fbpx

Goodwoodban mutatkozott be a pályára szánt Ford GT Mk II

A Ford és a Multimatic ma a Goodwood Festival of Speed-en mutatta be a Ford GT Mk II modellt – egy kizárólag versenypálya-használatra tervezett GT-t, amely új szintre emeli a Ford GT teljesítményét.

700 lóerős, 3,5 literes EcoBoost motor, versenyeken csiszolt aerodinamika és motorsport-orientált irányíthatóság. A GT Mk II a Ford Performance és a Multimatic közös fejlesztésével született, felhasználva mindazt a tapasztalatot, amit a Ford összegyűjtött a FIA Hosszútávú Világbajnokságban és az IMSA WeatherTech SportsCar Bajnokságban sikeresen szereplő Ford GT versenyautókkal kapcsolatban. Izgalmas csavar, hogy mindezek ellenére a GT Mk II-t a különféle versenysorozatok szabályrendszerétől, előírásaitól és korlátozásaitól függetlenül tervezték.

“A GT Mk II a Ford GT teljes teljesítmény-potenciálját felszabadítja, hiszen nem kötik a versenyeket szabályozó testületek mesterséges korlátozásai,” nyilatkozta Hau Thai-Tang, a Ford termékfejlesztési és értékesítési főmunkatársa. “A GT-tulajdonosok így tapasztalhatják meg a lehető legélethűbben a Le Mans-győztes versenygépünk erejét, és azt a magával ragadó érzést, amikor egy ilyen autóval száguldanak át a célvonalon.”

A mindössze 45 példányban készülő, 1,2 millió dolláros kezdő áron kínált autó a GT-család legújabb tagja a 2016-os Le Mans 24 órás futamot megnyerő versenygép és a Ford GT szupersportkocsi mellett.

“Eddig nem volt mód arra, hogy teljes mélységében kibontsuk a GT-ben rejlő hihetetlen teljesítményt,” mondta el Larry Holt, a Multimatic technikai vezetője. “Az országúti modellre nyilvánvalóan a közúti közlekedés előírásai vonatkoznak, a versenyváltozat esetében pedig a teljesítmény-kiegyenlítés szabályai miatt 150 lóerőt le kellett faragni az országúti modell teljesítményéből. Az Mk II világos választ ad arra a gyakran felmerülő kérdésre, hogy milyen is lenne egy autó a korlátozások nélkül. Ilyen.”

Az Ontario állambeli Markhamban készülő Mk II élete a ‘normál’ Ford GT-üzemben kezdődik, majd átszállítják a Multimatic Motorsports speciális műhelyébe, ahol Ford GT Mk II-vé nemesül.

Mindenből a legjobbat

A Ford GT Mk II tervezői az aerodinamika és a motor tökéletesítésére összpontosítva mind az országúti GT szupersportkocsiból, mind a GT versenyautóból átvették a legjobb megoldásokat. Ezek jó része már a világ legkeményebb hosszútávú futamain is bizonyított.

A nagyméretű, kétrészes hátsó légterelő szárny a Ford GT versenyautó leszorító erejét kínálja. A hátsó tengelyek extra terhelését új első splitter és diffúzor egyensúlyozza ki.

Az agresszív aerodinamikai változtatásoknak köszönhetően a GT Mk II több mint 400 százalékkal nagyobb leszorító erőt termel, mint a Ford GT, miközben a versenyek világában már bizonyított futóművel és a Michelin Pilot Sport versenygumikkal több mint 2G oldalirányú gyorsulás mellett is stabil marad.

A GT Mk II könnyebb és agilisabb is lett. A mérnökök elhagyták az utcai változat állítható hasmagasságát és kiválasztható üzemmódjait, ami mintegy 90 kilogramm tömegcsökkentést eredményezett. Az ötféleképpen beállítható DSSV lengéscsillapítók alacsonyabb, fix hasmagasságot biztosítanak; ez nemcsak az irányíthatóságot javítja, hanem a lehető leghatékonyabb aerodinamikai teljesítményt is biztosítja.

A Ford GT Mk II-ben ugyanazt a 3,5 literes EcoBoost motort találjuk, ami a Ford GT országúti és versenyautó-változatát is hajtja, de mivel az Mk II-re semmilyen korlátozó előírás nem vonatkozik, a blokk 200 lóerővel nagyobb teljesítményt ad le, mint a versenygép, így az Mk II a Ford GT legerősebb változata. A 3.5 EcoBoost erőforráshoz ugyanaz a hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltó csatlakozik, mint ami a Ford GT-ben is működik, de ezt az egységet kifejezetten versenypálya-használatra kalibrálták.

Hogy az erőhöz állóképesség is társuljon, az Mk II motorja innovatív hűtést kapott, amelynek fontos része a kívülre felszerelt, vízpermet-hűtésű, nagy kapacitású töltőlevegő-hűtő. Magas hőmérsékleti tartományokban a vízpermetezés automatikusan aktiválódik, így a Ford GT Mk II teljesítménye ilyenkor is egyenletesen magas marad.

A versenyautók gépháztető-szívótorkára emlékeztető légbeömlő kapott helyet a tetőn; ez táplálja az Mk II kiegészítő motor-, tengelykapcsoló- és sebességváltó-hűtőit, hogy az autó a legextrémebb pályanapokon is optimális hűtést kapjon.

A nagyobb motorteljesítményhez komolyabb megállító erő is jár. Az Mk II fékhatása a GT versenyváltozathoz fogható, és a gép megkapta az utcai változat karbon-kerámia fékjeit, így a 15,5 colos első és a 14,1 colos hátsó Brembo egységeket is. A masszív tárcsákat egyedi megjelenésű, kovácsolt alumínium keréktárcsák rejtik, amelyeken Michelin Pilot Sport GT versenygumik feszülnek.

Az Mk II orrkiképzése és motorházteteje hasonló az utcai változatéhoz, akárcsak a jellegzetes nappali menetvilágítással kiegészített, stílusos Ford GT-fényszórók.

Az utastérben személyre szabott Sparco versenyülést találunk, hatpontos versenyhevederekkel; az utasülés opcionális. A versenypályán száguldó sofőrt egy teljes értékű MoTeC adatgyűjtő rendszer látja el friss információval, és a berendezés kijelzője a tolatókamera képernyőjeként is funkcionál.

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb