fbpx

Felrázzák a Micrát – két új motor és az N-Sport változat érkezik

A Nissan két új benzinmotort vezetett be a népszerű csapott hátú autójához, illetve bemutatta a Micra N-Sport nevű különleges változatot is.

A minden felszereltségi szinten elérhető 1,0 literes IG-T motor 100 lóerős teljesítményt ad le egy ötsebességes kézi sebességváltón keresztül. A háromhengeres egység a 0,9 literes, 90 lóerős manuális váltós motor helyébe lép, és jelentős fejlődést jelent a hatékonyság és a teljesítmény terén. Nőtt a teljesítménye (+ 10 LE), nyomatéka (+20 Nm), kedvezőbb lett a CO2-kibocsátása (-13 és -15 g/km között a felszereltségtől függően) és csökkent üzemanyag fogyasztása is (-0,6 és -0,7 l/100 km között a felszereltségtől függően) a kedvezőbb fenntartási költségek érdekében.

Az új motort élénkebb reakciók jellemzik, ami a jobb gyorsuláson is tetten érhető. A zaj és vibráció (NVH) mérésével jellemezhető kifinomultság is javult, köszönhetően a csendesebb utasteret szolgáló, a gördülési zajt jobban kiszűrő szigetelésnek.

A Micra – a 2016-ban bevezetett 5. generáció óta először – immár automata sebességváltóval is elérhető. Az egység egy fejlett fokozatmentes sebességváltó (CVT), amely a Nissannál az X-Tronic nevet kapta.

A D-step-technológiának köszönhetően kifinomultabb a teljesítményleadása, és jobb vezetési élményt kínál a vezetőnek, mint a hagyományos fokozatmentes sebességváltók. Ez különösen a gázpedál hirtelen lenyomására adott reakcióban érhető tetten. A D-step-technológia mindemellett gyorsabb visszaváltásokat és kedvezőbb valós körülmények közötti üzemanyag-fogyasztást is nyújt.

A Nissan Micra modellcsalád új zászlóshajója az 1.0 literes 117 lóerős motor, amelyhez egy sportosabb hatsebességes sebességváltó tartozik. Nem egyszerűen a 100 lóerős változat áthangolt, erősebb változata, hanem egy alapjaiban más motor. A továbbra is mindössze háromhengeres erőforrás sportosabb vezetési élményt kínál, köszönhetően 180 nm-es nyomatékának, amelyet a túltöltés funkció további 20 Nm-rel növelhet meg.

Azonban nem csak a hajtáslánc változott, a Micra változat még dinamikusabb menetteljesítményekkel büszkélkedhet, köszönhetőn alacsonyabb hasmagasságának (-10 mm), áthangolt futóművének és közvetlenebb kormányzásának. Az új krómozott kipufogóvégek és a 17 hüvelykes könnyűfém keréktárcsák teszik tökéletessé az ezzel a hajtáslánccal szerelt Micra megjelenését.

A KÜLSŐ MEGJELENÉS FEJLESZTÉSE

–      Karbonhatású borítás a könnyűfém keréktárcsákon és a külső tükörházakon

–      Fekete felületű oldalsó borítások, illetve első/hátsó lökhárítók

–      Halogén technológiájú első ködfényszórók

–      Sötétített hátsó üvegek

–      N-Sport embléma

–      Opcionális: LED-fényszórók + LED-ködfényszórók

AZ UTASTÉR FEJLESZTÉSEI

–      Alcantara/bőr belső kárpitok

–      Fehér légőbeömlők

–      Kartámasz az első ülésekhez

–      Fekete tetőkárpit

–      Sportos megjelenésű padlószőnyegek

–      Tolatókamera és parkolássegítő érzékelők

–      I-Key intelligens kulcs (kulcs nélküli ajtónyitás és nyomógombos motorindítás)

–      Opcionális: Téli csomag (első ülésfűtés + fűthető külső tükrök)

Az N-Sport az új 1,0 literes motor mindkét változatával rendelhető (117 és 100 LE). Mindkét motor megfelel a legújabb Euro6d-Temp károsanyag-kibocsátási szabvány követelményeinek.


Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb