Ford Kuga ST-Line X 2.5 Full Hybrid eCVT FWD teszt – Amerikai életérzés zseniális hajtáslánccal
Már a Budapesten látható óriásplakátokon is nagyon tetszett az autó és alig vártam, hogy végre átvehessem a Ford Magyarország tesztautóját, amely nem kevesebb mint egy hétig volt hű társam az utakon.
A Ford Kuga pályafutása még 2008-ban kezdődött, majd 2012-ben debütált a második, 2019-ben pedig a harmadik generáció. 2024-ben pedig megérkezett a facelift, amely még karakteresebb és élhetőbb lett. A korábbi verzióból még 2021-ben járt nálam teszten egy gyönyörű vörös tesztautó, szintén ST-Line felszeretlséggel, szintén a 2.5-ös motorral. Most azonban nem Plug-in, hanem Full Hybrid hajtáslánccal. Ez most sokkal jobban tetszett mint a korábbi, tölthető verzió….
A Ford Kuga ST-Line X 2.5 Full Hybrid eCVT FWD külső formavilága
A harmadik generáció faceliftjének külseje jóval sportosabb és fiatalosabb, mint a korábbi modellé volt. Minden porcikájában az amerikai életérzést hordozza, ami nekem nagyon bejön. A Desert Island Blue fényezésben (300 000 Ft-os extra) pompázó tesztautó orr részének legnagyobb változása, hogy a FORD embléma lekerült a kisebb hűtőmaszk rostélyára a motorháztető széléről. Ha ez nem vonzaná eléggé a tekintetet, a LED-es lámpatesteket összekötő fényhíd felteszi az „i”-re azt a bizonyos pontot. Oldalról szemlélve is kimondottan dögös a Kuga, a külső visszapillantók előtt megbúvó ST-Line pakett pedig még rá is tesz egy lapáttal a kíváncsiságra… A 19 colos sportos felnik mögött vörös féknyergek figyelnek, ez szintén egy hatás vadász húzás a gyártótól. Az ajtók alsó részén található toldatok, élek és vonalak könnyedséget és sportosságot sugallnak. A 4615 mm hosszú, 1882 mm széles, 1651 mm magas és 2711 mm-es tengelytávval bíró modell hátsó részével is foglalkoztak a tervezők A lámpatestek és a középen található fekete K-U-G-A felirat jó összhangot képez. Továbbá a dupla kipufogóvégek is hangsúlyosak az autó hátsó részén.
A Ford Kuga ST-Line X 2.5 Full Hybrid eCVT FWD utastere és minősége
A méretes ajtót kitárva egy alaposan átgondolt belső rész köszön vissza. A sofőr előtt található, alul lapított multikormány kialakítása ergonomikus és felhasználóbarát. A 12.3 colos digitális műszeregységen már a SYNC 4 rendszer fut, ez még több csatlakoztatási lehetőséget biztosít a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, az 5G modem és a vezeték nélküli frissítések révén.
Szerencsére helyet kapott a műszerfal tetején egy élhető és informatív head-up display is, ami ugyan nem a szélvédőre, hanem egy plexi lapra vetíti az információkat, de azt legalább jól abszolválja. A középkonzol tetején található érintésérzékeny kijelző fizikális megvalósításával hamar meg tudtam barátkozni. A légbeömlő alatt található két tekerő és néhány gomb, többek között az első kamera képét, a szélvédőfűtést valamint a drive módokat vezérelhetjük innen. A ráncfelvarrás előtti modellben ezen a helyen a klíma panel volt, az ott megtalálható funkciók felköltöztek a digitális térbe és a központi kijelzőről vezérelhető a kormányfűtéstől kezdve nagyjából minden.
A középkonzol tövében vezeték nélküli töltő, szivargyújtó és két USB csatlakozó bújik meg. Az ülések között, kézre eső helyen az irányváltó tárcsa, majd hátrébb az elektromos rögzítőfék helyezkednek el a pohártartók mellett.
Az ST Line-hoz dukálnak a Sensico/szövet kárpit ülések, amelyek oldaltartása egész jó, ráadásul a vörös cérnával szegélyezve kellő sportosságot is ad a beltérnek. Kellemes meglepetés, hogy a hátul utazók kényelmére is gondoltak. Elsősorban nem a bőséges fej- , illetve lábtérre, hanem a fűthető ülésekre gondolok. A motorosan nyíló csomagtérajtó 412 literes tárolókapacitást rejt magában, ami a háttámlák ledöntésével 1534 literre bővíthető.
