Elektromos raliautót mutat be az Opel
Az Opel Corsa-e típuson alapuló elektromos versenyautó világpremierje a Frankfurti Autószalonon lesz. Nem véletlenül, hiszen jövőre indul az ADAC Opel e-Rally Cup, a villanyautók világszerte első márkakupája.
Az új versenysorozattal sikeres partnerkapcsolatát folytatja az Opel és az ADAC (ADAC: Allgemeiner Deutscher Automobil-Club, Német Autóklub). Az elmúlt években 18 nemzet csaknem száz tehetségének nyújtott perfekt beszállási lehetőséget a ralisportba az ADAC Opel Rallye Cup. A gyors pilóták az ADAC Opel Rallye Junior Team tagjaként, nemzetközi szinten mutathatták meg tudásukat – zsinórban (2015-től 2018-ig) meg is szereztek négy Európa-bajnoki címet az ADAM R2-vel. Most az új Opel Corsa-e lép az ADAM helyébe a rali pályákon. Az új versenyautó teljesítménye 100 kW/136 LE, álló helyzettől kifejtett nyomatéka pedig 260 newtonméter.
Az ADAC Opel e-Rally kupát kezdetben a német rali-bajnokságban és néhány kiválasztott további rendezvényen írják ki. Indítását 2020 nyarára tervezik, és a következő évre átnyúlóan legalább nyolc pontszerző futamból áll össze az úgynevezett „Super Season“. A koncepció része ezenkívül egy átfogó tehetségfejlesztő program, amelynek első lépcsőjét többek között a 2016-ban debütált nagy sikerű ADAC Opel Rallye Academy alkotja. Akkor több mint ezer fiatal érdeklődő jelentkezett az egyedülálló „rali-válogatóra”, amelyből egyenesen az ADAC Opel Rallye Cup-ba vezetett a legtehetségesebbek útja. Ezt a jól kitalált koncepciót viszik most tovább, egészen a nemzetközi élvonalig kiépítve.
Az Academy és az ADAC Opel e-Rally Cup révén a legjobb utánpótlás-versenyzők, az új Opel Corsa R2-vel, felléphetnek a támogató program következő lépcsőfokára, a Junior Rali Európa-bajnokságba. Csúcstehetségeknek további lehetőségeket is kínál az Opel betagozódása a PSA csoportba, hiszen két testvérmárkája közül a Peugeot erős versenygépeket futtat az R5-szabályzat szerint, a Citroën pedig a világbajnokságban szerepel. Megvan tehát az esély felemelkedni a rali legmagasabb csúcsaira.
Opel Corsa-e Rally műszaki adatok
Elektromos motor: | szinkronmotor |
Teljesítmény: | 100 kW (136 LE) |
Nyomaték: | 260 Nm |
Energiatároló: | lítiumion-akkumulátor, 50 kWh |
Erőátvitel: | fronthajtás, Torsen-differenciállal |
Futómű: | rali-futómű, elöl McPherson-rugóstagok, Uniball gömbcsuklókkal |
Kerék: | 7 x 17 col; ET20 |
Kormánymű: | elektromos szervokormány: |
Fék: | 4-dugattyús féknyergek, hűtött tárcsák, elöl 332×28 mm, hátul 264×12-mm. Féknyomás hátul állítható, rekuperáláshoz illesztett fékvezérlés, hidraulikus „Fly-Off“ kézifék |
Karosszéria: | könnyített nyers karosszéria, hegesztett bukócső-keret, alsó motor- és váltómű-védő lemez, tűzoltó készülék, száraz akkumulátor, gyorszáras géptető és hátsó fedél, vonószemek |
Elektromos rendszer: | ESP, kipörgésgátló és ABS kikapcsolva, autósport-műszerfal adatnaplózóval, újonnan fejlesztett nagyfeszültségű (HV) biztonsági figyelmeztető rendszer, opcióként Tripmaster és kiegészítő fényszórók |
Méretek: | hosszúság: 4.060 mm szélesség: 1.770 mm (5 mm-rel nagyobb a szériánál) magasság: 1.440 mm (5 mm-rel nagyobb a szériánál) tengelytáv: 2.540 mm (2 mm-rel nagyobb a szériánál) |