Frissülnek a MINI-k
A három- és ötajtós MINI, továbbá a MINI Cabrio új nemzedéke hamisítatlan dizájn-megoldásokkal, vadonatúj hajtáslánc-innovációkkal, egyedi testreszabási lehetőségekkel, a MINI Connected széleskörű szolgáltatás-palettájának részeként pedig egyre több digitális szolgáltatással érkezik meg a márkakereskedésekbe.
A kisautó-szegmens megalapítójának új modellfrissítése most először három különböző, mégis egységes karosszéria-változatban érkezik a piacra. Újításai elsősorban az új motor – váltó kombinációknak, a még gazdagabb alapfelszereltségnek, az újratervezett első fényszóróknak, a friss színeknek, valamint a menetkomfort és az információ-szolgáltatás érdekében továbbfejlesztett, csúcstechnológiás járműkapcsolati megoldások vonalain mozognak.
A finomhangolt motorok elődeiknél mintegy 5 százalékkal kevesebb üzemanyagot égetnek el és károsanyag-kibocsátásuk is hozzávetőlegesen 5 százalékkal alacsonyabb, és mint ilyen, már a jövőbeni, egyre szigorodó emissziós szabványoknak is maradéktalanul megfelelnek. Az átfogó fejlesztések ezen felül a motorblokkra, a MINI TwinPower Turbo technológiára, a motorvezérlő elektronikára, a kenési- és levegő-ellátó rendszerre, a hűtőkörökre, illetve a kipufogórendszerre is kiterjedtek. A mérnökök az erőforrás saját tömegét is csökkentették, a BMW i modellek számára kifejlesztett szénszál-erősítésű műanyag (CFRP – Carbon Fibre Reinforced Plastic) alkalmazásával pedig még a motorburkolat is könnyebb lett elődjénél.
A benzinmotorok üzemanyag-ellátásáért felelős közvetlen befecskendező rendszer maximális nyomását 200-ról 350 barra emelték, a turbófeltöltők turbinái pedig extrém hőálló anyagból készülnek. A dízelüzemű erőforrások Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendező rendszere eközben minden korábbinál precízebb üzemanyag-ellátást garantál. A MINI Cooper D modell orrában dolgozó háromhengeres dízelmotor maximális befecskendezési nyomását ezért 2 200 barra, a MINI Cooper SD négyhengeres dízelmotorja esetében pedig 2 500 barra növelték. Az erősebb dízelmotor mostantól kétlépcsős turbófeltöltési technológiával dolgozik.
Az alapfelszereltségként kínált hatfokozatú manuális váltó alternatívájaként az új modellek mostantól a vadonatúj, hétfokozatú, duplakuplungos automatával is megrendelhetők. A két tengelykapcsolóval dolgozó technológiát rendkívül gyors sebességváltás jellemzi, amely anélkül gyorsítja fel az autót, hogy egy pillanatra is megszakítaná az erőforrásból érkező teljesítmény és forgatónyomaték leadását. A MINI Cooper S modellhez a hétfokozatú Steptronic sport automataváltó is elérhető, amely kormány mögötti váltófülekkel teszi még intenzívebbé a duplakuplungos szerkezettel is kivitelezhető manuális sebességváltást. A MINI Cooper SD modell már az alapfelszereltség részeként megkapja a nyolcfokozatú Steptronic automata váltót, mely ugyancsak az új fejlesztésű, és elektronikus előválasztó karral vezérelhető.