A Ford Kuga ST-Line X 2.5 Full Hybrid eCVT FWD erőforrása és fogyasztása
Az orrában található technika szerintem lényegében elpusztíthatatlan, amivel ki lehet menni a világból. Ugyanis a Kuga motorterében egy négyhengeres, Atkinson ciklusú 2.5 literes (2488 cm³) szívó benzinmotor található, amely egyáltalán nincs túlhúzva, hiszen „csak” 180 lóerős (132 kW). Maximális forgatónyomatéka 200 Nm. A 2024-es Ford Kuga ST-Line X tudja, amit egy újgenerációs Full Hybridtől elvárunk a vezethetőség és menettulajdonságok tekintetében. Gondolok itt többek között a közvetlen gázreakciókra a fürge eCVT-nek köszönhetően, mindezt indokolatlanul felbőgő motor nélkül.
A gazdaságosság és a fenntarthatóság egyre fontosabb az új autók esetében. Ezen a téren is jól vizsgázott a ráncfelvarrott harmadik generációs Ford Kuga. Idejét nem tudom, mikor volt olyan tesztautó nálam, amit a tesztidőszak végén úgy vittem vissza, hogy nem ment ki belőle egy tank üzemanyag… Az egy hét alatt közel 500 km-t mentem vele városban és autópályán is. A megtett táv közel felét tettem meg elektromosan a rendszer visszajelzése alapján és 5.7 literes átlagfogyasztás jött ki 100 km-re vetítve, ami tekintve a méreteit nagyon is jó. Tehát, ha számításaim nem csalnak az 55 literes tankot teletöltve közel 950 km tehető meg.
A Ford Kuga ST-Line X 2.5 Full Hybrid eCVT FWD vezetési élménye
Én alapvetően szeretem a Full Hybrid rendszert, régebben a Plug-in modelleket előrébb soroltam, de rájöttem, hogy nem szeretem töltögetni őket. Ez az inteligens technika számomra nagyon is ideális és ahogy említettem meglepően gazdaságos. A városban károsanyagkibocsátás nélkül lehet evickélni, hosszabb úton pedig ott van a 2.5-ös egység, ami autópályán is megállja a helyét. A kormányzás kellemes, a futómű nekem kicsit keménynek tűnt, de nem bántóan. A nagyobb kátyúkat kicsit megérezni, de a kisebbeken úgy megy át, mintha ott sem lennének. Jó minőségű úton siklik, mint az álom! A kanyartempó és stabilitás a SUV jelleg ellenére meglepően jó. Bár, hozzáteszem, hogy egyáltalán nem volt ingerenciám megkergetni. A menetkomfortra csillagos ötöst adok. A kényelmes vezető ülésbe huppanva, feltekerve a Bang & Olufsen hangrendszer hangerejét már-már földöntúli nyugalom szállt meg. Ehhez mondjuk nagyban hozzájárul a nyitható panorámatető, ami az egyik gyengém. Nem érdekelt a hatalmas dugó városban sem délután 4-kor. A rengeteg tárolórekesz az ajtókban és az ülések között igazi családi autóvá teszi, illetve a hátsó üléssorban utazókra is gondoltak a fűthető ülésekkel.
A Ford Kuga ST-Line X 2.5 Full Hybrid eCVT FWD árfekvése
2024 novemberében egy alap felszereltségű Kuga 1.5 literes, 150 lóerős Ecoboost motorral, Titanium felszereltséggel már 13.6 millió forinttól elérhető. A gyengébb ST Line felszereltség 14.1 millió forinttól indul. A tesztautónk ST Line-X felszereltsége a 2.5 literes motorral és full hybrid rendszerrel 18.2 millió forinttól indul, viszont a tesztautó alaposan fel is volt extrázva, így az árcetlin szereplő érték átlépte a 20 millió forintot, köszönhetően többek között a Desert Island Blue fényezésnek, a tetőablaknak, és a technológiai csomagnak.
A Ford Kuga ST-Line X 2.5 Full Hybrid eCVT FWD-ről röviden
A Kuga harmadik generációjának ráncfelvarrott változatára csak jót tudok mondani. A külső formavilág fiatalos és megnyerő. A motortérben található, megbízhatónak ígérkező 2.5 literes szívó benzinmotor és a hozzá tartozó elektromos rendszer egy gazdaságos és kimondottan élhető opciót kínál a vásárlóknak…
A tesztlehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak.
Kövess minket Te is!
YouTube:
tesztelok.hu csatorna
Facebook:
https://www.facebook.com/tesztelok.hu
Instagram:
https://www.instagram.com/tesztelok.hu/
Teszt/fotók: Háfra Zsolt