Hamarosan érkezik a faceliftes Skoda Fabia
LED-fényszórók, illetve LED-technikájú hátsó lámpák kínálatával, valamint új orr- és farkialakítással érkezik Genfbe az új Fabia.
Számos műszaki és dizájn-újdonsággal lép sikertörténetének új fejezetébe a Skoda Fabia. A cseh autógyártó népszerű kisautója új tervezésű orr- és farkialakítással, első ízben rendelhető LED-fényszórókkal, illetve ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpákkal, valamint igényesebb utastérrel válik még vonzóbbá. Modern karakterét pörgős és gazdaságos, 1,0 literes benzinmotorok, illetve az eddigieket kiegészítve további vezetői segédrendszerek határozzák meg. Az átfogó frissítésen átesett modell a 2018-as Genfi Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be, piaci bevezetése 2018 második felére várható.
A Fabia egyaránt átdolgozott eleje és hátulja mellett a fényszórók és a ködfényszórók új kontúrokkal és korszerű világítástechnikával keltenek friss benyomást. Első ízben rendelhető a kisautó LED-fényszórókkal és ugyancsak LED-technikájú hátsó lámpákkal, de a könnyűfém keréktárcsák kínálata is bővült, egyebek mellett a ferdehátú kivitel számára kínált új, 18 col peremátmérőjű változatokkal. Az utastérben új tervezésű kombinált műszeregység, a műszerfalon új dekorbetétek, valamint kéttónusú üléskárpitok járulnak hozzá a megújult összhatáshoz.
A Fabia hajtásrendszereinek választéka a jövőben négy pörgős karakterű, gazdaságos üzemű benzines erőforrásból áll, egyaránt három hengerrel és 1,0 liter összlökettérfogattal. Az MPI motorok közvetett üzemanyag-befecskendezéssel és 44 kW (60 LE), illetve 55 kW (75 LE) teljesítménnyel készülnek. A két TSI aggregát teljesítményszintje a turbófeltöltő és közvetlen benzinbefecskendezés jellemezte fejlett motortechnika eredményeképpen 70 kW (95 LE), illetve 81 kW (110 LE), s egyaránt Otto-részecskeszűrővel egészülnek ki. A négy erőforrás alkotta motorpaletta legerősebb tagja hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltóval (DSG) is rendelhető.
A vezetői segédrendszerek kínálatának bővítésével a márka ismét a magasabb járműkategóriákra jellemző, fejlett technikát hozza el a kisautók piaci szegmensébe. Az új sávváltás-asszisztens (Blind Spot Detection) párhuzamos közlekedésre alkalmas úton figyelmezteti a vezetőt, amennyiben a visszapillantó tükrök holtterében jármű tartózkodik, illetve hátulról tempósan közelít. A hátsó keresztirányú forgalom asszisztens (Rear Traffic Alert) a jármű mögötti területet felügyeli és tolatáskor figyelmeztet az esetleges ütközésveszélyre. A jövőben mindezt a távfény-asszisztens (Light Assist) is kiegészítheti, amely a szemből érkező vagy az elöl haladó járműveket érzékelve automatikusan vált át tompított világításra.
A Swing infotainment-rendszer a jövőben immár 6,5 col képátlójú képernyővel készül, amelyről a Skoda Connect sokoldalú online-szolgáltatásai is igénybe vehetők. Az Amundsen navigációs rendszerrel már a Fabia fedélzetén is valós idejű torlódás-információval is szolgáló, online közlekedési információk állhatnak a vezető rendelkezésére. Az innovatív SmartLink+ technika az Apple CarPlay, az Android Auto, a MirrorLinkTM és a SmartGate rendszereket is támogatja.
A márkára jellemző különlegességek között – amelyekkel a Fabia kitűnik a kisautók piaci szegmenséből – a mindennapok kényelmét és funkcionalitását növelő, praktikus részletek is szerepelnek. E “Simply Clever” megoldások kínálata tovább bővült. A tanksapkafedélben található jégkaparó a gumiabroncsok profilmélységének mérésére szolgáló skálával egészült ki, kívánságra hátul is USB csatlakozók állhatnak rendelkezésre és extra felszerelésként megfordítható csomagtér-szőnyeg is kapható. A Fabia Combi csomagtartójának oldalsó rekeszében LED-technikájú, kivehető zseblámpa található.
A Fabia központi helyet foglal el a cseh autógyártó modellprogramjában. A márkára jellemző erényeivel mára szegmensének “bestsellerévé” vált, miközben a Skoda közelmúltbeli ralisport-sikereinek is alapjául szolgált. 1999 óta világszerte több mint négymillió darab talált gazdára, s jelenlegi, harmadik nemzedéke is már több mint 500 ezer eladott példánynál jár – a Fabia ezzel a márka harmadik legkeresettebb modellje. Ferdehátú változatának legjelentősebb piacai Németország, Nagy-Britannia és Lengyelország, míg a Combi elsősorban Németországban, Csehországban és Lengyelországban örvend nagy népszerűségnek.