Ezeken a kormányokon a legjobb dobolni
Méltatlanul kevés szó esik az autóvásárlást megelőzően arról, hogy milyen is az ideális hangzású kormány. Pedig gondoljunk csak bele, hány alkalommal pörgetjük végig rajta az ujjainkat, akár unaloműzésképp, türelmetlenségből, esetleg a kedvenc zenénk miatti átélés okán.
Számos helyzetben dobolunk a kormányon, pirosnál várakozva, a bolt előtt állva, brit tudósok pedig kimutatták, hogy ennek lényegében feszültséglevezető és szórakoztató hatása van az emberre nézve. A legtöbb gyártó igyekszik akusztikai szempontból tökéletesíteni a kormánykerekeit, éppen ezért tesztjeinkben mindig kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy hol tartanak a nagyobb márkák ujjdobolás-fejlesztései. Ma a három legjobban teljesítő modellt rangsoroljuk, hogy ilyen módon is segítsünk nektek a döntésben!
3. – Harmadik helyezettünk az általunk nemrég bemutatott Alfa Romeo Giulia lett, melynek kisméretű, masszív kormánykereke kitűnően vezeti a hullámokat. Nem a klasszikus értelemben vett hanghatásokat produkálja, ám a karima alsó része kitűnően alkalmas a nyolcvanas évek popdalainak dobolásához. Mivel eleve az autó audio rendszere is remek, ezért szinte együtt tudunk élni a zenével, ráadásul a kellemes anyaghasználat miatt az ujjaink sem fáradnak el! Fordított tenyeres technikával játszottuk el rajta Michael Jacksontól a Billie Jean-t, a kevésbé bonyolított ütemek illenek a Giulia kormányának karakteréhez!
2. – Ezüstérmesünk a Peugeot 2008 lett, a facelift-modell különleges kialakítású, ovális kormánykerekének szintén az alja lett a leginkább eltalálva, de az oldalsó-hátsó része is korrekt módon szól. Rengeteg hely jut az ujjaknak és széles skálán mozognak a dobolható hangok, jóformán bármilyen zeneszámot el lehet rajta játszani, legyen szó a pörgősebb rockról, de friss és gyakorlott ujjakkal az alternatív vonalat is el tudjuk vele kapni. Ez a szint már bőven a belépőkategória felett van, arról nem is beszélve, hogy esztétikailag sem lehet rajta kivetnivalót találni. Itt is a fordított-tenyeres módot alkalmaztuk, kissé szélesebb fogással, a Felső Tízezertől a Süllyedő hajó című szám volt a tesztzenénk.
1. – Úgy látszik, a franciák előrébb járnak az ujjdob-fejlesztések terén, ugyanis az első helyen – a Peugeot 2008-at hangyányival megelőzve – a Citroën C4 Cactus végzett. A bézs-fekete, varrott, alul csapott kormány teljes felületén tökéletes hangzásvilágot nyújt, mély és magas hangok esetén is, bármilyen technikát használva. Rendkívül jó anyagból készült, ujjkímélő, a prémium modellek próbálnak ehhez hasonlót létrehozni, de eddig még nem sikerült, a Citroën pedig hétpecsétes titokként kezeli a Cactus kormánykialakítását, anyagának összetevőit.
Bonyolult, összetett dobtémákat is érdemes rajta játszani, de figyelem, ez már a profiknak lett kitalálva! Számos híres dobos birtokol Cactus-t, hogy akkor is tudjanak gyakorolni, amikor épp az autóban ülnek, várakoznak, ami teljesen érthető, hisz holtidejük így nem vész kárba! Mivel Phil Collins nevét viselő, limitált kormánykerekű Cactus is létezik, ezért tesztzenénket is tőle választottuk, az In The Air Tonight legendás dobszólója hitelesen szólal meg a Citroën kormányán, melyet egyébként lepattintható változatban is kérhetünk, ha nem csak az autóban szeretnénk használni, de Miami Vice (világoskék-rózsaszín) színkombinációban is piacra kerül a jövőben!
A végére hagytunk egy vigaszdíjas versenyzőt is, sajnos a Suzuki egyes modelljeinek még van hová fejlődniük, de már látjuk a fényt az alagút végén. A Baleno kormánya még steril és nagyon tömöttnek érződik, gyorsabb ujjdobolásnál pedig olyan érzetünk lehet, mintha egy vaskos műanyagon játszanánk, melynek a belsejében egy rézhuzal feszül, ám a Vitara S-nél már jóval minőségibb a helyzet, reméljük, hogy ebbe az irányba mozognak majd tovább a japánok, mi mindenesetre drukkolunk!
Figyelem, csak álló helyzetekben doboljatok a kormányon, a menet közbeni ujjdobolásért akár 50.000 forintos helyszíni bírság is kiszabható, és jobb, ha tudjátok, hogy április elsején sem tesznek kivételt a rend éber őrei!
Bense Róbert