fbpx

Ford Transit 2014

A hatodik generációs Transit tervezői kitettek magukért, a haszongépjármű egyszerre kapott divatos külsőt, költséghatékonyabb erőforrást, valamint hatalmas rakodóteret. A Transit eddig is kedvelt jármű volt a kategóriájában, és nem ad rá okot, hogy ez a helyzet megváltozzon.

2014 Ford Transit Minibus silver car driving

2014 a Transit éve a haszonjárművek világában, hiszen az időszerű modellfrissítés mellett a 49 éves, hatodik szériáját taposó típusból idén gyártották le a hétmilliomodik darabot. Ezek igen meggyőző számok, nem is csoda, hogy hazánkban is az egyik legsikeresebb teherszállítóvá nőtte ki magát. A Ford az elmúlt két év alatt megújította palettáját a szegmensben, a klasszikus Transit mellett a Custom és a Contact fantázianevű altípusok, valamint a kisebb méretű, ám annál praktikusabb Courier vette át a régebbi modellek helyét.

A legnagyobb „családtag” a kialakítástól függően 9,3 és 15 köbméter közötti rakodótérrel rendelkezik, raktere az elődhöz képest 11 százalékkal növekedett, és akár 2,2 tonnányi terhet is képes elnyelni. Akinek kisbuszra van szüksége, annak is érdemes a Ford táján keresgélni, hiszen az új Transit Minibus akár 18 személynek is helyet biztosít. De maradjunk a nagy rakteres változatnál. A Transit könnyen tisztítható padlózattal, és rakományrögzítő pontokkal van ellátva, ha pedig nyitva van a hátsó ajtó, jelzések figyelmeztetik a többi autóst. Attól sem kell félni, hogy a korrózió gyorsan elkezd dolgozni a karosszérián, hiszen 12 év rozsdásodás elleni garanciát vállal a gyártó. A felszereltségre sem lehet panasz, az új Transitban terhelésszabályozó, borulásvédelem, utánfutó stabilizálási rendszer is helyet kapott. A kétliteres dízelmotorból 100, 125 és 155 lóerős változat is készült, fogyasztása 10-12 liter körül mozog, szervizköltsége a kategória egyik legjobbja.

2014 Ford Transit Minibus car interior, steering wheel

A Transit külseje mellett utastere is megújult, az anyaghasználat és a minőség sokat finomodott, a Ford egységes, új stílusú belső elemei modernebbé tették az összképet. Az utaskabin mérete is nőtt, a vezetőülés kényelmesebb lett és a kilátás is jelentősen javult. Az új műszerfal jól áttekinthető, a hatsebességes váltó a kormány mellett kapott helyet. Olyan extrák könnyítik meg a vezető dolgát, mint az akadályfelismerő-rendszer, a kanyarvilágítás, és az abroncsnyomás-figyelő. A kabinban számos tároló található, hasznos a felső polc és az utasülés alatt megbúvó rekesz is. További fontos kényelmi szempont, hogy az új Transit kevésbé hangos, a menetzaj korántsem olyan erőtejes, mint az előző típusokban, valamint a futómű is finomabb lett.

Mindent egybevetve az új Transit jó konstrukciónak tűnik, méltó utód és minden tekintetben sokat lépett előre. Ára 7 millió forinttól 13 millió forintig terjed.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb