fbpx

Első autó III. – a bűvös 250.000

Előző cikkünkben olyan lehetséges „első autókat” vettünk górcső alá, melyek még valószínűleg futnak néhány évet, és még éppen nem a bontószökevény kategóriába tartoznak. Nyilván olcsón fenntartható autók kerülnek a 150-250 ezres kategóriába is, de talán itt már van egy kis mozgástere azoknak is, akik  csak ennyit tudnak szánni a négykerekűre.

Most is megismételném, hogy ez az intervallum csak az autó árára vonatkozik, legalább 100 ezer forintot félre kell még tenni az egyéb költségekre (átiratás, szerelő). Tény, hogy ennyi pénzért sem várhatunk extrákkal teletűzdelt, modern autót, de egy kis szerencsével már ki lehet fogni egész korrekt állapotú járművet, ami még néhány műszakiztatást is túlélhet. Ugorjunk is fejest a használtautó-piac tengerébe, ahol a rozsdás konzervdobozok mellett bizony úszkálnak még gyöngyszemek is, csak sokat kell őket keresni.

http://www.autogaleria.hu -

Opel Kadett

A nyolcvanas évek végének, kilencvenes évek elejének sztárja volt a Kadett, melynek fénye ugyan mára már megkopott, de még lehet néhány használható állapotban lévő példányt találni a piacon. Vigyázni kell vele, mert ez az autó nagyon szeret rozsdásodni, de hát huszonévesen már melyik nem? A küszöbnél és az aljánál is érdemes nézelődni vásárlás előtt. A váltója nem túl megbízható, a motorja viszont strapabíró, mindenkinek a belátására bízom, hogy a kisebb teljesítményű benzines, vagy a bikább dízel mellett dönt. A ferdehátú változatban is van bőven hely, a kombi egyenesen lakosztály, utóbbi inkább pakolósnak való, előbbi pedig városi futkosónak. Fogyasztása elfogadható, alkatrészt is bőven lehet hozzá még szerezni. Teljesen spártai jármű, csodát nem kell tőle várni, 150-200 ezer forint között lehet normál állapotút venni, ennél többet viszont még a patika Kadettért sem nagyon érdemes kiadni.

1990-Ford-Fiesta-lg

Ford Fiesta

Kicsi, kedves, alacsony fogyasztású járgány a Fiesta, harmadik és negyedik generációjából is lehet szemezgetni, ha 200-250 ezer forint van autóra. A harmadik széria még kocka alakú, utóbbi viszont már gömbölyűbb formával rendelkezik mind kívülről, mind belülről. Sokfélét lehet olvasni a Fiestákról, van, aki lomhának, más fürgének nevezi, volt aki pénznyelőnek titulálta, megint más fillérekből fenntarthatónak ismerte meg a kisautót. Egy biztos, aki jó gazdája a Fiestának, annak nem lesz vele gondja, a rozsdára viszont itt is érdemes figyelni, a korrózió hamar megeszi a karosszériáját. Fogyasztás szempontjából az 1.1-es/1.3-as típusok dicséretet érdemelnek, az alkatrészárak szintén elviselhetőek, viszont le kell nyelni, hogy kicsi az autó beltere, 250 literes csomagtartója kifejezetten apró. Az újabb típusokban központi zár, riasztó, elektromos ablak és légzsák is megtalálható, bár ilyen korú autóknál vigyázni kell az extrákkal, hiszen gyakran több kárt okoznak, mint hasznot.

Ebből a kategóriából merítünk még, ha van olyan „válságautó”, amit hasonló áron vásároltál, írd meg kommentbe!  Jöhet vélemény, kép, beszámoló is.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb