Ford Capri Premium Extended Range 77 kWh (286 Le) RWD teszt – Távoli rokonok
Ki ne ismerné a Ford Caprit, ami talán az egyik legikonikusabb sportkupé volt Európában a ’70-es, ’80-as években. Kölnben nemrég gondoltak egyet, és leporolták a Capri nevet. Így született meg az új Ford Capri, egy elektromos C-szegmensbeli SUV formájában. Most szerkesztőségünknek is lehetősége adódott kipróbálni a Ford Explorer testvérét, a szintén a Volkswagen MEB-platformjára épült elektromos crossovert.
Ford Capri Premium Extended Range 77 kWh (286 Le) RWD külseje
Próbáltam felidézni a klasszikus Caprik vonalait, hogy hátha találok belőlük valamit az új generációs Ford Caprinál is. Talán az első fényszórók környékén, és a kupé szerű hátsó résznél fedeztem fel az előző szériákból valamit, de ezeken kívül teljesen új és egyedi formavilággal rendelkezik az autó. A sárga (Vivid Yellow) és a fekete színkombináció amellett, hogy retró hatást kelt, optikailag is növeli az amúgy is méretes, 4634 mm hosszú, 1626 mm magas, 1872 mm széles karosszéria összképét. A 21 colos aero könnyűfém felnik jól kitöltik a kerékjáratokat. Szemből nézve a nappali menetfény csíkok különleges megjelenést biztosítanak a Caprinak, amelyek irányjelzőként is funkcionálnak. Elöl Matrix LED fényszórók vannak, ahogy hátul is LED-es lámpákat kapott a kocsi. A Capri felirattal nem csak hátul, a csomagtartón lévő fekete díszelemnél találkozunk, hanem elöl, a lökhárítóba is belesüllyesztették a típus nevét. Az új Capri külseje megosztó lehet, de szerintem egy mutatós autó, amire jó ránézni.
Ford Capri Premium Extended Range 77 kWh (286 Le) RWD utastere
Néhány hónapja kipróbálhattam a Ford Explorert is, amelynek a belseje szinte mindenben megegyezett a Capri belterével. Amit azonnal kiszúrunk a kocsiba beülve, az a 14,6”-os középső SYNC Move érintőképernyő, amelynek a dőlésszögét is tudjuk állítani. A kijelző alatt egy zárható, mély rekeszt találunk. A könyöklő alatt szintén elrejtettek egy hatalmas, 17 literes tárolót (MegaConsole), amelyhez 3D nyomtatóval lehet nyomtatni egyedi elemeket. A vezető egy 5,3 colos TFT kijelzőn láthatja a szükséges információkat, de a HUD (head up display) a szélvédőre is kivetíti elénk a szükséges adatokat. A kormány mögött kapott helyet a váltó karja, így a Capriban is egy bajuszkapcsolóra zsúfolták rá az indexet, a távolsági fényszóró- és az ablaktörlő vezérlését.
A középkonzolon találunk USB portokat, vezeték nélküli telefontöltőt és két pohártartót is. Az alul-felül csapott kormány fogása jó, de a rajta található érintőgombok továbbra is idegenek voltak számomra, ahogy a rádió hangerejének állítására szolgáló csúszkát is nehezen tudtam megszokni. Az ablakemelő gombok megoldásával már az Explorerben sem tudtam összebarátkozni. Csupán két kapcsoló van, és „REAR” gombbal tudom kiválasztani, ha a hátsó ablakokat szeretném mozgatni. Ezt a megoldást is a VW-től örökölte meg a Ford Capri.
A sportos ülések kényelmesek, jól tartanak. Az első ülések fűthetőek, a sofőr oldalán pedig masszázsfunkció növeli vezetés közben a komfortérzetünket. A panorámatetőnek köszönhetően több természetes fény jut be az utastérbe, ahol egyébként a sötét színek dominálnak. A középső érintőképernyőről beállíthatjuk az utastér hangulatvilágítását is, a magas minőségű audio élményről pedig a 10 hangszórós B&O prémium hangrendszer gondoskodik. A csomagtér kapacitása 567 liter, de a hátsó üléssor ledöntésével ez 1510 literre bővíthető. Ha hosszabb tárgyat, például sílécet szeretnénk szállítani, a könyöklőnél lévő „síalagút” ledöntésével ezt is könnyedén megtehetjük.
Ford Capri Premium Extended Range 77 kWh (286 Le) RWD vezetési élménye
A tesztautó a hátsókerék-meghajtású, 77 kWh-s, 286 lóerős kivitel volt. Ez nem a legerősebb Capri, amely 79 kWh-s, 340 lovas és összkerékhajtású, de ezzel is kényelmesen és biztonságosan lehet közlekedni. 0-ról 100 km/h-ra 6,4 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége pedig valahol 180 km/h-nál van, amit egy 2023 kilogrammos autónál nem neveznék rossz teljesítménynek. A WLTP szabvány szerint megadott hatótáv 598-627 km között van, az átlagos energiafogyasztása pedig 13,3-14,0 kWh/100 km körül mozog. Én körülbelül 650 kilométert mentem vele, használtam városban és autópályán is, és így lett 14,9 kWh/100 km a fogyasztásom.
A Caprit nagyon jó vezetni, könnyedén kormányozható. A fordulóköre 9,7 méter, ami ugyanúgy lenyűgözött, mint annak idején az Explorernél. A futóműve kényelmes, rosszabb utakon sem rázza szét a kasztnit, autópályán pedig kifejezetten stabilan fekszik az úton. Négy vezetési mód – ECO, Sport, Normal és egyéni beállítások – közül választhatunk. Hőszivattyú sajnos nem volt ebben a Capriban, de 500.000 Ft-ért rendelhetünk bele, ha szeretnénk. A kényelmes és biztonságos utazásunkról több vezetéstámogató rendszer is gondoskodik, mint például az adaptív tempomat, a Head-Up Display, az automata parkolórendszer, a sávtartó asszisztens, a holttérfigyelő, vagy a 360 fokos kamerarendszer.
Én leginkább 11 kW-os Wallbox-szal töltöttem a Caprit, de maximális 135 kW-os egyenáramú gyorstöltéssel 10-ről 80 százalékra akár 28 perc alatt is fel tudjuk tölteni a Li-NMC akkumulátort.
Összességében a Ford Capri EV egy jól használható, praktikus, kényelmes elektromos crossover. Kiváló választás lehet azoknak, akik szeretnének egy olyan elektromos autót, amelyet nem csak városban, hanem hosszabb utazásokhoz is tudnak használni akár családdal, akár barátokkal. A cikk megírásakor az autó kedvezményes induló ára 14.900.000 Ft (Style Standard Range 52 kWh 170 LE-re vonatkozik), míg az általunk tesztelt autó, ezzel a felszereltségi szinttel 23.900.000 Ft-ba kerül.
A tesztlehetőségért köszönet a Ford Magyarországnak!
Szöveg/fotók: Szalai Zsolt
Facebook:
tesztelok.hu
Instagram:
tesztelok.hu
TikTok:
tesztelok.hu csatorna
YouTube:
tesztelok.hu csatorna