Felrázzák a Micrát – két új motor és az N-Sport változat érkezik
A Nissan két új benzinmotort vezetett be a népszerű csapott hátú autójához, illetve bemutatta a Micra N-Sport nevű különleges változatot is.
A minden felszereltségi szinten elérhető 1,0 literes IG-T motor 100 lóerős teljesítményt ad le egy ötsebességes kézi sebességváltón keresztül. A háromhengeres egység a 0,9 literes, 90 lóerős manuális váltós motor helyébe lép, és jelentős fejlődést jelent a hatékonyság és a teljesítmény terén. Nőtt a teljesítménye (+ 10 LE), nyomatéka (+20 Nm), kedvezőbb lett a CO2-kibocsátása (-13 és -15 g/km között a felszereltségtől függően) és csökkent üzemanyag fogyasztása is (-0,6 és -0,7 l/100 km között a felszereltségtől függően) a kedvezőbb fenntartási költségek érdekében.
Az új motort élénkebb reakciók jellemzik, ami a jobb gyorsuláson is tetten érhető. A zaj és vibráció (NVH) mérésével jellemezhető kifinomultság is javult, köszönhetően a csendesebb utasteret szolgáló, a gördülési zajt jobban kiszűrő szigetelésnek.
A Micra – a 2016-ban bevezetett 5. generáció óta először – immár automata sebességváltóval is elérhető. Az egység egy fejlett fokozatmentes sebességváltó (CVT), amely a Nissannál az X-Tronic nevet kapta.
A D-step-technológiának köszönhetően kifinomultabb a teljesítményleadása, és jobb vezetési élményt kínál a vezetőnek, mint a hagyományos fokozatmentes sebességváltók. Ez különösen a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakcióban érhető tetten. A D-step-technológia mindemellett gyorsabb visszaváltásokat és kedvezőbb valós körülmények közötti üzemanyag-fogyasztást is nyújt.
A Nissan Micra modellcsalád új zászlóshajója az 1.0 literes 117 lóerős motor, amelyhez egy sportosabb hatsebességes sebességváltó tartozik. Nem egyszerűen a 100 lóerős változat áthangolt, erősebb változata, hanem egy alapjaiban más motor. A továbbra is mindössze háromhengeres erőforrás sportosabb vezetési élményt kínál, köszönhetően 180 nm-es nyomatékának, amelyet a túltöltés funkció további 20 Nm-rel növelhet meg.
Azonban nem csak a hajtáslánc változott, a Micra változat még dinamikusabb menetteljesítményekkel büszkélkedhet, köszönhetőn alacsonyabb hasmagasságának (-10 mm), áthangolt futóművének és közvetlenebb kormányzásának. Az új krómozott kipufogóvégek és a 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák teszik tökéletessé az ezzel a hajtáslánccal szerelt Micra megjelenését.
A KÜLSŐ MEGJELENÉS FEJLESZTÉSE
– Karbonhatású borítás a könnyűfém keréktárcsákon és a külső tükörházakon
– Fekete felületű oldalsó borítások, illetve első/hátsó lökhárítók
– Halogén technológiájú első ködfényszórók
– Sötétített hátsó üvegek
– N-Sport embléma
– Opcionális: LED-fényszórók + LED-ködfényszórók
AZ UTASTÉR FEJLESZTÉSEI
– Alcantara/bőr belső kárpitok
– Fehér légőbeömlők
– Kartámasz az első ülésekhez
– Fekete tetőkárpit
– Sportos megjelenésű padlószőnyegek
– Tolatókamera és parkolássegítő érzékelők
– I-Key intelligens kulcs (kulcs nélküli ajtónyitás és nyomógombos motorindítás)
– Opcionális: Téli csomag (első ülésfűtés + fűthető külső tükrök)
Az N-Sport az új 1,0 literes motor mindkét változatával rendelhető (117 és 100 LE). Mindkét motor megfelel a legújabb Euro6d-Temp károsanyag-kibocsátási szabvány követelményeinek.