fbpx

“Elrepültünk Rióba” – Kia Rio bemutató

A Kia Rio negyedik generációja 2016 szeptember legvégén debütált Párizsban, a típus pedig jelentjük, hogy végre megérkezett hazánkba is. Bemutatkozott a sajtó képviselőinek Budapesten is a legújabb Rio:

Kia Rio

A 2017-es modell nőtt elődjéhez képest, 4,1 méteres hosszával és 325 literes csomagtartójával pedig remek opciót kínál a kisebb, de nem mini kategóriás autót keresők, azaz a B-szegmens vevői számára. A Kia ügyesen játszik a formákkal, a márkaarculatot meghatározó, részben egységessé tevő dizájnelemek, mint például a hűtőrács jellegzetes formája itt is adott, ugyanakkor mégsem érződik unalmasnak, „ugyanolyannak”. Elölről cseppet sem sablonos, határozott, mondhatni dögös külsőt kapott a Rio, fiatalosságával és széles felszereltségi palettájával pedig számos célcsoportot meghódíthat majd.  Az autó hátulja már kevésbé kirívó, az elődnél azonban így is jóval markánsabb és modernebb a megjelenés.

A típus 4 különböző motorral érkezik majd Magyarországra: az alap, 1.25 literes erőforrás 84 lóerős, ez LX, azaz kezdő felszereltséggel már 3.449 millióért elérhető lesz listaáron (bár bevezető kedvezménnyel 3.2 millió forintról indul az újdonság). A legnagyobb, 1.4-es benzines 100 lóerő lesz, továbbá megjegyeznénk, csak ehhez a motorhoz lehet majd rendelni automata váltót. Abszolút új az 1 literes, turbós változat, mely 120 lóval próbálja elhódítani majd a vásárlók szívét, ez pedig a már jobban felszerelt, EX Limited szinttől érhető csak el 4,3 milliós árral. Az 1.4 CRDi dízel 90 lóerejével a legdrágább 4,2 milliós kiindulási árral, azonban az aktuális kedvezményekkel még a legjobban felszerelt változat is befér 5 millió forint alá.

Kia Rio belső

Egy piros és egy szürkéskék autó reprezentálta az új Rio-t az eseményen, melyek között a legnagyobb eltérés a felszereltségben jelentkezett. A bemutatóteremben lévő gép egy extrákkal megszórt változat volt, 6 fokozatú manuális váltóval, nagy kijelzős, navigációs fedélzeti rendszerrel, könnyűfém felnikkel és LED-es fényszórókkal. Párja, a folyosón álló darab egy pénztárcakímélőbb szintet képviselt, kevésbé díszes beltérrel, kisebb képernyős, egyszínű médiaegységgel (bár ha nem azon lenne a telefon gomb, nevezhetnénk szimplán rádiónak is), ötfokozatú manuális váltóval. Utóbbinak kiemelném a váltási érzetét, meglepően jó volt álló helyzetben próbálgatni a szerkezetet, bevallom,  nagyobb élmény volt kapcsolgatni, mint a hatos verziót. Picit még pontosabbnak is tűnt, de ezt csak tényleg nagyon zárójelben jegyezném meg.

Kia Rio

A mutatós és jól felismerhető megjelenés, továbbá a remek térkihasználás mellett számos biztonsági és vezetést segítő rendszerrel csábít az új modell, az opcionális tolatókamera és a tempomat mellett elérhető még gyalogosfelismerő, hosszú távú radaros automata vészfék, továbbá sávelhagyás figyelmeztető is. Ezek mellé jön minden verzióhoz alapból a 6 darab légzsák, azt pedig ne felejtsük el, hogy 7 év vagy 150 ezer kilométer garancia jár a Kiához. Korrekt árával kiváló választás lehet, ha valaki ebben a méretkategóriában keresgél. Minden esélye megvan az új Rio-nak a sikerre, kíváncsian várjuk az eladási számok alakulását!

Ezúton is köszönet az invitálásért a KIA Motors Magyarországnak!

Bacsa Zoltán

Javasolt cikkek

'Fel a tetejéhez' gomb