Első autó IV. – 250 a vége
Na nem az autó sebességének, hanem az arra szánt összegnek. Manapság nagyon el kell gondolkodni azon, hogy milyen járgányt érdemes venni elsőnek, hiszen az ár mellett a súlyadó, a biztosítás és a fenntartási költségek is súlyos tízezreket vihetnek el, ha nem a racionalitás, hanem a menőzés vezérli a fiatal vásárlót. Vannak azonban olyan autók, melyek a kettőt ötvözik, ezekből válogattunk most. Ismét az alsóbb szegmensben keresgéltünk és nem is kellett sokáig kutakodni, könnyen találtunk karakteres járműveket, amelyek tudásban és kinézetben is megfelelőek lehetnek. Az első autó különleges élmény, tehát hiába találtál gyorsan jót, gondold inkább ötször végig, mire költöd a nehezen megtakarított pénzedet. Figyelem, a Puntónál és a Corsánál is sok az ész nélkül sufnituningolt változat, az ilyeneket már megnézni sem érdemes!
Fiat Punto
Az első széria hatalmas népszerűségnek örvend a mai napig is, igazi olasz kisautó, melynek formaterve még az új kocsik között is megállja a helyét. Hátul full fapad, elől sem egy Merci, de viszonylag jól el lehet férni benne, és a hátsó ülések előredöntésével egész nagy csomagtér varázsolható. A Punto rozsdavédelme kiemelendő, karosszériájának nagy része gyárilag galvanizált, melynek köszönhetően a küszöbök és az egyéb kényes elemek is jobban bírják a strapát. Alul azért szereti enni az idő, érdemes alánézni vásárlás előtt. Beltere modern és letisztult, felszereltségi szinttől függően néhány extrával is ellátták, de érdemes mindent ellenőrizni, mivel az elektromos dolgok szeretnek tönkremenni a Puntókban. Mindenképp meg kell nézni az ablaktörlők összes fokozatát, a fűtést, de a központi zárat és a riasztót is ki kell próbálni. Érdemes ellenőrizni a zárakat, a csomagtérajtó teleszkópjait, ugyanis ezek is szeretnek elfáradni. Fogyasztása megfelelő és a szervizköltségek sem ürítik ki a pénztárcát. Dinamikus, barátságos autó, általában jól bírja a gyűrődést.
Opel Corsa
A Corsa B hasonló kaliberű, mint a Punto, de az A sem rossz vétel, bár az még a régebbi korok autóit idézi. Akár az első, akár a második szériát nézzük, elmondható, hogy megbízható kocsik, de fogyasztásuk méretük ellenére lehetne alacsonyabb is. Az A-nak 225 literes, a B-nek 280 literes csomagtere van, ami elfogadható a kategóriát tekintve. A karosszéria sajnos igencsak hajlamos rohadásra, a műanyag alatt kellemetlen meglepetés érheti az új gazdát, de a rozsdának vannak bőven előjelei, ezekre érdemes fokozottan figyelni. Nem egyszerű feladat 250-ért jó állapotú Corsát találni, de nem is lehetetlen, egy próbakört mindenképp érdemes vele menni, a kormánymű és a váltó állapota hamar kiderül. Aki mégis a biztosra menne, és egy korrektebb, de élemedett korú A-t vásárolna, bőven 200 alatt megúszhatja, és szerencsével évekig megbízható társra talál személyében. Különösebb luxusra itt sem kell számítani, bár a B-ből szervós változat talán már kifogható ennyiért. Bense Róbert