fbpx

Farmotoros apróság – Renault Twingo

Februárban, a Genfi Autószalonon mutatkozott be az új Twingo, és sokan már ekkor szívükbe zárták a kedves formájú kisautót, ami nem is csoda, hiszen a mostanában divatos morcos-stílus mellett üdítően hat egy ilyen kis – a szó jó értelmében – bohóc.

2014-Renault-Twingo-1

A franciák kisautóját szinte mindenki ismeri, de ez egyáltalán nem meglepő, hiszen már 21 éve boldogítja az európai és 19 esztendeje a dél-amerikai (!) autópiacot. Az első Twingo játékos külsejét, költséghatékonyságát sokan próbálták utánozni, de a trónról nem sikerült letaszítaniuk. Gyakran tapasztalhattuk már, hogy a világ egyes tájain kifejezetten szeretnek régi formákat sokáig gyártani (Dél-Afrikában az egyes Golf volt ilyen, Mexikóban pedig a Bogár, de lehetne még sorolni), ez a Twingoval sem volt másképp, Kolumbiában egyenesen 2012-ig futott az első széria. A második generáció felejthetőbb volt, tudta a kötelezőt, de külseje egyáltalán nem tartalmazott semmi újat, a kreativitás hiánya miatt nem lett emlékezetes modell. Azonban a 2012-es facelift már sokkal izgalmasabbra sikerült, és nagyjából felvázolta, milyen formákra lehet számítani a jövőben.

Renault-Twingo11-650x433

Idén végre eljött a tényleges váltás ideje, és úgy tűnik, hogy a Twingo III lesz az igazi utódja az első szériának. Persze nem elég a mókás külső, teljesítmény és tudás is kell hozzá. Kezdjük azzal, hogy – meglepő módon – farmotoros lett az új Twingo, ami előnyére vált, hiszen ezzel irányíthatósága is javult, valamint több hely is lett az autóban. Az erőforrás meglepően combos, a 900 köbcentis benzinmotor várható volt, viszont a 90 lóerő kicsit talán még sok is egy ekkora autónak. A farmotor egyébként a Daimlerrel történő közösködésnek is köszönhető, itt jön közbe a Smart-szál, hiszen ebben is benne van a németek keze, és az a miniautó is farmotorral rendelkezik. De ettől függetlenül semmit sem veszít egyediségéből a Twingo, amely a törpeméret ellenére ötajtós, a Renault szerint pedig majdnem a Cliohoz hasonló belső méretekkel büszkélkedhet. A belső sci-fi díszletekbe illő, sok az apró kapcsoló, de összességében mégis érthető és sportos a műszerfal és a középkonzol is, az ülések kialakítása szintén eléggé szokatlan. A csomagtér a farmotor ellenére nem a Twingo elejében van, méretén némileg lehet javítani a dönthető hátsó ülésekkel.

A Twingo III ősszel érkezik, és elnézve a kisautót már most övező rajongást, nem elképzelhetetlen, hogy hamarosan találkozunk néhány példánnyal a magyar utakon.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb