fbpx

Első autó II. – többet ésszel…

Mindenkinek – aki jogsival rendelkezik – eljön az a pillanat az életében, amikor elgondolkodik az autóvásárláson. Félretettük az anyagi különbségeket és megcéloztuk nagyjából az átlagos, első autó vásárlására készülő huszonéves célcsoportot.

Az első saját autó kiválasztása mindig nehéz. Ám örömteli tény, hogy a pénzügyi keretek közé szorult, de kreatív elképzelésekkel rendelkező fiatalok közül egyre többen döntenek felnőttekhez méltóan, ha autóvásárlásra kerül a sor. Ami körülbelül annyiból áll, hogy nem az egykoron menő, de napjainkra már lepukkant pénznyelőt választják az árban hasonló fekvésű idősödő, ámde kevésbé nagy presztízzsel bíró autó helyett. Mert szinte csak ezek közül lehet válogatni abban az esetben, ha 200-400 ezer forint közötti pénzmag áll rendelkezésre. Említés szintjén csak, de foglalkozzunk azzal is, hogy ebből még lejönnek az adminisztrációs költségek, és máris csak 100-300 ezer forint marad kocsira. Nézzük, milyen lehetőségek vannak.

100.000-150.000 forint – ne számítsunk tökéletes külsőre, se patika belsőre. Extrákra főleg ne. Legyen műszaki, guruljon, és ne lógjon ki a lábad az alján lévő lyukakon. Viszont számíthatsz alacsony súlyadóra és biztosításra, olcsó alkatrészekre, minimális fogyasztásra!

Maruti

Ha szereted a kisautókat, nyert ügyed van. Ha nem, akkor is. A Marutik néhány éve már legálisan vehetnének cigarettát a trafikokban, ugyanis javarészt a kilencvenes évek elejéből származóakat lehet megtalálni hazánkban. Nem egy szépség, de ami fontos (főleg annak, aki még csak rövid ideje rendelkezik jogosítvánnyal), hogy könnyű vele parkolni és manőverezni, városban egész lendületes, keveset eszik (4-5 liter körül) és olcsón fenntartható, valamint jól bírja a strapát is. A műanyagok valószínűleg zörögni fognak, vagy elhagyják helyüket és felfedezik a nagyvilágot, szeret hamar melegedni és eléggé hangos, télen viszont kissé nehezen indul. 100.000 körül, vagy efölött kicsivel már lehet elfogadható állapotút találni, nagy csodát ne várjatok, de nem is szabad bántani ezt az apróságot, első autónak erősen ajánlott!

maruti800

Renault 5

Szintén nem egy óriás, és hasonlóak a paraméterei, mint a Marutinak. Jobb állapotú társai már nem feltétlenül férnek bele a 150.000 forintos keretbe, de ha elviseltek egy-két horpadást, vagy olcsóbb javítanivalót, megér egy próbát nekifogni a keresgélésnek. Szintén kis fogyasztású autó (5 liter környékén), jó értelemben véve igénytelen és elől egész kényelmesen el lehet férni a méretei ellenére.  Viszont sajnos csörög-csattog, minden része külön életet akar élni, és hát francia autó ide, vagy oda, nem a legkényelmesebb a Renault 5. Hengerfejproblémákra kifejezetten fogékony, de ha odabenn minden rendben, kellemesen gyorsul (1.1-es, 46 lóerős motor) és jól is vezethető. A hátsó ülése lehajtható, szükség esetén egész sok holmit képes elnyelni. Kasznija szeret rozsdásodni, de ugyan melyik hasonló korú autóé nem?

renault-r5-aus-dem-bezirk-schaerding-31142

Folytatás következik!

Figyelem! A következő részig facebook-kommentben, vagy a fórumon, hozzászólás formájában várjuk az észrevételeiteket, véleményeiteket, nosztalgikus visszaemlékezéseiteket az első autótokról, de küldhettek ajánlásokat is, hogy melyik típusról olvasnátok szívesen.

Bense Róbert

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb