valamint a divatból már rég kiment fehér számlapos műszerfal. Egyáltalán nincs szétzuhanva semmi, az anyagminőség jó, nem meglepő módon a Honda tartós használatra szánta ezt a modelljét is. Bár háromajtós darabról beszélünk, a hátsó üléssor mégis meglehetősen kényelmes, a csomagtér alapból 315 literes, de a második sor – ugyan nem síkba – előredöntésével jelentős bővítést lehet elérni.

Az 1.4-es, 90 lovas, benzines erőforrás nem a legfürgébb darab, lévén 1090 kilogrammot kell megmozgatnia, de országúton azért jól hasít, főleg, ha nincs leterhelve, a zajszigetelés azonban elég szegényes, de talán ennyi belefér, ha már sport, legyen morgós az a motor. A végsebesség hivatalosan 177 km/óra, nyilván mi ezt nem próbáltuk ki, de talán nem is baj, normál tempóban ugyanis egész kezesnek, használhatónak bizonyult a Civic, az ötgangos manuális váltó jól kapcsolható, a kormányzás pedig egészen kellemes, bár a rossz utakat azért megérezni benne, persze ez a gyári sportfutóműnek is köszönhető. Fogyasztása szintén elfogadható, az átlag 8 liter alatt maradt, városon kívüli közlekedésben ennél kevesebbel is beéri. Felszereltsége korához mérten rendben van, a légzsákok és az elektromos ketyerék mellett ESP, indításgátló, valamint szervokormány is helyet kapott benne, jár a piros pont az állítható a kormányért és sportülésekért, ez a kettős hibátlan komfortot biztosít a vezető számára.

honda2

Valamivel egymillió fölött már ki lehet fogni normál állapotú példányokat, akik japán autókban gondolkodnak, érdemes körülnézniük a piacon, hiszen a Civic tipikusan az a fajta négykerekű, amely sokáig használható anélkül, hogy túl nagy terheket róna a tulajra, ez pedig igen fontos szempont.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb