fbpx

Első autó V.

Cikksorozatunk befejező részében a 300.000 forintos plafont célozzuk meg. Ez az a kategória, ahol már bőven lehet válogatni és attól is kevésbé kell tartani, hogy egy használhatatlan bontószökevényt sóznak ránk. Luxuskörülményekről ne is álmodozzunk, ez még nem az az osztály.

Suzuki Swift

85322381

A mi autónk, szó szerint. Kissé közhelyes, hiszen minden elsőautós cikknél megemlítik. Rengeteg mászkál belőlük, a hazai Swiftek a rendszerváltás utáni kis magyar autós forradalom első fecskéi voltak. Bármilyen hihetetlen is, de egy 15-20 év közötti, jó állapotú Suzukiért még lazán elkérnek 300 ezer forintot. Ha jobban belegondolunk ez talán nem is olyan meglepő, mivel szinte fillérekből fenntartható, alacsony fogyasztású, faék egyszerűségű autókról van szó, tehát a vételárat kivéve, ha szerencsés a vásárló, egy jó darabig nem nagyon kell rá költeni a kötelezőkön kívül. Az autó strapabíró, de tudni kell róla, hogy nem egy atombunker. Mentségére szolgáljon, hogy a kortárs kisautók sem feltétlenül biztonságosabbak. A régebbi Swiftek felszereltsége teljesen alap, az első generációs esztergomiaknál még a kalaptartó is feláras volt. Első autónak, városi cirkálónak tökéletesen alkalmas.

Ford Escort

0260098-Ford-Escort-1.8-D-Studio-1996

A maguk idejében az Escortok nagyon kellemes autóknak számítottak. Persze ma is azok, feltéve, ha sikerül egy normál állapotban lévőt kifogni. Iszonyatosan szeret rozsdásodni, viszont ezt leszámítva kevés ponton lehet belekötni. Hatalmas belső térrel, 380 literes csomagtartóval és még ma is modern formavilággal rendelkezik, motorikusan szintén rendben van. A kisebb teljesítményű, 1.3-as Escortok kissé lomhák, az 1.6-os már sokkal jobban húz.  Fogyasztása főleg télen lehetne jobb, de egyéb üzemeltetési költségei alacsonyak, alkatrész utánpótlás van bőven. Árához képest egyáltalán nem fapados, kezdő jogsisoknak is ideális, nagyon jól úton tartható, kormányműve is dicséretre méltó. A későbbi modellek felszereltsége meglepően gazdag, szervo, elektromos ablakok, blokkolásgátló is megtalálható az extrák között.

Nissan Primera

nissan_primera_1

Talán annyira nem illik bele a listába, de bátorkodtam mégis elővenni egy japán vasat. A Primera megbízható, normál fenntartási költségű, korrekt felszereltségű járgány. Tipikus kilencvenes évek eleji japán formavilágú autó, kényelmes és tágas belső térrel, nagy csomagtartóval. Fogyasztás szempontjából is elfogadható adatokat produkál, szervizköltségei sem viszik padlóra a tulajdonost. Nagyon strapabíró motorral rendelkezik, nem egy erőgép, de nem is száguldozásra van kitalálva, cserébe meglehetősen stabil. Természetes ellensége a rozsda, vásárlásnál nagyon oda kell figyelni, mert könnyen bele lehet szaladni egy rohadófélben lévő Primerába. Felszereltség szempontjából sem rossz a helyzet elektromos ablakemelők, szervokormány, a későbbi változatokban klíma is megtalálható. Nehéz kifogni jó állapotban lévőt, de ha sikerül, nagyon meg kell utána becsülni.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb